شهیدی که به خوش اخلاقی و انضباط معروف شد


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805738

نزدیکان شهید مرتضی جابری می گویند همیشه با وضو سر سفره می نشست و شب ها با وضو می خوابید و مؤدب و مرتب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، شهید مرتضی جابری فرزند ابراهیم در سال 1343 در روستای حلمسی از توابع شهرستان مرکزی آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود.

دوران دبیرستان وی مصادف با اوج گیری انقلاب اسلامی بود، از این رو همراه با همکلاسی های دبیرستانی اش در تظاهرات مردمی علیه رژیم پهلوی شرکت فعال داشت و در جریان انقلاب در سخنرانی های مذهبی شرکت می کرد و به مطالعه قرآن و مسائل اسلامی می پرداخت.

در سال 1359 به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و در یکی از پایگاه های مقاومت بسیج شروع به کار کرد و در آنجا ساکن شد و شب را در کنار سایر برادران بسیجی سپری کرد.


شهید جابری انسانی خوش اخلاق و منظم و خوش ذوق بود

نزدیکانش می گویند همیشه با وضو سر سفره می نشست و شب ها با وضو می خوابید. در سال 1362 خود را به نظام وظیفه معرفی کرد و دو سال خدمت کامل سربازی را در شهرستان بوکان استان کردستان سپری کرد.

مرتضی جابری در این دو سال هم با عناصر ضدانقلاب داخلی و هم با متجاوزان بعثی حضور داشت. او مانند هزاران سرباز فداکار از خاک پاک ایران دفاع می کند. او در رشته جغرافیای طبیعی تحصیل می کند.

در سال دوم تحصیلات دانشگاهی از طریق یگان اعزام نیروی جهاد به جبهه جنوب اعزام شد تا به ندای «من ناصر ینرانی، امام مظلومش حسین بن علی علیه السلام» پاسخ دهد. پس از چند ماه حضور در جبهه به دانشگاه تبریز بازگشت و کارگاه فنی مهمات به خدمت در جبهه و جنگ ادامه داد. سرانجام در شامگاه 26 دی ماه 1365 بر اثر بمباران هوایی دشمن بعثی به خیل شهدای راه حق پیوست.


بخشی از وصیت نامه شهید مرتضی جابری

به نام خدا؛ درود بر حضرت ولیعصر امام زمان ارواحنا فداه و نایب ایشان امام خمینی. سلام بر ارواح پاک و با فضیلت شهدا از کربلا تا حسینی تا کربلا در جبهه ها و از کربلا در جبهه ها تا انقلاب مهدی موعود. خدا را شکر که بزرگتر از آن چیزی است که بتوان توصیف کرد. درود بر کسی که به من توفیق داد تا بتوانم این راه را طی کنم.

خدایا نهضت من را که فقط در راه توست و شرکت من در جهاد و هدفم را که پیروزی اسلام است برکت ده. اگر در این راه جانم را فدای تو کردم، مرا از شهدا بشمار و شهادتم را مورد قبول خود قرار ده. اکنون که آگاهانه ندای امام حسین علیه السلام مبنی بر «انا ناصر ینرانی» را اجابت کردم و به سوی پروردگارم بازگشتم، از جانب خداوند متعال وظیفه دارم شهادتم را بپذیرد.

از شما پدر و مادر عزیزم انتظار دارم که همان طور که خداوند فرموده «خداوند با صابرین» صبر و شکیبایی داشته باشید. برای من غصه نخور و اگر می خواهی گریه کنی بر مظلومیت امام حسین علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام گریه کن. افتخار کنید که امانتی را که در دستان شما بود از جانب خدا داده اید.

خداوند شما را با حضرت فاطمه سلام الله علیها سفید کند. من به ملت شهیدپرور ایران سفارش دارم و آن برای تقوا و نظم است و چه عبارتی بهتر از حضرت علی (ع) که می فرماید: شما را به عبادت خدا، تقوا و نظم سفارش می کنم. دیگر اینکه همانطور که می دانید ولایت فقیه ادامه نهضت انبیا است و به فرموده امام خمینی (ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول اکرم است. لذا خواهشمند است از حمایت از ولایت فقیه دست برندارید، زیرا اگر ولایت فقیه آسیب ببیند، حکومت اسلامی متضرر می شود.

همانا خداوند جان و مال مؤمنان را به قیمت بهشت ​​خریده است، کسانی که در راه خدا می جنگند یا می کشند یا کشته می شوند و شهید می شوند «سوره توبه، آیه 11». رحمت خدا بر مادرانی که جوانان توانمند خود را به میدان دفاع از حق می فرستند و به شهادت خود افتخار می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید