عده ای نان نظام را می خورند و نمکدان را می شکنند


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901642

ابراهیم زاده با بیان اینکه عده ای نان نظام را می خورند و نمکدان می شکنند، گفت: در همه اقشار اعم از ورزش، هنر، روحانیت، مدا و… عده ای ناآگاه هستند که نان و نمک جمهوری اسلامی را می خورند. و به این نظام پشت کردند زیرا سال اسلامی بر آنها جایز نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میتبی ابراهیم زاده مدا از خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار شرقوی درباره تحولات اخیر در کشور گفت: 50 درصد از برنامه هایی که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم و در حال انجام است بر عهده ماست.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به موضوع اغتشاشات بپردازیم دلیل آن کاملا مشخص است، تصریح کرد: این سوال که چرا جوانان به میدان آمدند و این تریبون آماده شد باید تحلیل و بررسی شود.

مدا از خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از دلایل حضور جوانان ما به میدان این است که جوانان و نیروهای انقلابی زیربنا و فرهنگ سازی برای گفتمان سازی انقلاب اسلامی نداشته اند.


از کار بی فرهنگ تا بی توجهی به جوان

ابراهیم زاده گفت: وقتی بستر و فرهنگ سازی نکنیم دشمن اسیر این تفکر روشن و پاک جوانان می شود.

وی همچنین گفت: با توجه به خرابکاری هایی که در فضای مجازی وجود دارد و عدم کنترل این فضا توسط مراجع ذی صلاح و نبود محتوای مناسب در این فضا شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

مدا خراسان جنوبی با بیان اینکه اکثر افرادی که به آشوب می آمدند بر اساس احساسات و فضای مجازی بودند، گفت: وقتی باید توضیح دهیم و وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند جهاد تبیین واجب است، کجا این تکلیف را کرده ایم؟ ما هستیم؟

ابراهیم زاده بر اهمیت پرسش و پاسخ در تریبون ها برای آزاداندیشی تاکید کرد و گفت: تریبون ها و گفتمان هایی که مقام معظم رهبری چندین سال است که می فرمایند باید در دانشگاه ها، مساجد و هیئت ها باشد و جوانان بتوانند سوالات خود را بیان کنند، اما وقتی وجود داشته باشد. فضا در اگر دانشگاه، مسجد و هیئت نباشد، کف خیابان به فضایی برای بیان سؤالات تبدیل می شود.

و افزود: بودجه های فرهنگی که باید صرف فرهنگ سازی می شد کجا هزینه شده است؟

مدا از خراسان جنوبی گفت: آیا بحث فرهنگی برای جوانان وجود دارد؟ بچه ها و دخترا، ما الان پول خرج کردیم تا بازخورد بگیریم؟ نه ما اصلا پولی ندادیم شاید بودجه فرهنگ را در جاهایی خرج کرده ایم که اصلاً نیازی به آن نیست و گفته ایم برای فرهنگ کار می کنیم اما بازخوردی وجود ندارد.

ابراهیم زاده تصریح کرد: به دلیل عدم فرهنگ سازی و عدم زیربنای جوانان فضا در اختیار دشمن قرار گرفته و نتیجه آن این است که جوانان عامل اصلی اغتشاشات هستند.

وی بیان کرد: هیئت های مذهبی و مساجد از جمله مکان هایی هستند که می توانند در بحث های فرهنگی و خوراک فکری کار کنند اما در استان ما هیچ نگاهی به هیئت ها و مساجد ندارد و با وجود اینکه هیئت ها نیروی انسانی قوی و بزرگی دارند. بسیاری از هیأت های حاکمه حداقل مکان مناسب برای جلسات ندارند.

مداح خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم رهبر خراسان جنوبی مسائل فرهنگی است، گفت: متأسفانه بسیاری از مسئولان فقط مسئولیت می پذیرند و اصلاً علاقه ای به کار فرهنگی ندارند و چنین مسئولانی در خراسان جنوبی کم نیستند. .

ابراهیم زاده تاکید کرد: همه سازمان ها باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و این بودجه و اعتبار فرهنگی را صرف دستگاه کنند و نتیجه بگیرند. اگر نتوانستند نتیجه مناسبی بگیرند، بهتر است هزینه نکنند.

وی گفت: در خراسان جنوبی برخی از مسئولان به دلیل اینکه فلان فرد را دوست ندارند در بحث فرهنگی فعال نیستند و برای جوانان کار می کنند.


دستاورد و پیشرفت انقلاب اسلامی باید تبیین شود

مدا خراسان جنوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و بیان اینکه ایشان دشمنی برای ایران مستقل و قدرتمند نمی بینند، گفت: دستاوردها و پیشرفت های برجسته ای در کشور داریم که باید تبیین شود.

ابراهیم زاده افزود: جوانانی که در فضای مجازی قدم می زنند به این تحولات توجه نمی کنند در حالی که ایران در حوزه موشکی، فضایی، انرژی هسته ای، دانش بنیان و… حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: ایران از نظر علمی، دفاعی، بصیرت مردمی و خیلی چیزهای دیگر جزو ابرقدرت هاست و دشمن نمی تواند این ایران قدرتمند را ببیند.

مدا خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن در برخی دستگاه ها از خلاء استفاده می کند تا دستاوردها دیده نشود.

ابراهیم زاده تصریح کرد: از جمله مواردی که می تواند مردم را ثروتمند کند کنترل قیمت ها، ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج برای جوانان است و این افراد بیش از 40 سال است که در نظام بوده و هستند.

وی به فوت خانم امینی اشاره کرد و گفت: اگر اشتباهی صورت گرفته است دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری و برای مردم روشن کند.

مدا خراسان جنوبی ادامه داد: اما به دلیل این مشکل نمی پذیریم که از دستاوردهای نظام غفلت شود، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج مورد هجمه قرار گیرد و به حوزه زنان محجبه توهین شود. خیلی کم خیانت ها را زیاد می کند و تظاهر به دلسوزی می کند که اصلا اینطور نیست.

ابراهیم زاده گفت: اگر خطایی در کشور وجود دارد باید اصلاح شود، اما نه با راهپیمایی در خیابان ها و هتک حرمت به ساحت مقدس حاج قاسم سلیمانی که اگر قربانیان سردار سلیمانی نبود، افتخار ماست. در بازاری برای بردگان کشورهای دیگر باشد و قیمت آن برای او تعیین شود.»

وی تاکید کرد: ایران از نظر امنیتی قوی است و اگر مشکلات اقتصادی وجود دارد ناشی از بی کفایتی برخی مسئولان قبلی است.

مدا از خراسان جنوبی گفت: دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند و چشم چپ به کشور داشته باشد چون از نظر نظامی قوی هستیم.

ابراهیم زاده با بیان اینکه پشت همه مشکلات و دشمنی های کشور، رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و کشورهای خودخوانده خلیج فارس هستند، افزود: آنها نمی توانند با این عظمت و قدرت ایران را نابود کنند و اگر خدا بخواهد با برکناری … مشکلات اقتصادی کشور، احترام و قدرت بیشتری کسب خواهد کرد.

وی درگذشت خانم امینی را بهانه ای برای ایجاد اغتشاشات عنوان کرد و گفت: این اغتشاشات و مشکلات باید مردم ما را ببیند و موضوع جهاد تابعین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند همین موضوع است و نیازمند مساجد، نهادهای فرهنگی، مذهبی است. مردم باید سعی کنند جهاد را تبیین کنند.


عده ای نان نظام را می خورند و نمکدان را می شکنند

مدا از خراسان جنوبی درباره املاکی که بدون اطلاع دقیق اظهارنظر کردند و نظام و نیروی انتظامی را مقصر دانستند و تا کنون مشخص نشده است، گفت: این چند ملک ملک دیجیتالی نیست که نظرشان مهم است. اما کسانی که از طریق آیه شریفه مالکیت و استفاده از اموال عمومی کشور به حدی رسیده اند که به نظر من اموال و دارایی های به دست آمده باید مصادره شود.

ابراهیم زاده گفت: فردی که نان نظام را خورده و به جایی رسیده و به پول جمهوری اسلامی معروف است به نظام جمهوری اسلامی توهین نکند. مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد اما نه به خاطر نظام، بلکه به خاطر مسئولانی است که مسئولیت داشتند و وظایف خود را به درستی انجام ندادند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی افول زیادی داشته ایم اما در جهت عکس افزایش هم داشته ایم، نظام به آنها پشت کرده است که نیازی به رافت اسلامی ندارند و به نظر من. خسارت ناشی از شورش ها باید با قیمت اموال شخصی آنها جبران شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید