شهدا و رزمندگان اسلام به زندگی امام حسین (ع) عمل کردند


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888519

مشاور فرمانده سپاه تصریح کرد: شهدا و رزمندگان گرانقدر ما اسلام با یاری امام حسین (علیه السلام) جان خود را فدای دین و میهن اسلامی کردند و همین امر موجب شکست فتنه های دشمن در این 43 سال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا سردار محمد اسماعیل کوثری شامگاه یکشنبه 25 مردادماه طی سخنانی در جمع یادواره 57 شهید روستای ابرجس شهرستان کهک، همزمانی این مراسم را با شب عاشورا دانست. حسینی واقعه نیک، فرخنده و مبارک است و گفت: در چنین شبی بهترین و عزیزترین یاران اباعبدالله علیه السلام بر خدای خود توکل کردند و اخلاص و صداقت خود را با پروردگار متعال در میان گذاشتند.

وی تصریح کرد: نگرش و جاه طلبی یزیدیان و عدم آگاهی مردم کوفه باعث شهادت محبوب ترین پیامبر اکرم امام حسین (علیه السلام) و حتی رسول خدا (ص) شد. ، مسلم بن عقیل.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف سیدالشهداء (علیه السلام) از قیام عاشورا احیای دین مقدس اسلام و هدایت مردم به راه راست بوده است، گفت: در قیام عاشورا، امام حسین (علیه السلام) در قیام عاشورا احیاء کردند. دنیاپرستی، عدم بصیرت مردم و فریب دشمن به دلیل عدم آگاهی، باعث شد تا در کنار یزیدیان در برابر پیامبر بایستند.

وی بیان کرد: امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا 18 نفر از بستگان خود را فدای دین مبین اسلام و خداوند متعال کرد و اینجاست که چهارده قرن پس از آغاز اسلام، شخصی مانند امام خمینی (ره) از سلسله ائمه عطار علیهم السلام آمد و با دستان خالی و در سن 77 سالگی بر ضد زور زمان غرید و جمهوری اسلامی ایران را برپا کرد.

کوثری با بیان اینکه اولیای امر مسلمین، مردم ولایت و کارگزاران، مدیران ارشد هر نظام اسلامی هستند، افزود: در زمان حضرت علی (ع) غیبت اهل ولایت بود. و کارگزاران صادق باعث شدند که حکومت حضرت علی پنج سال بیشتر طول نکشد. اما در انقلاب اسلامی مردم روستا به ندای امام راحل لبیک لبیک گفتند و تا آخرین قطره خون ایستادند.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ما یکی پس از دیگری توطئه های خود را برای نابودی این نظام طرح ریزی کردند و نمونه آن را در کودتای نافرجام مرداد سال 59 عقبه قبل از شروع جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی افزود: شهدای گرانقدر ما در دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس نه تنها برای خود چیزی نخواستند بلکه جان خود را فدای دین مقدس اسلام و میهن اسلامی کردند.

وی تصریح کرد: آنچه موجب ناامیدی دشمنان شد، حضور شهدا و رزمندگانی بود که خالصانه به امام خود و بسم الله یاری رساندند و در عبادت عاشورا و همه الهی دعای «انی سلام لمان سالمکم و حرب لمان حربکم» را خواندند. و دستورات دینی آنها را فداکار و پارسا می دانستند.

مداحی محمدصادق حکیمی، رونمایی از کتاب «شهدای روستای ابرجس» و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید