صنعت کشاورزی قزوین ظرفیت تولید محصولات دانش بنیان را دارد

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا دارای بالاترین اقتدار فکری و عقیدتی مبتنی بر نگاه توحیدی بوده است و در اینجا ضعف تمدن غرب نهفته است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار قزوین گفت: از نظر قدرت سیاسی بعد از انقلاب و به ویژه بعد از جنگ به برکت خون شهدا و با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اقتدار سیاسی ما روز به روز افزایش یافته است. ما امروز در راس قدرت سیاسی منطقه ای و حتی جهانی هستیم.

قدرت اقتصادی رکن اصلی تمدن اسلامی است

رجانی خاطرنشان کرد: رکن باقی مانده از تمدن انقلاب اسلامی ایران، ستون اقتدار اقتصادی است، بنابراین دو دهه است که تمرکز غرب بر جلوگیری از شکل گیری قدرت اقتصادی در ایران بوده است.

وی گفت: به همین دلیل مقام معظم رهبری در طول دو دهه و یک دهه اخیر همواره نام های اقتصادی داشته اند.

این مسئول گفت: برای شعار امسال علاوه بر بحث اقتدار اقتصادی، رکن جدیدی در نظر گرفته شده و این رکن اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: ویژگی اقتصاد دانش بنیان این است که نرخ رشد اقتصادی را افزایش می دهد و می تواند راه میانبر ایجاد کند و ما را از عقب ماندگی چندین ساله نجات دهد و ما را به قدرت اقتصادی برساند.

رجانی تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اما نامگذاری امسال این موضوع را سرلوحه همه فعالیت ها قرار داده و اهمیت آن بیش از پیش نمایان می شود که امیدواریم مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد. “

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: هر بار که به نکاتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند توجه داشتیم، این مسائل نقطه قوت ما شد و هرگاه از آن بی توجهی کردیم پشیمان شدیم. ما نیز باید در این موضوع تلاش کنیم و با اتکا به دستور ایشان در شکل گیری قدرت اقتصادی کشور که آخرین رکن تمدن ماست گام های بلندی برداریم و حوادث بزرگی را ابداع کنیم.

ظرفیت کشاورزی استان قزوین ظرفیت مناسبی برای تولیدات دانش بنیان است

وی در خصوص پیوند قزوین به شعار سال گفت: همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری، کشاورزی و ارتباط ایشان با دانشمندان ذکر شده است، قزوین استانی با کشاورزی کهن و قدرتمند، صنعت قوی و اماکن طبیعی و تاریخی بسیار جذاب است. گردشگری است.

این مسئول بیان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و بحث دانش بنیان شدن و این ویژگی های استان قزوین، فکر می کنم تلفیق هر یک از این موارد با حوزه دانش بنیان می تواند محور توسعه دانش بنیان باشد. اقتصاد استان ما.»

معاون مستقر در استانداری قزوین گفت: با سابقه ای که از کشاورزی استان می شناسیم و بی توجهی دانشمندان کشاورزی در کشور می توانیم فرصت ویژه ای را در استان قزوین ایجاد کنیم و اقتصاد دانش بنیان و کشاورزی را به هم پیوند دهیم.

رجانی در پایان تاکید کرد: باید استان قزوین را مهد توسعه دانش بنیان کشاورزی در کشور قرار دهیم و از فناوران کشاورزی در کشور استفاده کنیم که می تواند فصل جدیدی در توسعه دانش بنیان کشاورزی در کشور و استان ما باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید