صلابت و استحکام ایران در صنعت دفاعی کشور/ هویت انقلاب اسلامی ریشه در روحیه آزادیخواهی مردم ایران دارد.

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781577

سردار قریشی با اشاره به صلابت و قدرت ایران در صنعت دفاعی کشور گفت: هویت انقلاب اسلامی ریشه در روحیه آزادیخواهی مردم ایران دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر سردار سید قاسم قریشی صبح امروز در مراسم بزرگداشت 13 آبان در خرم آباد اظهار داشت: 13 آبان یادآور سه حادثه تبعید امام به ترکیه، شهادت صدها دانش آموزی است که برای اعتراض به خیابان ها آمدند. جنایات رژیم و امروز روز تسخیر لانه جاسوسی و شورش آمریکاست که سه واقعه پیامی ارزشمند و مهم برای همه ما دارد چرا که وقتی امام (ره) به جنایات آمریکا توسط پهلوی اعتراض می کنند. پایان نهضت امام (ره) ایشان تبعید شد و دیدیم که مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای دفاع از امام و نهضت پیروزمندانه انقلاب وارد جنگ شدند و به موفقیت هایی دست یافتند.

وی افزود: مردم شریف لرستان قبل از آن نیز در پیروزی انقلاب جنگیدند، لذا در دوران دفاع مقدس در قالب یگان ها و گروه های اعزامی به غرب، شمال غرب، جنوب و به ویژه با تشکیل لشکر 57 حضرت. ابوالفضل (ع) در تمام پیروزی های خود نقش ارزنده ای در دفاع مقدس داشته اند و تا به امروز در تمامی عرصه های مبارزه با داعش، سلامت انسان ها و محرومیت زدایی نقش ارزنده ای داشته اند.

جانشین بسیج مستضعفین گفت: تاریخ ایران گواه ارزشمندی بر حضور مردم شریف این استان در دفاع از اهل بیت(ع) و ولایت است.

سردار قریشی با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر استکبار همیشه بوده و خواهد بود، گفت: دلیل اصلی دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران، ماهیت و هویت استکباری شیطان بزرگ آمریکایی و همدستانش در غرب است. “

وی با بیان اینکه آیت الله جوادی آملی گفته بودند منظور آمریکا قتل، دزدی، خیانت، خونریزی و دزدی است، اینها مردم هستند و قبل از پیروزی انقلاب این کار را کردند و از همه ابزار شیطانی استفاده کردند.

ایران بزرگترین قدرت فنی و نظامی منطقه است

جانشین بسیج مستضعفین گفت: ریشه، ماهیت و هویت انقلاب اسلامی و روحیه آزادی خواهی که در مردم ایران وجود دارد، هم برای دفاع و پاسداری از مظلوم و پیروی از حضرت علی (ع) و هم به هنگام ایمان به روحیه. آزادی ملت ایران مقید است و در مقابل تجاوزات استکباری موضع می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امام از روز اولی که وارد میدان مبارزه شد تا آخرین لحظه هیچ گاه سازش نکرد و در مقابل دشمن سکوت کرد و ملت ایران پشت سر امام ایستاد و یکی از واقعیت های آن زمان این بود. حضور دانشجویان در سال 57 بر اثر جنایت نیروهای پهلوی کشته شدند.

سردار قریشی می گوید: رشد ایران از جهان سوم به کشوری تاثیرگذار نه تنها در منطقه بلکه در منطقه، کشوری که در دوران پهلوی بدون اجازه آمریکا آب نمی خورد، به کشو در برابر دشمن تبدیل شده است. خواسته ها نه تنها در داخل بلکه در خارج از آن ایستاده است.

وی گفت: رئیس مرکز راهبردی آمریکا می گوید مشکل ما با ایران در فعالیت های هسته ای نیست، بلکه مشکل این است که ایران نشان داده است که می تواند بزرگترین قدرت فناوری و نظامی در منطقه باشد و این پدیده به عنوان الگویی برای ایران برای کشورهای اسلامی و منطقه.

جانشین سازمان مستضعفین گفت: راز اصلی دشمنی آمریکا نه تنها ایستادگی، بلکه ساختن ایران به کشوری بزرگ و الگوی جهان است. در برخی رسانه ها به شما اشاره می کند و برخی اگر اطلاعی ندارند می گویند ما با آنها چه دشمنی داریم اما باید گفت که ما دشمنی اولیه نداشتیم جز اینکه در مقابل توطئه های آنها ایستادیم، دشمنی ما این است. به خاطر دشمنی آنها و بله ما با هم برخورد کردیم با آمریکا بود.

وی افزود: حرفی که داعش گفته و می خواهد تشکیل حکومت عباسی و اموی را پیاده کند، همان فکری است که داعش ایجاد کرد و خودشان هم اعتراف کردند که سال ها پیش صدام را برای نبرد با ایران برای رسیدن به این هدف آماده کردند. تا عباسیان یکی از اهداف صدام بود که تا امروز از سوی داعش به رهبری آمریکا ادامه دارد.

سردار قریشی گفت: از اولین روز ندای آزادی امام خمینی(ره) تا امروز شاهد دشمنی آمریکا بوده ایم که از بعد سیاسی، نظامی و علمی قابل بررسی است.

وی گفت: امروز ایران جزو سه، پنج و 10 کشور اول از نظر علمی و صنعتی است، بنابراین پزشکی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دانشجویان و پرستاران پزشکی از پاکستان، هند و بنگلادش بودند. وی ادامه داد: در ایران بیماران تحت درمان بوده اند، اما امروزه در بسیاری از جنبه های پزشکی مانند درمان سرطان جزو کشورهای پیشرو هستیم.

امروزه ما یکی از پیشرفته ترین کشورها در سدسازی هستیم

جانشین بسیج مستضعفین گفت: ایران در این سال ها پیشرفت های زیادی در صنعت داشته است تا جایی که سال ها قبل از انقلاب غرب برای ما همان دکل های برق نصب شده بود و حتی از نظر فناوری آنقدر ضعیف بودیم که بعد از انقلاب. ما مصالح پل را تامین نکردیم، اما امروز یکی از پیشرفته ترین کشورها در ساخت سد هستیم، امروز از نظر ساخت پالایشگاه گاز و نفت بهترین کشور جهان هستیم و این کشوری است که پادشاه آن را مسخره کرد. ما که پالایشگاه آبادان باید توسط کارکنان ما مدیریت شود.

سردار قریشی افزود: از نظر سیاسی نفر دوم سفارت آمریکا افتخار دیدار با شاه را داشت اما امروز در مقابل شش کشور جهان می نشینیم و مذاکره می کنیم تا اراده خود را به غرب تحمیل کنیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی نماینده می فرستد و در مقابل دیگر نیروها می نشیند و اراده خود را نشان می دهد و اگر تدابیر رهبری مورد توجه قرار گیرد، خواسته ما محقق می شود.

جانشین بسیج به مستمندان گفت: در عرصه نظامی قبل از انقلاب بزرگترین افتخار پهلوی دو چیز بود: تشکیل ارتش و تجهیز ارتشی که بیش از 60 هزار مستشار آمریکایی آن را اداره می کردند.

سردار قریشی گفت: در عملیات بیت المقدس نتوانستیم سلاح انفرادی تحویل دهیم. حتی اگر هواپیماها معیوب بودند، باید برای رفع نقص به کشورهای دیگر فرستاده می شدند. در اوج جنگ، خمپاره‌های ما روزی هفت خمپاره داشتند، چون ما نداشتیم.»

تاب آوری و اقتدار ایران در صنعت دفاعی کشور

وی گفت: امروز موشک 2000 کیلومتری پایگاه آمریکا را مورد اصابت قرار می دهد و نشان می دهد که چقدر از فناوری قدرتمندی برای رسیدن به این افتخار استفاده شده است.

جانشین سازمان مستضعفین گفت: آمریکا ابتدا به ما گفت به ایران حتی سیم خاردار ندهید و از آن محروم شدیم اما امروز می گویند مراقب باشید پهپادها و تجهیزات ایرانی به دست ضعیفان منطقه نرسد. زیرا آن کشورها می توانند. در مقابل آنها خواهند ایستاد.

وی افزود: امروز در هزاران مایل دورتر فرزندان این سرزمین در حال نبرد با دشمن هستند، توطئه ای که آمریکا قصد ورود آن را داشت ابتدا در سوریه سپس در عراق و ایران برعکس شد و برای خود فاجعه ایجاد کرد.

سردار قریشی گفت: در جنگ موشکی شوروی و آمریکا، شوروی می خواست تعدادی موشک مستقر کند و آمریکا نگفت و وقتی شوروی گوش نکرد، آمریکا گفت. کشتی ها باید فوراً به سمت کوبا و شوروی حرکت می کردند.ماروسیاک کشتی ما را در کانال سوئد گروگان گرفت اما نه برای بستن کشتی، بلکه یک مسیر دریایی به روی ما و با حضور قهرمانان سپاه و سپاه با تسخیر کشتی انگلیسی، دزدی دریایی آنها متوقف شد.

جانشین رئیس بسیج مستضعفین گفت: چند روز پیش اتفاقی افتاد که آمریکایی ها دزدی دریایی کردند و می خواستند نفت ما را بدزدند اما ما نه تنها نفت بلکه کشتی را هم پس دادیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز ایران به پایگاه مهم آمریکا در عراق ضربه می‌زند و آمریکا نفس نمی‌کشد، ما پهپاد مدرنش را می‌زنیم، حرف نمی‌زند، قایقش را می‌گیرم و نمی‌گوید همه اینها نشان از اقتدار دارد. و عظمت.”

سردار قریشی با اشاره به مداخلات آمریکا در منطقه افزود: در گذشته رژیم صهیونیستی که بیشترین جنایت علیه مسلمانان را مرتکب شد در فلسطین مستقر و مستقر بود و آنچه در پارلمان انگلیس نوشته شد این بود که مرزهای کشور اسرائیل از نیل تا فرات، فرات است، اما امروز حزب الله به برکت مقاومت، مردمی را تربیت کرده و چنین بلایی سر اسرائیل آورده است که شهر به شهر، با ساختن دیوار آهنین، از خود محافظت می کند و هر شهری تبدیل به زندان می شود. صهیونیست ها گروهی به رهبری آنها روحانی هستند و به دنبال نابودی اسرائیل هستند.

وی گفت: همچنین در سوریه کسانی که قصد تشکیل دولت مقتدر ضد ایرانی را داشتند با چنان شکستی شکست خوردند که به دنبال فرار بودند اما باید گفت علاوه بر پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس پیروزی در جنگ های 400 سال اخیر حاصل نشده است و بسیاری از کشورها جزو ایران بوده اند و زمانی که بحرین توسط پهلوی بخشیده شد و نخست وزیر گفت که بحرین دختر ماست، شوهر او را بزرگ کردیم.

در مقابل راز پیروزی در برابر استکبار مقاومت کنید

سردار قریشی گفت: با فشار انگلیس به جزیره ابوموسی لحن های ریز و درشت داشتیم و با نمایشی می گفتند که نظام آن را گرفت اما در دفاع مقدس که با حضور مردم و زیر نظر مردم توانست از کشور خارج شود. رهبری مقام معظم رهبری و اینجانب بدون از دست دادن هیچ تعهدی دفاع کنید و تاکنون با حضور رهبری نه تنها با تهدیدها مقابله کرده ایم بلکه به رشد بالایی نیز دست یافته ایم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه استقامت رمز پیروزی ما تاکنون است، گفت: شیعه ضد ایرانی می گوید ایران پرنده ای است که در ارتفاعات پرواز می کند و تیر ما به آن نمی رسد. این ایران دو بال دارد «بالش سرخ است و یکی سبز، بال سرخ ریشه در عاشورا دارد و سبز در انتظار است، اما این پرنده زره پوش است و ولایت فقیه است.

سردار قریشی گفت: بزرگترین سرمایه گذاری در غرب علیه مقام معظم رهبری و اعتقادات ما بوده است و صدها فیلم در مورد انتظار کمتر ساخته شده است اما برای ما پیام دارد. و با تخریب بخشی از طریق جنگ فرهنگی و جنگ نرم که مواظب خود و فرزندانمان را می طلبد و فشار بر بعد اقتصادی که بخشی از آن به دلیل تلاش مدیران برای گشایش و برچیدن است، به دنبال تضعیف آن است.

نفوذ جهانی ایران

وی افزود: دشمن با اقدامات سخت خود چیزی به دست نیاورده است و امروز ایران به کشوری تبدیل شده است که حرف هایش برای دنیا تعیین کننده است و ترامپ گفت اجازه نمی دهد ایران از منافع خود در سوریه استفاده کند. اوباما گفت که می‌خواهد تمام ظرفیت‌های هسته‌ای ایران را تعطیل کند، اما ما نتوانستیم.

جانشین بسیج مستضعفین گفت: با توکل به خدا به همین منوال ادامه می دهیم و همه پیروزی ها با تدابیر رهبری است. شهید سلیمانی تدابیر رهبری و تدابیر رهبری مستقر را به کار گرفت.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید