شهرداری یاسوج توان مالی تعمیر و خرید ناوگان را ندارد


ساعت: 21:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896970

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج بیان کرد:

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج گفت: کاری نمی توانیم بکنیم چون نه شهرداری توان مالی تعمیر و خرید ناوگان را دارد نه اینکه رانندگان آماده همکاری باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، کمتر از 10 روز دیگر زنگ مهر برای بازگشایی مدارس نواخته می شود تا هشداری برای مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اختلال در تردد دانش آموزان باشد.

ناوگان اتوبوسرانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد مملو از فرسودگی است و بی شک این معضل بحرانی جدی برای تردد دانش آموزان مرکز استان در مهر خواهد بود که کار را برای مسئولان سخت خواهد کرد.

تابستان با همه گوهرها و ایراداتش کم کم دارد کوله بار می بندد تا بعد از گذشت 2 سال از کرونا، دانش آموزان بوی مهر در مدارس را ببویند و مسئولان از این فرصت برای بهره برداری از نوسازی پارک حمل و نقل کهگیلویه و بویرا استفاده نکنند. احمد.

با وجود تمام بلاتکلیفی ها در خصوص کمبود سرویس مدارس برای دانش آموزان در شهر یاسوج، به سراغ عبدی دانش مقدم، رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج رفتیم تا آخرین وضعیت را جویا شویم.


2b074fb4 f1b9 4da1 8a29 2dd3da6d03a8 خبر خاکستری

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: 134 دستگاه وانت به شرکت ها، مدارس و برخی خطوط حمل و نقل در این شهر به همراه تاکسی ها خدمات رسانی می کردند اما امروز این تعداد به 30 دستگاه خودرو کاهش یافته است. که یا به دلیل فرسودگی از رده خارج شدند یا در خارج از استان فروخته شدند.

وی با بیان اینکه از 36 دستگاه اتوبوس در شهر یاسوج تنها 4 دستگاه قادر به ارائه خدمات هستند، گفت: با وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و وانت در مرکز استان، اختلال و بحران در حمل و نقل دانش آموزان پیش بینی می شود.

دانش محمد تعمیر این ناوگان را متحمل هزینه ریالی زیادی دانست و گفت: برای سرویس مدارس فقط می توان از تاکسی و خودروهای شخصی استفاده کرد که باز هم در رفت و آمد مردم اختلال ایجاد می کند.

این مسئول به لزوم ورود مسئولان به موضوع و کمک به وزارت کشور برای افزایش ناوگان اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع از ماه ها قبل به استاندار و استاندار تذکر داده شده است و اگر در این مدت چاره ای اندیشیده نشود. تردد در مرکز استان مختل خواهد شد

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج با بیان اینکه تلاش کردیم از طریق شهرهای دیگر وارد شرکت ها و پارکینگ ها شویم، گفت: به جایی نرسیدیم. و خرید ناوگان وجود دارد، نه اینکه رانندگان تمایل به همکاری دارند.


b62c4d87 ce3e 43f5 816c 26e4d62d014e خبر خاکستری

وی با بیان اینکه مابقی وانت ها بیشتر با شرکت ها قرارداد دارند و آمادگی همکاری با مدارس را ندارند، گفت: برای هر دانش آموز با توجه به وضعیت اقتصادی قیمت باید بین یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان باشد.

دانش مقدم قیمت شهریه دانش آموزی برای یک سال قبل از کرونا را حدود 340 هزار تومان عنوان کرد و گفت: رانندگان افزایش 4 برابری قیمت را ارائه می دهند و این تعداد خدمات نمی تواند پاسخگوی دانش آموزان باشد و باید از طریق اطلاع رسانی شود. وزارت کشور اقدام به افزایش ناوگان کرد.

با وضعیتی که رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری یاسوج ارائه کرد، به نظر می رسد باید منتظر بحران حمل و نقل در مهر باشیم چرا که اگر تاکسی های درون شهری، اسنپ و تاکسی تلفنی کار حمل و نقل دانش آموزان را بر عهده بگیرند. زمان اوج حمل و نقل و زمانی که مدارس و ادارات حمل و نقل عمومی تعطیل هستند، اختلال جدی ایجاد خواهد شد.


efa26de2 99c8 4902 a3bf b73e19842098 خبر خاکستری

یکی دیگر از مشکلاتی که باید به آن اشاره کرد، ورود دانشجویان غیر بومی، از کار افتادن ناوگان اتوبوسرانی و استفاده از تاکسی در مسیرهای دانشگاهی در مرکز استان است.

برنامه ریزی برای سناریوهای مختلف در 10 روز آینده یک ضرورت است که باید از طریق وزارت کشور از مسئولان استانی و سازمان حمل و نقل عمومی شهری خدمتگزار مدارس و دانشگاه ها برنامه ریزی و درخواست شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید