عدالت کاربردی در وزارت بهداشت به مناطق محروم خدمات ارائه می دهد

زمان: 21:30
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778045

دکتر عین اللهی گفت: تعهد وزارت بهداشت به ارائه خدمات در مناطق فقیرنشین و امیدواریم با تلاش کارکنان این امر بیش از گذشته محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس ؛ دکتر بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه گفت: 123 هزار نفر در سال گذشته بر اثر شیوع تاج در کشور جان باختند و یک نیمه ، که این یک فاجعه بزرگ بود. و تصمیم برای تقویت مردم بود ، و لطف خدا به دولت تسری یافت ، و با تلاش های شخصی رئیس جمهور و هماهنگی بین وزرا ، ثابت شد که اگر تلاش کنیم ، موفق خواهیم شد.

وی افزود: شعار اصلی این دولت “ایران قوی” و “ما می توانیم” است ، همانطور که سربازان ما در روزهای دفاع مقدس شعار “ما می توانیم” و با وجود حمله وحشیانه همه ملت ها علیه ما ملت ، آنها نشان داده اند که می توانیم به رشد نظامی ، اقتصادی و فرهنگی بزرگی دست یابیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در گذشته تصور می شد که همه امکانات باید در شهرهای بزرگ باشد و مادران و مناطق دیگر باید امکانات مورد نیاز خود را از شهرهای مادر خود دریافت کنند ، اما امروزه ثابت شده است که این ایده اشتباه است و باید در همه نقاط کشور توسعه یابد.

عین اللهی گفت: بر این اساس ، اجرای عدالت در وزارت بهداشت ارائه خدمات در مناطق فقیرنشین است و امیدواریم با تلاش کارکنان این مهم بیش از گذشته محقق شود.

وی افزود: محرومیت تنها به منابع اقتصادی مربوط نمی شود ، بلکه جنبه های فرهنگی و اجتماعی نیز دارد و وجود دانشگاه برای توسعه هر منطقه م effectiveثر است و هنگامی که ما در منطقه محروم دانشگاه ایجاد می کنیم ، جوانان آن منطقه منطقه بیشتر خواهد آموخت و رشد آنها تضمین خواهد شد. “به عنوان مثال ، یک جوان اهل تربت حیدریه استعداد مشابه جوانان شهرهای بزرگ را دارد و با ایجاد زیرساخت های لازم ، زمینه رشد همه محرومان باید در اختیار مناطق کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: همجواری تربت حیدریه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان همکاری این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه را فراهم کرد و این مبنای مهمی برای سفر 100 ساله در یک شب است.

عین اللهی گفت: امروز همه باید تلاش کنیم تا نام ایران را بلند کنیم ، زیرا وقتی نام ایران برده می شود با امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و شهدای مدافع حرم ، شهید حاج قاسم سلیمانی و آن ارتباط دارد. نام افتخاری است و باید باشد. فرض کنید که نام ایران به معنای قدرت اقتصادی است و ما این چرخش تاریخی را رد می کنیم ، زیرا تجربه نشان می دهد که تحریم های غرب علیه ما بی تاثیر است و وقتی روی صحنه هستیم و تلاش می کنیم ، هیچ تحریمی علیه ما مثر نیست.

مقامات تقلید از واکسیناسیون کرونر را ضروری می دانند

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: “در جلسه ای که چندی پیش با مراجع تقلید داشتم ، آنها گفتند واکسیناسیون از نظر حقوق مورد نیاز است و همه ما باید واکسینه شویم زیرا این یک امر فردی نیست. و اگر تاج واکسن تزریق نشود ، به جامعه آسیب می رساند. وی گفت:

نماینده تربت حیدریه: پروژه های پزشکی در منطقه تربت حیدریه به 45 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد

محسن زنگنه نیز در این مراسم گفت: 10 پروژه پزشکی در این منطقه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ، زاوه و مه والت به 45 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد و امیدواریم در سفر وزیر بهداشت به این پروژه ها توجه ویژه ای شود. به

وی بیمارستان رشید زاوه را از مهمترین پروژه ها عنوان کرد و گفت: این پروژه با 86 درصد پیشرفت فیزیکی به 20 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد و امیدواریم با کمک وزیر بهداشت این پروژه ضروری در عملکرد مردم زاوه در دهه فجر امسال. “

زنگنه انتقال دانشکده دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه را سومین الزام در زمینه درمان عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت موجود ، از وزیر بهداشت خواستیم دانشکده مستقلی برای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تعیین کند. به “

این نماینده مجلس گفت: در سال 95 ، دولت به تعدادی از دانشجویان منطقه برای تحصیل در رشته بهداشت دهان و دندان برای دریافت بورسیه تحصیلی اعلام کرد ، اما متأسفانه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و امیدواریم وزیر بهداشت نیز در این زمینه کمک کند. . “

وی با ارزیابی حضور وزیر بهداشت در منطقه تربت حیدریه اعلام کرد: با افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) نیم میلیون نفر در جنوب خراسان رضوی از خدمات بهداشتی ، درمانی و آموزشی خود بهره مند می شوند.

زنگنه گفت: با توجه به اینکه این بیمارستان در راهروی شمال به جنوب قرار دارد و سالانه 16 میلیون زائر و مسافر از این مسیر عبور می کنند ، می تواند خدمات شایسته ای را نیز به زائران منطقه قدس رضوی ارائه دهد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید