عرضه گندم در یزد 3 ماهه است / برنامه ای برای افزایش قیمت نان در یزد نداریم

ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785929

مدیرکل غلات استان یزد گفت: بیش از 30 هزار تن گندم در انبارهای استان ذخیره می شود که با توجه به نیاز روزانه استان بسیار خوب است و هیچ نگرانی برای ذخیره سازی گندم در استان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید پایدار در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا، میزان تقاضای روزانه گندم استان یزد را 12 هزار و 500 تن در نقاط مختلف کشور دانست. برای نگهداری گندم جنبه های بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: حتی دولت نیز از این میزان انبار خرسند نیست و هم اکنون تعداد قابل توجهی کشتی با محموله گندم در کشور پهلو گرفته و آماده انتقال به استان ها هستند.

پایدار با اشاره به تقاضای سالانه 160 هزار تنی گندم در استان یزد، خاطرنشان کرد: تنها 1500 تن از میزان گندم مورد نیاز استان تولید می شود و باید مابقی نیاز خود را وارد کند.

وی با بیان اینکه در دهه 80 حتی در برخی سال ها تولید گندم استان به 40 هزار تن در سال می رسید گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالی، قیمت پایین خرید و تولید گندم برای مصارف دیگر، تولید در روستاها کاهش یافته است. به شدت “او آن را پیدا کرد.

پایدار ادامه داد: با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری ها و همچنین اقدامات زیربنایی در حال انجام در استان، نیاز روزانه به گندم در استان به زودی تغییر می کند و رشد چشمگیری خواهد داشت البته با توجه به نیاز. برای صنعتی امیدواریم که این امر عاملی برای احیای کشت گندم در روستاها و تشویق کشاورزان به کاشت گندم باشد.

مدیر کل غله استان در پایان گفت: در حوزه افزایش قیمت نان، استان برنامه جدیدی برای افزایش قیمت ندارد و حداقل تا پایان سال افزایشی نخواهیم داشت. در قیمت نان

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید