شهید سلیمانی الگویی برای جوانان امروز است

ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795450

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه موفقیت در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند روحیه ای همچون روحیه شهید سلیمانی است، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی امروز الگوی رفتاری جوانان و محبوب قلبی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حاج قاسم گفت: شهادت سردار رشید اسلام سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به دست شرورترین انسان های روزگار ما نشان دهنده تفاوت و تقابل دو گروه از انسان ها است. همه.
وی ادامه داد: از یک سو کسانی که برای ظلم و جنایت در دنیا حد و مرزی قائل نیستند و گذشته ای با جنگ و خونریزی در پرونده سیاه خود دارند. از سوی دیگر، انسان های مؤمن و آزاده ای هستند که با ایثار و از خود گذشتگی، در راه خدا و مبارزه با ظالمان و ستمگران از هیچ چیز فروگذار نمی کنند; ریشه این اختلاف در شادی و ناراحتی است و حقیقت این تفاوت، تقابل همیشگی حق و باطل است که پیروان شیطان را در مقابل صالحان قرار می دهد و حاج قاسم نمونه بارز مکتب مجاهدین صالح است.

قرآن کریم و ویژگیهای مجاهدان بسم الله
این استاد حوزه علمیه گفت: قرآن کریم مجاهد بسم الله را بیان می کند، ویژگی ها و ویژگی های خاصی که می توان با استفاده از آنها مسیر زندگی سعادتمندانه تا لقاء الله را درک کرد؛ از این رو مجاهدان بسمه تعالی را بیان می کند. آیاتی از قبیل «الذین قائل به هجروا و جاهدوا فی بسم الله باموالهم و نفس · هم به مقدار زیاد احلیک مقرب اللّه و الفیضون» که فوز موجب ایمان و رستگاری و کوشش کوچ و کوشش بازار شد.
وی ادامه داد: ثمره حیات طیبه و جهاد فی سبیل الله پیروزی و بهروزی و رسیدن به بالاترین هدف است در حالی که در راه دفاع از حق و مظلوم جان خود را وقف خداوند متعال کرده اند.

شهید سلیمانی الگوی جوانان غیور است
حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: جذابیت خاص شخصیت خودساخته شهید سلیمانی چه در زندگی و چه پس از شهادت، الگویی منحصر به فرد را برای همگان به ویژه برای جوانان کشورمان و جوانان مقاومت و غیره نشان می دهد. ارادت به اهل بیت و اطاعت از ولی فقیه، تیزهوشی، شجاعت، استقامت و مهربانی در سیره عملی او بوده است، اینها ویژگی هایی است که انسان را در همه عرصه های زندگی موفق و پیروز می کند. به همین دلایل شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب دلها و الگوی جوانان عصر ما بود.

راه شهید سلیمانی راه روشنایی است که ادامه خواهد داشت
وی بیان کرد: ویژگی های این پیشوای بزرگ اسلام که با فطرت انسان همخوانی دارد، این نوید را در دل ها ایجاد می کند که شهید حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار مکتبی جامع در عصر ماست که دل ها را به دست آورده است. وظیفه مسئولین، آحاد مردم و فعالان این عرصه است: «فرهنگ اسلامی و انقلابی در تقدیم آبرومندانه این شهید عزیز، وی را بیش از پیش ضروری می کند.

موفقیت در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند روحیه ای همچون روحیه شهید سلیمانی است
این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب با هدفی متعالی و افقی روشن تبیین و ترسیم شد، نیازمند روحیات و صفاتی است که در شخصیت خودساخته آن حضرت به وضوح نمایان شد. شهید حاج قاسم سلیمانی تلاش در این راه مقدس از مهمترین آنهاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید