«شهید صارمی» پرچمدار آگاهی و اطلاع رسانی/خبرنگار تربیت شده مکتب عاشورا


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888675

شهید صارمی پرچمدار آگاهی و اطلاع رسانی بود، خبرنگاری که با تاسی سیدالشهد(ع) جامه شهادت بر تن کرد و افتخار بزرگی برای ایران اسلامی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، بروجرد مهد و زادگاه بزرگانی است که با گام های بلند در عرصه های مختلف به افتخارات بسیاری دست یافته اند، شهر آیت الله بروجردی (ره)، مرجع بزرگ شیعه، زادگاه شهید محمد بروجردی (ره) است. مسیح کردستان)، شهر آیتیها و زرینکوب شهر شهید محمود صارمی است.

26 مرداد یادآور اوج مسئولیت و گزارش خبرنگاری است که در سال 1356 در مزارشریف افغانستان به دست طالبان کشته شد. شهید محمود صارمی که در مکتب امام حسین (ع) تربیت شده بود، به مقام معظم رهبری رسید. درجه شهادت در سن 30 سالگی.


18e934aa 884e 4731 9ec7 bb5f6c70bc33 خبر خاکستری



روایتی از زندگی شهید صارمی

شهید محمود صارمی در سال 1347 در بروجرد متولد شد، از کودکی فردی فعال، پویا، مسئولیت پذیر و با اخلاق بود که با تلاش و کوشش موفق به اخذ دیپلم شد، سپس در کنکور شرکت کرد و در رشته قبول شد. که برای ادامه تحصیل عازم تهران شد.

همزمان با دوران دانشجویی و با حمله دشمن به ایران، از طریق بسیج دانشجویی آماده اعزام به جبهه و مبارزه با دشمن شد و به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد. میهن با دشمن می جنگد.

شهید صارمی فردی فعال و پرتلاش بود و به گونه ای برنامه ریزی می کرد که بتواند در عرصه ورزش حرکت کند بنابراین وارد عرصه کاراته شد و توانست به موفقیت هایی دست یابد.


2738acf2 4bf2 4c08 8032 6e418c80f2fb خبر خاکستری


شهید صارمی در سال 1370 به سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی منصوب شد و در حوزه اطلاع رسانی فعالیت داشت. جدیت، مسئولیت پذیری، اطلاع رسانی و آگاهی یکی از مهمترین اهداف شهید صارمی بود که پس از پنج سال تلاش در این زمینه، مسئولیت اداره اطلاعات جمهوری اسلامی در مزارشریف به شهید صارمی واگذار و اعزام شد. به این کشور .

فرقی نمی کند کجا باشد و چه شرایطی دارد، هدف شهید صارمی مشخص است و تا لحظه شهادت در انجام رسالت خبرنگاری کوتاهی نمی کند و پس از دو سال اقامت در این منطقه بود. 26 مرداد به شهادت رسید.


مسئولیت پذیری از ویژگی های شهید صارمی است

شهید صارمی در هنگام شهادت جمله ای گفت که هیچ گاه فراموش نمی شود و نشان از اوج مسئولیت او داشت آخرین پیام شهید صارمی در عرصه رسالت ژورنالیستی این بود: اینجا محل کنسولگری ایران در مزار است. شریف من محمود هستم. صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، چند ساعت پیش گروه طالبان وارد مزار شریف شدند، مزار شریف به دست طالبان افتاد، چند نفر از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می شوند، بگو تکلیف من چیست که ناگهان سرمی در آن لحظه شهید شد.


f4ce37b4 0514 47f5 80af 93be0fcf136b خبر خاکستری


شهید صارمی در راه خدمت به الگوی مکتب عاشورا به شهادت رسید و با خون شهادتش استواری و قدرت قلم را تثبیت کرد و خبرنگاران باید از شهید صارمی الگو و پیشرو در مسئولیت پذیری مأموریت قرار دهند. روزنامه نگاری، بنابراین آنها می توانند موفق شوند.


شهید صارمی در مکتب امام حسین (ع) رشد کرد.

آمنه صارمی خواهر شهید صارمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: شهید صارمی از هیئتی، عاشورایی بود و همیشه در ماه محرم در نوحه خوانی امام حسین (ع) شرکت می کرد و آنچه باعث رحلت آن حضرت شد. شهید شدن محمود بزرگ بودن در مکتب امام حسین (ع) است.

وی افزود: شهید صارمی عاشق اهل بیت(ع) به ویژه حضرت عباس(ع) بود و در بسیاری از مواقع حضرت ابوالفضل العباس(ع) را مورد خطاب قرار می داد.

خواهر شهید صارمی تصریح کرد: برادرم علیرغم مشغله کاری که داشت هرگز به عبادت عاشورا نرفت و همه ما را به خواندن عبادت عاشورا توصیه کرد، در واقع اخلاق و سیره شهید صارمی با مکتب عاشورا عجین شده بود و در نهایت نیز چنین بود. به شهادت رسید.

وی گفت: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در بروجرد را دوست داشت و در آن ایام همیشه در سوگ شهادت امام حسین (ع) عزاداری می کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید