طرح ساماندهی پروژه های ورزشی نهایی شده است

وی افزود: بسیاری از رویدادهای ورزشی خوزستانی هستند و همانطور که معمولاً می گوییم خوزستان سرزمین اولین هاست، انصافاً اگر به تاریخ ورزش نگاه کنیم، بسیاری از اولین ورزش ها خوزستانی بوده اند. بسیاری از مناطق مرزی ما، همیشه می درخشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از سرمایه های اصلی کشور خوزستان و ورزش آن است و منابع خوبی دارند. ضمن اینکه این استان از یک مدیر عامل شایسته و خوب بهره می برد.

سجادی افزود: این ورزشگاه قدیمی است و ما ورزشکاران معمولاً به چنین ورزشگاه هایی به یاد ماندنی احترام می گذاریم. مردم اینجا با خاطرات این ورزشگاه زندگی کرده اند. ما برنامه ریزی می کنیم و طرح ها و برنامه های خوبی داریم و پیست تارتان باید به بهترین شکل نصب و استفاده شود.

وی ادامه داد: در این مجموعه ورزشی فضای خوبی برای رشته های مختلف دو و میدانی وجود دارد که باید برای آنها مهیا شود.البته چمن ورزشگاه قدیمی است و اگرچه استعدادهای خوبی در این چمن و زمین های کثیف رشد کرده است، اما نسل جوان امروز دوست داریم همه وسایل جدید و به روز باشد و امیدوارم در برنامه باید چمن ورزشگاه شهدای بندر ماهشهر را احیا کنیم چرا که شایستگی این خطه از کشور بالا بودن است. استانداردهای مسابقات فوتبال در این شهر. به یاد داشته باشید که از تمام منابع موجود به نفع ورزش استفاده کنید.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای تخصیص منابع ملی برای پروژه های نیمه تمام استان دارید؟ گفت: بله باید در این زمینه برنامه ریزی شود. نمایندگان علاقه مندان به ورزش در مجلس شورای اسلامی در آخرین روزهای بررسی لایحه بودجه، بیست و هفت درصد مالیات بر ارزش افزوده ورزش برای ورزش را رقم زدند که رقم نسبتا قابل توجهی است. 40 درصد آن برای آموزش و 60 درصد برای ورزش و جوانان است. امیدوارم کمتر از این مکان اعتباری در این کشور ناراحت باشیم.

سجادی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی در سراسر کشور وجود دارد که گاهی با کندی تکمیل می شوند و سرعت آنها زیبنده نام ایران نیست، گفت: باید این حرکت را تسریع کنیم و برای تامین منابع برای تکمیل آنها فکر و برنامه ریزی کنیم. برای تکمیل آنها می توانیم از دولت، مشارکت مردمی، خیریه های ورزشی کمک بخواهیم و یا آنها را تحویل دهیم.

وی ادامه داد: اما هنر دولت ما این است که به منابع دولتی تکیه نکند که البته در این صورت ممکن است دو تا سه دهه دیگر تکمیل پروژه هایمان طول بکشد.بیش از 4000 پروژه نیمه تمام و حدود 1100 پروژه داریم. اجسام سنگینی که بسته می شوند یعنی هیچ عملیاتی انجام نمی شود و اینها همه تلفات است. ما در بسیاری از مجموعه های ورزشی متحمل ضرر می شویم و این یعنی سرمایه ما از بین رفته است. بنابراین تمام هنر دولت ما این است که از همه امکانات کشور، علاقه مردم به ورزش استفاده کنیم و سرمایه گذاران و خیران را شناسایی کنیم تا این پروژه ها به سرانجام برسد.

وزیر ورزش و جوانان به تهیه طرح آمایش ورزشی اشاره کرد و گفت: طرح برنامه ریزی زیرساختی را تهیه کرده ایم تا بتوانیم پروژه های روی آن را تکمیل کنیم. در برخی جاها باید پروژه های بالای 70 درصد را فوراً انجام دهیم و در برخی جاها طبق همان سند باید اولویت را به پروژه های با درصد پایین بدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید