صداقت و عنایت به امت راز بقای امام راحل بود.


ساعت: 17:47
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843646

وزیر امور خارجه سابق با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای جلب توجه مردم خود را به کسی معرفی نکردند، گفت: صداقت و تفکر امت یکی از رموز بقای امام راحل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی به نقل از هرمز منوچهر متکی، وزیر امور خارجه اسبق و سخنگوی ویژه مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در بندرعباس، گفت: امام خمینی (ره) در دهه 80 زندگی خود هرگز از خود سخنی نگفته است، همیشه از ملت و مظلوم گفته است، ساده زیسته است. زندگی و ادبیات او نظم جهانی جدیدی ایجاد کرد.

وی افزود: صداقت و امت اندیشی رمز ماندگاری امام راحل بود و همین امر باعث شد که مکتب ایشان پرشورتر و گرمتر از همیشه ادامه یابد.

متکی گفت: امام امت را دوست داشت. این صفت امام در او نهادینه شده بود و برای جلب توجه مردم خود را به کسی معرفی نمی کرد و همیشه تاکید می کرد که ما بدون مردم چیزی نیستیم و فلسفه مسئولان مردم است.

وی بیان کرد: امام قاعده جدیدی را مطرح کردند و مردم را صاحبان اصلی انقلاب کردند با تعبیر ولی فقیه همیشه در مرکز وزن جمهوری اسلامی و مردم به امام خود ایمان آوردند زیرا امامشان بر حق بود.

متکی گفت: استقلال در عرصه سیاست خارجی در رأس قرار داشت و امام نیز بر این نکته تاکید داشتند، در حالی که در دوران قبل از انقلاب، مقامات شاهنشاهی به پایین‌ترین رتبه‌های خارجی تعظیم می‌کردند، اما امام راحل با شکستن باتلاق. در رژیم جامعه بوی تعفن وابستگی به شرق و غرب را آشکار کرد و مردم طعم استقلال را چشیدند.

وی افزود: در طول دهه‌ها دیپلماسی، شاهد بوده‌ایم که هنگام بیان دیدگاه‌های مستقل جمهوری اسلامی در سخنرانی‌ها در سازمان‌های مختلف و بدون تعلق به بلوک شرق و غرب، دیپلمات‌های سایر کشورهای اسلامی به جمهوری اسلامی می‌گویند و دیدگاه‌های آن را بیان می‌کنند. کشور ما احساس حقارت کردیم، اما بعد از این دیدگاه ها احساس خوشبختی می کنیم و با نهضت امام خمینی(ره) به مسلمان بودن خود افتخار می کنیم.

وزیر امور خارجه سابق گفت: نهضت امام ثمرات زیادی داشت و فرزندان فراوان این نهضت باعث سربلندی کشور شد و تهرانی در زمینه موشکی آموزش دیده و مجهز شد. حالا دیگر فرزندان انقلاب می توانند و می توانند وارد صنعت خودروسازی کشور شوند و عصبانیت رهبر انقلاب را از این موضوع دور کنند.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد گفت: امسال تعداد این شرکت ها باید دو برابر شود و پاسخگوی نیاز ایران اسلامی تحت تحریم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید