طرح «مدرسه تابستانی» یزد در 260 پایگاه برگزار می شود/ 23 هزار دانش آموز یزدی در تابستان تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این کلاس ها، کاستی ها و کاستی های آموزش در فضای مجازی در دوران شیوع کرونا جبران شود و شرایط مناسبی برای جبران خلأهای یادگیری و ضعف تحصیلی دانش آموزان به ویژه در … مناطق کم برخوردار

بهادرزاده گفت: مخاطبان این طرح دانش آموزانی هستند که در دوره اول دبستان به استانداردهای قابل قبولی دست یافته اند یا نیاز به تلاش بیشتری در دروس ریاضی و فارسی دارند و در دوره دوم دبستان در رشته های ریاضی، زبان و علوم فارسی. از پیشرفت تحصیلی آنها در خرداد 1401. در مدرسه تابستانی 24 جلسه آموزشی برای هر موضوعی که مدیر پایگاه تعیین می کند باید برنامه ریزی شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: علاوه بر دانش آموزان مدارس دولتی، دانش آموزان مدارس غیردولتی و اتباع خارجی نیز مشمول این طرح هستند.

بهادرزاده با بیان اینکه اجرای این طرح کاملا رایگان است و هزینه آن بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: تاکنون بیش از 23 هزار دانش آموز در 259 پایگاه سامانه همگام ثبت نام کرده اند و هم اکنون در حال آموزش هستند. حضوری در کلاس ها

این مسئول آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی نگاه منصفانه به آموزش و پرورش و یادگیری دانش آموزان دارد افزود: این طرح در راستای اجرای هدف عملیاتی 5 سند محوری تحول آموزش و پرورش و تصمیمات 2.5 و 5.3 است. اساسي است و با عنايت به اجراي عدالت آموزشي، فرصتي را براي تمام دانش آموزان حاشيه شهر و مناطق محروم فراهم مي كند تا مشكلات آموزشي پيش آمده در دوران اپيدمي كرونا را تا حدودي جبران كنند.

وی بیان کرد: با توجه به زمان کوتاه اجرای طرح، از کلیه همکاران در حوزه آموزش و پرورش تقاضا دارم تمرکز و برنامه ریزی لازم را برای اجرای این طرح و شناسایی نقاط ضعف دانش آموزان و آموزش مجدد آنها داشته باشند و همچنین در طول دوره این دوره از جو عاطفی ایجاد یک محیط امن و دوستانه برای دانش آموزان.

معاون آموزش ابتدایی استان همچنین از مدیران پایگاه های تابستانی خواست به آموزش و پرورش همه جانبه توجه کنند و برنامه های تفریحی، ورزشی و اردویی نیز در برنامه های آموزشی دانش آموزان پردرآمد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید