صدور ۸۷ هزار مجوز استخدام در آموزش و پرورش در یک سال/ ۴هزار شغل محل، بدون متقاضی است

معاون رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بی‌سابقه دانستن صدور ۸۷ هزار مجوز استخدام در آموزش و پرورش ظرف یک سال، گفت: در ۴ هزار شغل محل هیچ متقاضی نداریم.


میثم لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، کمبود نیرو در آموزش و پرورش را مربوط به گذشته دانست و گفت:  ورودی‌ها و خروجی باید مطابقت داشته باشد و این در حالی است که در برخی سال‌ها مجوز فرهنگیان نزدیک به صفر بوده  که الان  نتیجه آن را می‌بینیم.

وی افزود: باید در این وضعیت راه‌حلی برای آزمون که محدودیت‌هایی دارد، بیابیم. امسال حدود ۵۷ هزار مجوز از ماده ۲۸ و ۳۰ هزار مجوز از دانشگاه فرهنگیان صادر شده که این صدور این میزان مجوز بی‌سابقه است.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: آموزش و پرورش، جمعیت یک میلیونی دارد و این یعنی سالانه ۱۰ درصد مجوز استخدام به آن اعطا شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در برخی شهرستان‌ها حدود ۴هزار شغل‌محل، هیچ متقاضی نداشته است؛ یعنی آنجا نیاز به نیرو هست، اما متقاضی نیست.

لطیفی در پاسخ به اینکه شاید اطلاع‌رسانی ضعیف بوده، گفت که اطلاع‌رسانی وظیفه سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش است. البته حدود ۵۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت کرده‌اند، اما در ۴ هزار شغل‌محل، متقاضی نداشته‌ایم.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید