صدور اطلاعیه به واحدهای صنعتی معین مصرف کننده سوخت مایع/اتوبوس شهری از منابع اصلی آلودگی هوا هستند.


ساعت: 15:54
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919590

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه مطرح کرد؛

فرحناز اقبالی گفت: با توجه به مصرف گاز مایع در برخی صنایع به ویژه صنایع نیروگاهی اخطاریه هایی به واحدهای آلاینده صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز اقبالی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: با توجه به مصرف گاز مایع در برخی از صنایع به ویژه صنایع نیروگاهی، اخطاریه هایی به واحدهای آلاینده صادر شده و اکنون موظف به نصب فیلتر برای مدیریت خروجی های خود هستند.

وی به جبران اجباری عدم تعادل مصرف گاز با قطع گاز صنایع و نیروگاه ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی واحدهای صنعتی به دلیل محدودیت مصرف گاز تعطیل هستند.

اقبالی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هوای پاک، سوخت تولید شده باید دارای استانداردهای مشخصی باشد و صنایعی که از سوخت مایع استفاده می کنند نیز باید مجهز به سیستم فیلتراسیون مناسب باشند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برخی از صنایع استان کرمانشاه اگرچه از سوخت مایع استفاده می کنند اما به دلیل نصب سیستم فیلتراسیون مناسب خروجی استاندارد دارند.

اقبالی با اشاره به ابلاغ مصوبه هیات وزیران گفت: بر اساس مصوبه مدیریت مصرف گاز طبیعی ضمن اعلام محدودیت مصرف برای برخی از مشترکان، از اول آذر تا پایان بهمن ماه اعمال خواهد شد. مکانیزمی برای اجرای پاداش برای پس انداز به مصرف کنندگانی که در این دوره در زمان صرفه جویی می کنند. اعتقاد بر این است که آنها به دنبال شما هستند.

وی گفت: مصوبه مذکور به وزارت نفت، نیرو، دولت، دادگستری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان برنامه و بودجه و صدا و سیما ابلاغ شده است.

اقبالی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 2 مصوبه ابلاغی، لازم است به مشترکین مسکونی که مصرف گاز آنها بیش از رکورد قبلی است، تذکر داده شود و با در نظر گرفتن تدابیری مانند در نظر گرفتن قیمت، از افزایش مصرف گاز در بخش خانگی جلوگیری شود. گاز با قیمت بالاتر

مشکل اصلی در بخش خانگی نبود فرهنگ استفاده صحیح از انرژی است

وی افزود: مشکل اصلی در حوزه خانوار نبود فرهنگ استفاده صحیح از انرژی برای عدم استفاده از لباس های فصلی در منزل است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در حال حاضر دمای مطلوب در محیط های مسکونی، اداری و تجاری رعایت نمی شود و این در حالی است که بر اساس مصوبه ابلاغی، اماکن عمومی اعم از مدارس، دانشگاه ها، اماکن ورزشی و مراکز خرید. مجتمع ها باید 90 درصد هزینه های مدت مشابه سال قبل برای مصرف گاز بوده و شرکت گاز موظف است افزایش مصرف گاز را به آنها اطلاع دهد.

اقبالی با اشاره به تخفیف برای مشترکینی که در مصرف گاز صرفه جویی می کنند، گفت: همچنین بر اساس مصوبه مذکور گرمایش استخرهای منازل از ابتدای آذرماه تا پایان بهمن ماه ممنوع است و با ممنوعیت مصرف انرژی مواجه هستیم. دستگاه ها در فضاهای باز

وی با تاکید بر اینکه مجموعه این اقدامات به حفظ کیفیت هوا و مدیریت مصرف گاز کمک می کند، افزود: زمان شروع و پایان ادارات شناور با تصمیم دولت و پیشنهاد شرکت گاز در نظر گرفته شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: علاوه بر کارخانه جات، 50 درصد سوخت کارگاه های دامپروری، کشاورزی و آجرپزی باید از طریق سوخت مایع البته پس از مصرف مایع سوخت مانند گازوئیل و یا گازوئیل تامین شود. سوخت دیزل، این واحدها باید مجهز به سیستم فیلتراسیون باشند. مناسب نیستند.

اقبالی اذعان داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی کوچکی که براساس پروانه بهره برداری از گاز استفاده می کنند اما در فصل سرما ملزم به استفاده از گاز مایع هستند، سیستم فیلتراسیون مناسبی ندارند و سیستم مدیریت زیست محیطی در خروجی های آنها نصب نمی شود. ،

وی از ممنوعیت ماینینگ ارزهای دیجیتال خبر داد و افزود: مردم نگران فعالیت واحدهای ماینینگ ارز دیجیتال در فصل سرد سال هستند که این امر منجر به محدودیت مصرف گاز و برق توسط صنایع و بخش خصوصی می شود. و گاز در واحدهای مذکور ممنوع می باشد.

اقبالی تصریح کرد: نیروگاه ها حدود 50 میلیون لیتر سوخت مایع مانند نفت کوره مصرف می کنند که در استان کرمانشاه تنها نیروگاهی است که این نوع سوخت را مصرف می کند، نیروگاه بیستون و سایر نیروگاه ها نیز از سوخت گازوئیل استفاده می کنند. صنعت مصرف کننده سوخت مایع به دلیل عدم نصب سیستم های فیلترینگ مناسب صادر می شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: واحدهای صنعتی مصرف کننده گاز مایع باید برای جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط، سیستم های نظارت و کنترل نصب کنند.

به گفته اقبالی، بیشتر آلودگی هوای شهرها از منابع متحرک و ناشی از سوخت است، بر این اساس وزارت نفت باید نسبت به تولید سوخت استاندارد منابع سیار و همچنین بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور اقدام کند. پیش بینی می شود از جمله وسایل نقلیه سنگین و سبک و ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس های شهری یکی از منابع اصلی آلودگی هوا باشد.

هوای کرمانشاه تنها در ۲ روز نامرغوب شد

وی افزود: از ابتدای سال به مدت دو روز هوای شهر کرمانشاه در شرایط غیراستاندارد بود که تفاوت چندانی با شاخص استاندارد نداشت اما تنها برای اعمال محدودیت تردد برای اقشار حساس و آسیب پذیر اعلام شد. گروه ها.

اقبالی خاطرنشان کرد: کرمانشاه مانند سایر شهرهای بزرگ آلودگی هوا را تجربه نمی کند و در دو روز هوای غیرعادی شاهد پدیده وارونگی هوا بودیم.

خودروها عامل اصلی آلودگی هوا هستند

وی افزود: در کرمانشاه بر اساس بررسی های انجام شده در مورد سهم اصلی منابع سیار در آلودگی هوا، خودروها سهم بیشتری در آلودگی هوا دارند.

اقبالی تصریح کرد: اگر به همین منوال ادامه دهیم و فرهنگ مصرف انرژی توسط اقشار مختلف مردم اصلاح نشود، کرمانشاه نیز در سال های آینده کیفیت هوا را از دست می دهد.

وی با تاکید بر لزوم تولید سوخت استاندارد برای مصرف خودروها و واحدهای صنعتی، افزود: به وزارت نفت تا سال 1403 فرصت داده شده تا استاندارد سوخت را به یورو 6 برساند در حالی که سوخت با یورو بالاتر در دنیا تولید می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید