طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در کارگاه های واجد شرایط اجرا می شود


ساعت: 12:31
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881095

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

محمدرضا شاه پسند گفت: گاهی نیروهای تحت آموزش مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارند به همین دلیل برنامه های متعددی تدوین شده است که یکی از آنها طرح آموزش مهارت های کاری واقعی است که فرصتی را در اختیار واحدهای پذیرنده بدون نیاز به کار قرار می دهد. انجمن می خواهد برای آنها محدودیتی به مدت 18 ماه و با توجه به ظرفیت آنها برای جذب حداکثر 15 کارآموز و آموزش آنها ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدرضا شاه پسند معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای به این نتیجه رسیده ام که باید تعادل ایجاد کنیم. بین عرضه و تقاضای آموزش


وی افزود: نهادهای آموزشی دانشگاهی سازمان فنی و حرفه ای در کنار ارائه آموزش هستند و در شورای عالی استخدام کارگروه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای تشکیل دادیم که این کارگروه ما را موظف کرد که هم نظام آموزشی را اصلاح کنیم. و برنامه های آموزشی بله به سمت برنامه و جستجو منتقل شد.


معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح همت و نظام اشتغال ایرانیان مشخص شده است و همه استان ها نیز سند آماده سازی زمین دارند که به ما می گوید در کدام جهت باید حرکت کنیم.


شاه پانسند گفت: نیروهای تحت آموزش گاهی مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارند به همین دلیل برنامه های متعددی تدوین شده است که یکی از آن ها طرح آموزش مهارت های محیط کار واقعی است که فرصتی را برای واحدهای میزبان بدون نیاز فراهم می کند. انجمن می خواهد برای آنها محدودیتی به مدت 18 ماه و با توجه به ظرفیت آنها برای جذب حداکثر 15 کارآموز و آموزش آنها ایجاد کند.


وی خاطرنشان کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، فردی از سازمان فنی و حرفه ای به عنوان سرپرست حضور دارد که هم نظارت می کند و هم محتوای نظری در اختیار کارآموزان قرار می دهد، کارآموزان هم مهارت های فنی و هم مهارت های کارآفرینی را یاد می گیرند.


معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: برای کارآموزان بر اساس کد QR مجوز صادر می شود و بازرسان تامین اجتماعی و مقررات کار هنگام مراجعه، اطلاعات کارآموز را اسکن می کنند.


شاه پانسند تصریح کرد: کارگاه های طرح مذکور بر اساس نیاز قسمت پذیرنده شکل می گیرد که در استان ها هر چقدر تعصب و تنش در آموزش نیروها وجود داشته باشد وارد می شویم و شرایط را برای آن فراهم می کنیم به عنوان مثال ، در استان بوشهر تعدادی از واحدهای دریافت کننده در منطقه تعمیر کشتی بود.


وی تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز نیازهایی در حوزه صنعت، کشاورزی و هنر اعلام شد.


معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: برای معرفی کارآموزان به واحدهای پذیرنده و انتخاب کارگاه محدودیتی وجود ندارد و بر اساس اعلام نیاز کارگاه ها، نظرسنجی انجام می شود. انجام شده و در صورت صلاحیت کارگاه مجوز اجرای طرح به آنها داده می شود.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید