عقب ماندگی نواحی روستایی تحولات جدیدی را در زمینه تسهیل گری می طلبد


ساعت: 21:12
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892131

رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور:

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش راهبردی وزارت کشور با اشاره به اینکه توجه به روستا از ویژگی های مهم مدیریت جدید است، گفت: عقب ماندگی روستاها نیازمند توسعه نوین در حوزه تسهیل گری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالرحیم پدرام امشب در مراسم اختتامیه دوره مدیریت روستایی و مبانی تسهیلگری که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد. وی با اشاره به مبانی حکمرانی در روستاها گفت: نظام های سنتی گذشته پاسخگوی نیازهای امروزی نیست و نیاز به تغییر مبانی حکمرانی و تسهیل گری در کشور به ویژه در روستاها وجود دارد.
وي ادامه داد: تدوين نيازهاي آينده و پيش بيني آينده به عنوان جهاني آشفته و پيچيده از اهداف و اولويت هاي آموزشي وزارت امور داخله به ويژه در جامعه نخبگان است. حکمرانی در دنیای امروز به دلیل تحولات جدید تغییر کرده و برخی از پایه های گذشته دیگر پاسخگوی نیازها نیستند.
رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور با اشاره به برگزاری دوره مدیریت روستایی در قم گفت: در این دوره تلاش شد توجه به روستا به عنوان یک اولویت مهم در مدیریت برنامه های دولتی آینده
وی خاطرنشان کرد: در آینده کشوری در سراسر جهان توجه به روستا در کنار روحیه معنویت بیشتر از گذشته خواهد بود.
پدرام برگزاری همایش مدیریت و تسهیل روستایی را در راستای اهداف والای وزارت کشور برای توسعه روستایی خواند و تاکید کرد: بدون شک توجه به توسعه روستایی می تواند شامل توسعه شهری پس از استان و در نهایت کشور شود. و از این منظر نقش بسیار حساسی در توجه و برنامه ریزی توسعه روستایی در دستور کار وزارت کشور ایفا می کند.
وی افزود: از هر استان شرکت کننده در این دوره باید 2 نفر به عنوان مربی انتخاب شوند و پس از اتمام دوره تکمیلی مربیان، این افراد بعداً دوره های آموزشی را برای همشهریان خود در استان ها ترویج خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید