ضرورت احیای هویت زن مسلمان انقلابی به عنوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی

ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806797

دغدغه های سبک زندگی باید با حفظ هویت ایرانی-اسلامی عموم جامعه محقق شود و در این راستا توجه به خانواده موضوعی کلیدی است که زنان باید نقش اصلی را در نظام امور خانواده ایفا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; نداشتن شغل و توانایی های ویژه زنان، نگاه یک جریان سیاسی خاص در فضای پیشرفت و توسعه بود که جایگاهی برای زنان قائل نیست و در نتیجه جامعه زنان را در جهت صرف اشتغال و فرهنگ سازی امروزی فعال می کند. مطابق با سبک زندگی جدید در دولت های گذشته.

مرکز دولتی مشارکت زنان در سال 1357 با تایید یونیسف دوره های آموزشی را بر اساس معیارهای غربی از جمله ازدواج کودکان در استان های کشور برگزار کرد. اساس نگاه غربی، نقد توجه به محرم و نامحرم از دیدگاه اسلام و تبلیغ فقرا است که نمونه هایی از این آموزه ها در قالب سبک زندگی غربی برای عادی سازی و رواج تدریجی است. این نوع دید

ریشه برخی از معضلات حیاتی اجتماعی امروز کشور از دولت‌های گذشته است زیرا ارزش‌های انقلابی را کنار گذاشتند و به نام مدرنیته، سبک زندگی غربی را از منابع رسمی ترویج کردند تا جایی که مطالعه و حل معضلات اجتماعی بدون آن غیرممکن شد. توسل به آموزه های دینی

اگرچه دشمن با کلیدواژه هایی مانند حجاب اجباری و برابری جنسیتی به دنبال ایجاد محدودیت برای زنان است، اما موضوع حضور زنان در جامعه بعد از انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. تعداد زنان شاغل در آموزش و پرورش به بیش از 500000 نفر رسیده است و فضای متمایزی برای زنان در عرصه فرهنگ و هنر وجود دارد.

بررسی مسائل زنان به ویژه در حوزه سیاستگذاری باید بر اساس فضای نخبه گرایی و تفکر باشد و البته ما معتقدیم که ورود به مقتضیات موضوع با رهنمودهای فقه پویا می تواند تأثیرگذار باشد. اما راهکار و کمک فرهنگی خاصی در این زمینه ندیدیم.

در سوی دیگر تاریخ، ارائه خدمات به روسپی ها یا طرح ارائه این زنان به مردان در دولت های گذشته مورد جفا قرار گرفته و بر اساس این اسناد آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه که نوعی سردرگمی را به دنبال داشته است. سیاست های دولت در مواجهه با عرصه، فردی، اجتماعی و خانوادگی است، این بدیهی است.

دغدغه های سبک زندگی باید با حفظ هویت ایرانی-اسلامی عموم جامعه محقق شود و در این راستا توجه به خانواده موضوعی کلیدی است که زنان باید نقش اصلی را در نظام امور خانواده ایفا کنند.

جریان انقلاب باید به صورت منسجم و یکپارچه در قوه مجریه برای احترام و کرامت زن وارد شود و با عمل و عمل در عرصه سبک زندگی، هویت زن مسلمان را که یکی از ارکان است، احیا و شکوفا کند. انقلاب اسلامی .

نویسنده: وحید فکری – خبرنگار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید