شفافیت طرح رای گیری؛ درخواست جدی مردم


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810128

شفافیت صدا موضوعی است که مورد توجه مردم و همه اقشار به ویژه دانش آموزان قرار گرفته است تا شاهد بهترین عملکرد در سطح کشور از نظر شفافیت باشیم.

به گزارش راه دانا به نقل از اروم نیوز، راز خود را جز در جنگ پنهان نمی کنم: جز اسرار نظامی چیزی را پنهان نمی کنم.

این دستور امیرالمومنین به عنوان حاکم جامعه اسلامی خطاب به مالک اشتر، مستقیماً به شفاف سازی امور حکومتی برای مردم می پردازد.

به همین دلیل مهم است که مذاکرات نهادهای مهم تصمیم گیری مانند مجلس شورای اسلامی به استثنای مسائل نظامی و امنیتی شفاف باشد.

پنهان کردن آرای نمایندگان در تصمیم گیری ها هرگز به نفع دولت نیست و این حق آنهاست که مردم را از آرا و تصمیمات نمایندگان خود آگاه کنند.

وقتی نماینده بداند که رای او آگاهانه و شفاف خواهد بود و بداند که مسئولیت تصمیم خود را بر عهده خواهد داشت، قطعا در آرای خود حساسیت بیشتری خواهد داشت.

نمایندگان با اینکه می دانند شفافیت رای گیری مانع بزرگی در برابر رانت خواری اطلاعاتی است که باعث پیشرفت کشور می شود، چرا تصویب این طرح را به تاخیر می اندازند!؟

آقایان با شعار شفافیت آرا رای ندادند؟ آیا این مجلس را انقلابی نمی دانند؟ آیا هدفشان جز خدمت به این نظام و انقلاب و مردم است؟

حال اراده این افراد و همه اقشار شما تسریع در تصویب این طرح است.

ما به عنوان دانشجویان مطالبه‌گر و فعالان انقلابی باید برای اجرای این طرح در مجلس قاطعانه تلاش کنیم و در تصویب هیچ قانونی که موجب رشد کشور شود کوتاهی نخواهیم کرد.

دانشجویان انتظار دارند اقشار مختلف مردم از هیچ تلاشی برای تصویب این طرح دریغ نکنند که می تواند نقطه شروعی برای کاهش چشمگیر خیانت های مالی و اطلاعاتی باشد.

*زهرا میرزایی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید