شهادت حاج قاسم گواه حقیقت و نشانه حیات انقلاب اسلامی است


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919730

دبیر ستاد مردمی با گرامیداشت سومین سالگرد شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم محور وحدت شده است، گفت: نشانه دیگر این است که برخلاف تصور دشمن است که مقام معظم رهبری فرمودند. راه سردار سلیمانی ادامه دارد. شهادت حاج قاسم گواه حقیقت و نشانه حیات انقلاب اسلامی است. او سندی بر بقای انقلاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا مقدم فر رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری صبح امروز با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت میلاد حضرت مسیح (ع) علیهاالسلام، گفت: انقلاب اسلامی بر اساس تعالیم حضرت صدیقه بود، طاهره(س) در دوران های مختلف شکل گرفت و شکوفا شد و در دوران دفاع مقدس، رزمندگان بر او تکیه کردند و رزمندگان نام حضرت زهرا(س) را نوشتند. ) پشت لباسشان.

وی با اشاره به ویژگی های بارز شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی با حضرت زهرا (سلام الله علیها) بسیار مأنوس بود و خودش می گفت که حضرت زهرا برای ما و همه رزمندگان مادر است و شهادت حاج. قاسم هم با تسلیت حضرت زهرا.. او هم مثل حضرت زهرا تا آخر عمر بر عهد خود وفادار بود و رمز عاقبت به خیر را تکیه بر ولایت می دانست.

مقدم فر ادامه داد: عاقبت به خیر نشانه هایی دارد و یکی از آن نشانه ها علاوه بر شهادت که اوج عاقبت به خیر است، دل ها در ایران و جهان به پیشوای دل ها روی آوردند. در تشییع جنازه وی همه افراد از افکار، مذاهب و قومیت های مختلف حضور داشتند.

دبیر ستاد مردمی با گرامیداشت سومین سالگرد درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: نشانه دیگر این است که بر خلاف تصور دشمن، مقام معظم رهبری. رهبر انقلاب فرمودند: راه سردار سلیمانی ادامه دارد. شهادت حاج قاسم گواه حقیقت و نشانه حیات انقلاب اسلامی است. او سندی بر بقای انقلاب شد.

حاج قاسم نماد هویت ایرانی و اسلامی است

وی گفت: حاج قاسم همیشه زنده است و خواهد بود. او یک قهرمان ملی و جهان اسلام است. ما امروز هم مانند گذشته به حاج قاسم نیاز داریم چرا که او نماد هویت ایرانی و اسلامی است.

وی با اشاره به برنامه های متنوع سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: کمپین های مردمی مختلفی برای سالگرد شهادت شهید سلمیانی در سراسر کشور راه اندازی شده است که از جمله می توان به ستاد نذر نعان، کتابخوانی و… اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم یک رزمنده بود اما در زمان وقوع سیل و زلزله به کمک مردم شتافت و تاکید کرد: ستادی که امروز به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی تشکیل شده مردمی است و مردم همه کارها را انجام خواهند داد.

مقدم فر گفت: حاج قاسم مظهر هویت ایرانی و اسلامی است، حاج قاسم با پیروی از این دو هویت، به دنبال ظهور انقلاب اسلامی بود و ایران را حرم می دانست.

وی افزود: حاج قاسم و دوستانش به عنوان مدافع وطن شناخته می شدند و حاج قاسم ایران را صاحب حرم و حرم می دانست و معتقد بود اگر ایران آسیب ببیند بسیاری از حرم ها آسیب می بیند.

مقدم فر ادامه داد: عده ای تصور می کردند که نهضت عظیم حاج قاسم با شهادت ایشان به پایان می رسد در حالی که روز به روز شاهد رشد این حرکت بودیم و این نماد از بین نرفت.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه سخنان خود گفت: اصل این ستاد سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی یک ستاد مردمی است و هیچکس جز این ستاد مردمی نیست. مردم هر کاری را انجام خواهند داد. ما از سایر دستگاه هایی که می خواستند در این سالگرد کمک کنند، خواستیم که به مردم کمک کنند.

و افزود: مدتی است که برای هر چه بهتر برگزاری این جشن، فراخوان هایی برای ایده پردازی داده ایم و در این مدت ایده های خوبی داشته ایم.

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم در خصوص انتخاب شعار «جان فدا» به عنوان شعار سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: این شعار با توجه به این موضوع انتخاب شده است. وصیت حاج قاسم و مطابق با نظرات مردم بود. دو کلمه «یان» و «ایثار» نقطه اتصال مردم و پیشوای دلها بود.

مقدم فر ادامه داد: بررسی کردیم و متوجه شدیم که کلید واژه ایثار جان، نکته اصلی و ارتباط مردم با این قهرمان ملی است. این شعار نقطه اتصال مردم و حاج قاسم بود، حاج قاسم در وصیت نامه خود خطاب به مردم گفت جانم فدای شما باد.

وی تصریح کرد: کمپین هوس خوانی، کمپین زیارت و کمپین حفظ کتاب از جمله این کمپین های فرهنگی مردمی است.

* برگزاری “قهرمان مقاومت جهانی”

مقدم فر گفت: این نمونه ای از کمپین های اجتماعی «حاج قاسم» است که به دنبال گره گشایی از کار مردم و نیازمندان است.

وی تاکید کرد: امسال کنگره و همایش علمی با عنوان «قهرمان مقاومت جهان» برگزار خواهیم کرد. همچنین 22 دی ماه ساعت 14 مراسم سراسری سالگرد را در تهران خواهیم داشت.

مقدم فر تاکید کرد: دیدار مقدماتی “قهرمانان مقاومت جهان” 23 دی ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود. همچنین در 5 استان که میزبان تشییع پیکر شهید حاج قاسم بودند برنامه های متفاوت و مفصلی خواهیم داشت.

* برگزاری گردهمایی دختران سلیمانی در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی

وی افزود: اجتماع بزرگ معلمان و دانش آموزان مراکز تربیت معلم در حرم امام خمینی (ره) برگزار می شود. مراسم بین المللی نیز برای تجلیل از ورزشکاران وفادار به آرمان های مقاومت برگزار می شود.

مقدم فر تاکید کرد: گردهمایی «دختران سلیمانی» نیز در این ایام در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.

پایان یافتن…

دیدگاهتان را بنویسید