عاشق در راه امام حسین (ع) خسته نمی شود


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890515

ارادت ویژه به سیدالشهدا با اجرای مراسم تعزیه خوانی;

حسین ترابی یکی از ارادتمندان سیدالشهدا در روستای حسن آباد است که 5 سال است در ده روز محرم مراسم تعزیه خوانی را در حیاط خانه خود برگزار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین ترابی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه سال ها نگران این بود که نتوانم در راه امام حسین (ع) قدمی بردارم، این عرصه شدم و با توجه به اینکه در سال های دور در این روستا بودم. یک مراسم تعزیه خوانی، تصمیم گرفتم هزینه مالی مراسم را در ده روز محرم تقبل کنم.


وی با اشاره به اینکه مکانی برای اجرای تلاوت در روستا مشکل دارد، افزود: 5 سال است که مراسم تلاوت را در صحن منزلم اجرا می کنم و خدا را شاکرم که امام حسین(ع) مرا به عنوان خود پذیرفت. بنده و بیشتر 30 سال است که در ماه محرم در خدمت امام حسین (ع) هستم و برکات این خدمت را در زندگی خود و فرزندانم دیده ام.


این خادم امام حسین(ع) این عزاداری ها را مقدمه ای برای پیروی از راه امام حسین(ع) عنوان می کند و راه امام حسین(ع) را همیشگی و پیروزمند و عامل اصلی ماندگاری دین می داند. پیامبر اکرم (ص) شهادت امام حسین (ع) بود. ) است.


ترابی با اشاره به شهدای مدافع حرم گفت: حفظ مکتب و راه حسین(ع) یعنی ایستادگی در برابر ظلم، دفاع از مظلوم و دین مبین اسلام و ماندگاری نهضت امام حسین(ع). ص) به برکت خون شهید است».


وی گفت: شهدا از کودکی در تشکیلات و هیئت های امام حسین (علیه السلام) حضور داشتند و از نهضت حسینی درس آزادگی، مقاومت، پاسداری از ناموس و خاک را آموختند.


این خادم امام حسین (ع) تاکید می کند: یکی از روش های خاندان پیامبر اهمیت دادن به تربیت دینی برای فرزندان است و اگر بخواهیم فرزندانمان به وظایف دینی و حقیقی خود عمل کنند و اخلاق نیکو داشته باشند بهتر از این نیست. یک مثال خوب از نمونه پدر و مادر در خانه و جامعه برای کودکان نیست.


این خادم امام حسین(ع) با اشاره به اینکه مال حلال در زندگی فرزندان بسیار تاثیرگذار است، اظهار داشت: کسب حلال ارتباط مستقیمی با دینداری افراد جامعه دارد و هر چه جامعه بیشتر از احکام دور شود. دین و هر چه بیشتر در جامعه غذا بخرم، حقیقتش بیشتر می شود.زندگی در جامعه کمتر می شود.


ترابی ادامه داد: لقمه حرام گوش و چشم انسان را در برابر حق و حقیقت می بندد، همان گونه که امام حسین(ع) بارها به لشکر یزید توصیه کرد، اما فایده ای نداشت و سرانجام امام حسین(ع) فرمودند که دلیل رفتار شما لقمه حرام است که شکم خود را از آن پر کردید.


وی گفت: با اندیشیدن و دانستن اینکه از کجا آمده و سرانجام به کجا می رود، می توان به معرفت خدا و هدف آفرینش او دست یافت و به معرفت واقعی عاشورا که ادامه راه معرفت حقیقی امام حسین (ع) است دست یافت. هدف او


این خادم امام حسین(ع) افزود: خادمی بودن برای کار دنیا و رسیدن به مقام و مقام و پول در این دنیا ذلت می آورد اما خادم و خادم بودن در دستگاه ائمه اطهار. مخصوصاً امام حسین (ع) مایه عزت و عظمت دنیا و آخرت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید