عدم اعلام طرح تفصیلی شهر بیرجند باعث سردرگمی مردم شد


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812485

معاون پیشگیری قضایی خراسان جنوبی:

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: ارائه نشدن طرح تفصیلی شهر بیرجند باعث سردرگمی مردم شده است و طرح کمربند سبز در صورتی که نیاز به اقدام باشد بستگی به تعریف طرح تفصیلی و کل شهرسازی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا امروز در سومین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد در ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: و با دغدغه مردم یکی از موضوعات مورد تاکید تقویت نظارت بر ساخت و ساز است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خراسان جنوبی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر و روستاهای نزدیک به مرکز استان که خارج از طرح هادی است، گفت: مفید و موثر است.

وی ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی اقدامات خوبی برای اجرای قانون جامع کاداستر انجام شده است و در زمینه اراضی کشاورزی روستایی نیز باید وارد شوند چرا که صدور سند مالکیت یک برگی از بسیاری از دعاوی و مصادره های بعدی جلوگیری می کند. اعتراض می کند.

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: در بحث صدور سند مالکیت کاداستر در اراضی واقع در بستر رودخانه ها، با توجه به بینشی که در استان ما بین دو دستگاه اجرایی وجود دارد، بر همگرایی و تعامل بیشتر بین دستگاه ها تاکید دارد، چرا که نیروی انتظامی در این زمین ها به نفع مردم است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ساختارهای ناکارآمد شهری در استان گفت: در این زمینه تکلیف قانونی روشن است و از برخی دستگاه های متولی زمین یا افراد حقیقی با سازه های فرسوده «آنها باید تعمیرات و تعمیرات لازم را انجام دهند تا این مکان ها از زمین خارج شوند.

وی با بیان اینکه طرح کمربند سبز برای جلوگیری از ایجاد مناطق حاشیه نشین و متعاقب آن تصرف غیرقانونی اراضی در بیرجند در حال اجراست، افزود: تصویب و ابلاغ نشده است و اگر قرار است نسبت به این طرح اقدام شود، کمربند سبز انجام می شود. “، مشروط به مشخصات PUP و PUP.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید