ظهور دولت برای تقویت بلوک اوراسیا؛ از توافق شانگهای تا نشست بریکس/ زمانی که دیپلماسی ایران آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو را شکست داد


ساعت: 07:07
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880038

قرار گرفتن ایران در بین اقتصادهای جهان در کشورهای بریکس و شانگهای نویدبخش آینده اقتصادی مطلوبی برای ایران در چشم انداز 20 سال آینده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکهمه چیز از یک انتخابات شروع شد، روزی که مردم به جریان حاکم بر بدنه حکومت که در تفکر و تفکرشان نگاهی نئولیبرالی بود نه گفتند و به حکومتی روی آوردند که همه چیز را برای مردم و منافع کشور می خواهد تا رضایت آنها را جلب کند. دیدن

مردم بر اساس مذاکرات، دولت اصلاحات را پشت سر گذاشتند و معتقد بودند که با تعامل با دولت های آمریکا و اروپا، همان مردمی که ایران را با حداقل روابط خارجی ناتوان کردند، می توانند به آنچه می خواهند برسند. ساختند

تمرکز بر گفت‌وگو و مذاکره با اروپا و غرب باعث شده فرصت‌های زیادی را در تعامل با کشورهای خاور دور از جمله روسیه، چین، آمریکای لاتین و آفریقا از دست بدهیم، اما رویکرد دولت سیزدهم همسویی با هیئت حاکمه و مردم بود. نظر، و این منجر به هماهنگی میدانی و دیپلماسی شد.

76dbeb3f e66b 4d87 a740 36f38afa4448 خبر خاکستری

مواضع صریح و صریح دولت مردمی و سخنان رئیس جمهور در دیدار با سران دولت های جهان با استقبال عمومی مواجه شده و در ماه های اخیر شاهد موفقیت های بزرگی بوده ایم که از جمله آنها عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای چین است. یکی از آنهاست.

توانمندی های ایران در زمینه های اقتصادی، سیاسی، دفاعی و نظامی، کسب دانش فنی بالا، سفر سال گذشته رئیس جمهور به قطر برای شرکت در اجلاس گاز اوپک که سه کشور اصلی ایران، روسیه و قطر هستند، نشان داد. تعامل رو به رشد بین کشور ما و جهان.

8e3165a8 0894 41c6 91fa 6b132cf082cc خبر خاکستری

لابی‌گر صهیونیست-آمریکایی می‌گوید: «آدام میلشتاین». اعضای چین و روسیه که رهبری سازمان همکاری شانگهای، نهاد امنیتی آسیا را بر عهده دارند، عضویت آینده ایران در این بلوک شامل هند و پاکستان را تایید کرده اند. این قدم خوبی نیست.

d2346d59 7395 4f0c a3d5 cb6048acc74c خبر خاکستری

روزنامه نگار آمریکایی «بن نورتون» می گوید; نکته مهم این است که ایران رسما به عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای (چین، روسیه و پاکستان) درآمد. این یکی از نشانه های تقویت بلوک جدید اوراسیا برای مقابله با هژمونی آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو است.

آزادسازی بخشی از دارایی های ایران و کاهش برخی محدودیت ها برای دسترسی کشورمان به بازارهای بین المللی نشان می دهد که تغییر نگرش در سایر کشورها به دلیل نگاه و تعامل دولت سیزدهم در مسائل منطقه ای و بین المللی ایجاد شده است.

بعدها با دعوت رسمی چین از ایران برای حضور آیت الله رئیسی در اجلاس بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) ورق برگشت و بار دیگر قدرت دیپلماسی دولتی و حرکت موثر در مسیر توسعه. و غلبه بر پایبندی به معاهده برجام این را در دوره جدید نشان داد.

یک تحلیلگر اقتصاد سیاسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک درباره دعوت چین از آیت الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس بریکس گفت: دیپلماسی ابزاری برای تامین منافع ملی کشورهاست و نباید بر اساس حب و بغض غیرمنطقی علیه غربی ها مورد استفاده قرار گیرد. بلوک یا بلوک شرق

ابوذر یسری افزود: دیپلماسی در صورتی موفق است که به نتیجه برسد، نه اینکه صرفاً مذاکرات طولانی مدت بدون نتیجه یا نتیجه ای علیه منافع ملی داشته باشد که تحریم ها، تهدیدها و تجاوزات به منافع دیگر کشورها را افزایش دهد.

وی گفت: متأسفانه برخی از تحلیلگران و سیاستمداران ما به منافع کشورهایی که بودجه را برای نابودی دموکراسی، کشتن قهرمانان ملی ایران و غارت اموال ایران و افغانستان تصویب می کنند، می شناسند.

13b9a54e 4b13 4597 86be 30312bd5bc33 خبر خاکستری

یسری تصریح کرد: همان افرادی که مذاکرات و مذاکرات را با کشورهایی که قدرت و سرمایه فناوری خود را در اختیار ایران قرار می دهند برای رفع تحریم ها قطع کردند، بدون شک چین امروز قدرت برتر اقتصادی جهان است.

وی گفت: چین ثابت کرده است که احترام متقابل را برای ایران حفظ می کند و مایل به همکاری و هزینه بر اساس منافع مشترک دو کشور خواهد بود. آرزوی دیرینه ملت ما از زمان رهبری آزاده به استقلالی ها.

یسری ادامه داد: بریکس ها نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و گشایش عاری از رفتارهای خودسرانه، غیرمتمدنانه و براندازانه آمریکا را فریاد می زنند.

وی گفت: همکاری ایران و کشورهای عضو برجام می تواند مسیر مهمی در مسیر مذاکراتی باشد که پس از 20 سال اصرار غرب بر مذاکره با خروج گانگسترهای آمریکایی شکست خورده است.

دبیر انجمن علمی بیانیه گام دوم انقلاب در پایان گفت: توجه به نکات ذکر شده ما را به یک تحلیل منطقی و علمی بر اساس اصول دیپلماتیک روابط بین الملل سوق می دهد.

همچنین زهرا نعمتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه ای در جنوب غرب آسیا است و به دلیل برخورداری از منابع انرژی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: خطوط ارتباطی بین المللی ایجاد شده توسط ایران در شرق و جنوب شرق آسیا و اروپا، ایران را مورد توجه اقتصادهای بزرگ جهان قرار داده است.

نعمتی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط ذکر شده حضور فعال ایران در تشکل ها و مجامع اقتصادی و تجاری کم نظیر است، افزود: در طول تاریخ تلاش هایی برای حضور در این عرصه ها صورت گرفته که خوشبختانه در دولت سیزدهم این تلاش ها ناکام مانده است. ، رسید.

dc9d5ca2 abbd 40e7 80ec 2955d2822dd7 خبر خاکستری

این کارشناس تصریح کرد: عضویت ایران در پیمان های اقتصادی اکو و شانگهای مهر تاییدی بر این گفته است و امروز جمهوری اسلامی به گروه اقتصادی بریکس دعوت شده است.

وی بیان کرد: مشارکت در این تشکل ها موثرترین راه برای گشودن تدریجی اقتصادهای ملی به روی کشور و ادغام آنها در اقتصاد جهانی است که در دولت سیزدهم محقق شد.

نعمتی با اشاره به اینکه حضور ایران در اجلاس بریکس برنامه های غرب برای انزوای اقتصادی ایران را خنثی کرد، ادامه داد: غرب در تلاش بود ایران را از نظر اقتصادی منزوی کند اما حضور ایران در عرصه تجارت جهانی برنامه های آنها را مختل کرد.

در خاتمه باید گفت که قرار گرفتن ایران در بین اقتصادهای جهان در کشورهای بریکس و شانگهای آینده اقتصادی مطلوبی را برای ایران در چشم انداز 20 سال آینده نوید می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید