عاشورا با نهضت امام خمینی (ره) در فرهنگ اسلامی – ایرانی زنده شد


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842622

حجت الاسلام حمیدی فر با بیان اینکه عاشورا یک مکتب است و باید به عنوان یک فرهنگ به عموم مردم عرضه شود، گفت: عاشورا با انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما احیا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حمید حمیدی فر معاون آموزشی سپاه امام رضا (ع) در گفت و گو با صبح توس ضمن برشمردن ضرورت احیای فرهنگ حسینی و مکتب عاشورا به عنوان یک موضوع مهم. برای انقلاب اسلامی و رهبری امام (ره) فرمودند: عاشورا یک مکتب است و از همه مهمتر عاشورا فرهنگی است که باید به عنوان یک فرهنگ وارد جامعه شود.

وی افزود: اگر بتوانیم این نگاه به ساخت مدرسه عاشورا و این فرهنگ را بر مبنای دینی از این زاویه به جامعه منتقل کنیم، می توان گفت که توانسته ایم عاشورای واقعی را به ارمغان بیاوریم.

معاون آموزش و پرورش سپاه امام رضا(ع) گفت: به گفته شهید مطهری مردم باید با ایام عاشورا آشنا شوند بنابراین به نظر می رسد عاشورا را به عنوان فرهنگ جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: عاشورا دارای مبانی واقعی اسلام است و اگر به عاشورا نگاه کنید فرهنگ عاشورا دارای مبانی اسلامی است؛ اصولاً عاشورا مظهر و نماد اسلام است و نمی توان گفت عاشورا یک تصادف سطحی بوده که یک بار اتفاق افتاده است، اما لزوم احیای این فرهنگ این است که مبانی اسلام در عاشورا دیده شد.

حجت الاسلام حمیدی فر ادامه داد: در عاشورا اصول و مبانی معرفت الهی و معرفت خداوند وجود دارد بنابراین دعای عرفه سیدالشهدا عالمی از اصول اسلام شناسی و الهیات است.

وی با تاکید بر اینکه مبانی اسلام در عاشورا احیا شد، افزود: ما در عاشورا بصیرت دینی داریم که یکی از اصول دین است. چشم شهدا به استکبار باز بود، دشمن را می شناخت و رویارویی با دشمن را می شناخت.

معاون آموزش و پرورش امام رضا(ع) بیان کرد: چهار واقعه بزرگ و بزرگ بعثت پیامبر(ص)، غدیر هوم، عاشورا و انقلاب اسلامی در طول تاریخ اسلام و عاشورا در ما به هم پیوسته و به هم پیوسته است. فرهنگ اسلامی و ایرانی با انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) احیا شد.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل ذکر شده باید مربوط به جریانی جهانی به نام مسئله مبدأ یا مهدویت باشد، افزود: بعثت رسول خدا (ص) مربوط به نصب ولی خدا به نام غدیر خواهد بود؛ در حالی که مهدویت به عنوان یک جریان جهانی مطرح می شود. نصب ولیولا مربوط به قیام سارولا است. قیام ثارولا با نهضت امام خمینی(ره) و نهضت امام روح الله(ره) با ظهور حضرت بقیه الله(عج) مرتبط است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: این حوادث در تاریخ نیز در حال انجام است، بنابراین این حوادث از جمله عاشورا و انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) یکی از نیازهای تاریخ است که باید به نسل جدید منتقل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید