ضد استکبار؛ این پاسخی قاطع به ابزارهای تحریم و فشار آمریکا / یارانه های هوشمند به نفع ملت و کشور است.


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838492

محمد باکر محمدی لائینی گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران بزرگترین نماد استکبارستیزی است و این در حالی است که بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی که امروز مدعی مخالفت با آمریکا و اسرائیل بودند با آن کشورها دوست شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به سالروز لغو کاپیتولاسیون گفت: این اولین جرقه و حرکت انقلاب بود که اقدام ضد استکباری و استبدادی تلقی می شود. جنبش علیه استکبار و استبداد ستیزی.

وی گفت: در 42 سال گذشته انقلاب اسلامی کوچکترین انحرافی از مسیر استکبار ندیده ایم و جهت گیری اصلی انقلاب همین موضوع است.

امام جمعه ساری ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ایران بزرگترین نماد استکبارستیزی است در حالی که بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی که مدعی مخالفت با آمریکا و اسرائیل بوده اند امروز با آن کشورها دوست شده اند.

محمدی لائینی با بیان اینکه آمریکا از اینکه شبکه را تغییر نمی دهد و انقلاب اسلامی متحول نمی شود ناراحت است، گفت: خواسته اصلی آنها تغییر رفتار و سپس تغییر نظام جمهوری اسلامی است و از اینکه انقلاب اسلامی انجام شد ناراحت هستند. از خط اصلی خود منحرف نشود. مردم ایران نیز در راهپیمایی روز قدس که نماد استکبار تلقی می شود، حضور پرشکوهی برای تقویت خط مقابل استکبار انقلاب داشتند.

امام جمعه ساری به موضوع هوشمندسازی یارانه ها و لزوم حذف ارز 4200 تومانی اشاره کرد و افزود: در گذشته ارزهای زیادی در بازار آزاد فروخته می شد و واردکننده مجبور به واردات کالاهای استراتژیک، گربه و لوازم آرایشی و بهداشتی بود. تشویق به پیاده روی سگ و سگ قدم زدن.

سخنگوی رهبر مازندران ارز ترجیحی را ضد مولد دانست و گفت: واردکنندگان در تلاش هستند تا هر چه بیشتر کالا وارد کنند و محصولات داخلی متضرر شده و مناطق آزاد ما به نقطه واردات تبدیل شده است.

وی تقابل نرخ ارز را زمینه ساز فساد و رانت دانست و گفت: اگر قرار است کالای ارزان تری به دست مردم برسد باید یارانه به دست مصرف کننده برسد تا مثلا یارانه خرید مرغ مستقیم به دست مردم برسد. “

وی با تاکید بر اینکه همه اقتصاددانان معتقدند اقتصاد ایران نیازمند یک عملیات بزرگ است، گفت: مردم باید بدانند که یارانه هوشمند به نفع ملت و کشور است و ما وظیفه داریم از طرح هوشمند یارانه حمایت کنیم.

محمدی لائینی گفت: برخی فتنه گران در داخل و خارج از کشور در صدد تکرار ماجرای سال 98 هستند و مردم نباید با آنها همکاری کنند بلکه همراه با نیروهای امنیتی با آنها مبارزه کنند.

وی گفت: ما برای مسائل بالاتر از مسائل اقتصادی ایده هایی داریم. ما برای اهداف معنوی و دینی انقلاب کردیم و مسائل مادی در حاشیه اهداف انقلاب اسلامی است و نباید سطح خود را پایین بیاوریم.»

امام جمعه ساری خواستار نظارت مسئولان بر نرخ ها شد و گفت: باید با رصد و برخورد جدی با عاملان، فیلم های مخالفان در فضای مجازی را ببینید و هوشیار و هوشیار باشیم.

* با آرامش و قدرت از طرح دولت حمایت کنید

امام جمعه بابل همچنین از کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی خواست با حمایت نیروی انتظامی و قوه قضائیه بازرسی و نظارت بر انبارها را تشدید کنند و خائنان اقتصادی را با نقره داغ کنند تا درس عبرتی برای دیگران شود که اجازه ندهند. مردم به سفره شما خیانت کنند .

حجت الاسلام مجتبی روحانی امروز در خطبه های نماز جمعه بابل در مصلای بزرگ این شهر، با تبریک سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب گفت: هست و جای تقدیر دارد. از خدمات سازندگی و بسیج سپاه شهرستان در عرصه های مختلف تقدیر و تشکر می کنم.

وی در خصوص برنامه های جدید اقتصادی دولت گفت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب مردم عزیز باید از این سیاست ها حمایت کنند. در دادگاه قبلی، خیانت های زیادی به ارز اعطایی به واردکنندگان و تولیدکنندگان صورت گرفت. “

امام جمعه بابل با بیان اینکه در سیاست جدید اقتصادی دولت به جای رسیدن به نفر اول در چرخه تولید و واردات ارز به صورت مستقیم در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد، افزود: علاوه بر مبارزه با فساد در تولید. ، توزیع، بانک و … باعث می شود مردم نیازهای خود را به طور مستقیم برطرف کنند.

وی گفت: سیاست های اقتصادی یارانه های جدید دولت، قاچاقچیانی را که از جیب و گنجینه این افراد سود برده اند به خود و کشورهای همسایه مانند ترکیه و پاکستان وادار می کند که دست این سوداگران را قطع کرده و بیت المال را برای همیشه اداره کنند. از مردم ما.”

روحانی افزود: به گفته اکثر کارشناسان اقتصادی راهی جز اتخاذ این سیاست ها وجود نداشت. متأسفانه برخی با نگاه بدخواهانه و مغرضانه به دولت نوشته و توئیت می کنند و به جای در نظر گرفتن منافع مردم، نگاه چریکی را دنبال می کنند.

وی گفت: شبکه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شیطنت بی‌بی‌سی قفسه‌های خالی فروشگاه‌های ما را به‌صورت فحاشی و دروغ نشان می‌دهند، اما کور می‌کنند که دوربین را به قفسه‌های فروشگاه‌های بریتانیا، آلمان، فرانسه و آمریکا بیاورند که به دلیل بحرانی بودن. جنگ در اوکراین. “نمایش.

امام جمعه بابل گفت: با آرامش و قدرت با طرح دولت مقابله و از آن حمایت کنیم تا طرح دولت به درستی اجرا شود.

وی افزود: در چند روز اخیر شنیده‌ایم که متأسفانه عده‌ای برای اعلام قیمت‌ها و اجناس جدید خریداری شده، آرد، روغن، ماکارونی و سایر ملزومات مردم را در استان مازندران به‌ویژه در این شهر انباشته کرده‌اند. به مردم با قیمت های جدید از ماموران شورای امنیت ملی تقاضا دارم با حمایت پلیس و قوه قضائیه بازرسی و نظارت بر انبارها را تشدید کنند و اگر خدای ناکرده این موارد مشاهده شود این خائنان را به نقره تبدیل کرده اند. درسی برای دیگران که به مردم اجازه دهید به سفره خیانت کنند خودتان نباشید.

روحانی افزود: عده‌ای بر اساس مأموریت‌هایی برای رنگ آمیزی دشمن یا دلایل دیگر در تجمعات متعدد جمع می‌شوند و با دادن شعارهای زشت و شوم به رسانه‌های دشمن، فیلم می‌سازند.

امام جمعه بابل ادامه داد: من از برخی معلمان گلایه دارم، نمی خواهم در مورد درخواست آنها صحبت کنم و دولت و مجلس شورای اسلامی قطعا به درخواست آنها رسیدگی می کنند اما در این فضایی که دشمن کشور را به ستوه آورده است. مایه تاسف است که افرادی با نام معلم به دنبال بهانه برای دشمن و ایجاد هرج و مرج در کشور هستند.

وی افزود: مردم هیچ گاه این صحنه ها را فراموش نکرده اند و شایسته است این مردم بر دوش دشمن ننشینند و از راه درست برای ارائه مطالبات خود استفاده نکنند، نه در زمانی که دولت در حال اجرای یک طرح بزرگ اقتصادی است، مردمی به نام معلم نامیده می شوند. ” سعی کنید کشور را تحریک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید