صدور مجوز برای شهرک های گلخانه ای زنجان در حال انجام است


ساعت: 12:43
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887025

مدیرعامل شرکت دهیاری های کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 180 هکتار از اراضی شخصی 8 شخص حقیقی و حقوقی برای ایجاد دهکده های گلخانه ای و صیادی تقاضا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش موج رسا; به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی، محمود صیاد بورانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 180 هکتار از اراضی خصوصی متعلق به 8 شخص حقیقی و حقوقی به منظور ایجاد گلخانه و دهکده صیادی تقاضا وجود دارد. با انجام مطالعات امکان سنجی و مراحل اداری پس از صدور مجوز برای این سمت ها.

وی افزود: علاقه مندان به ایجاد شهرک ها یا مجتمع های خصوصی که حداقل 5 هکتار زمین در اختیار دارند و همچنین میزان آب مجاز برای فعالیت می توانند درخواست خود را به این مدیریت ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک کشاورزی استان زنجان گفت: شرایط زیست محیطی هر کشور همانطور که بر کشاورزی آن کشور تاثیر می گذارد در توسعه اقتصادی آن کشور نیز موثر است و در کشور ما با توجه به شرایط محیطی، کشاورزی می تواند به عنوان منبع توسعه اقتصادی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: یکی از راه هایی که به توسعه اقتصادی کشور از طریق کشاورزی کمک می کند، کشت گلخانه ای، نور کافی، دمای هوا در شبانه روز، میزان رطوبت خاک و رطوبت هوا در رشد گیاه و عوامل نامطلوب محیطی موثر است. عواملی مانند باد، طوفان، سرما و یخبندان از رشد گیاه جلوگیری می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه شهرک های گلخانه ای در استان بر اساس اجرای الگوی کشت است. حفظ منابع اساسی، افزایش تولید در واحد سطح، بهبود چرخه اقتصادی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید