ظرفیت قابل توجه دانشگاه آزاد برای ارتقا و توسعه خوشه های صنایع دستی


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810673

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

فرشید کری گفت: ظرفیت این دانشگاه برای ارتقا و توسعه خوشه های صنایع دستی و محصولات فرهنگی استان قابل توجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید خیری، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: ظرفیت های این دانشگاه برای ارتقا و توسعه خوشه های صنایع دستی و محصولات فرهنگی استان قابل توجه است.
وی تاکید کرد: واقعیت مجازی، وبلاگ، سایت، ترجمه متون، ارتباط با کشورهای دیگر، ارائه استان به زبان های دیگر، تهیه فیلم و مستند، واقعیت افزوده و تولید محتوا در فضای مجازی برای معرفی فرصت های چهارمحال و بختیاری در حوزه های مختلف. برای معرفی در توییتر، اینستاگرام و فضای مجازی از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان می باشد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد چهارمحال و بهتیاری افزود: در این راستا دانشگاه آزاد چهارمحال و بهتیاری برگزاری دوره های آموزشی مهارت محور در استان را در دستور کار قرار داد.
کری گفت: انجام تحقیقات آسیب شناسی مشکلات جذب سرمایه گذار در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در اولویت است.
وی تامین زیرساخت های گردشگری، استفاده از پتانسیل های موجود و معرفی، شناسایی زیرساخت ها و پتانسیل های موجود و شناسایی بازارهای هدف را ضروری دانست و یادآور شد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری باید نیاز خود را اعلام و اعلام کند. دانشگاه آزاد اسلامی باید با انجام طرح های پژوهشی کاربردی نسبت به رفع آن اقدام کند.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: این استان در زمینه های طبیعت گردی، کشاورزی و دامپروری، بهداشت و درمان، گیاهان دارویی و ورزشی فرصت های ویژه و ویژه ای برای جذب سرمایه گذار، مسافر و گردشگر دارد.
کری گفت: ارائه توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری می تواند در تحقق اهداف توسعه این برنامه ها موثر باشد.
وی تاکید کرد: برگزاری استارتاپ ها و ایده شوها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری می تواند به ارتقای این بخش ها کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید