عید غدیر خم بهترین محور وحدت و همبستگی مسلمانان است


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883942

استاد راستی گفت: عید غدیرخم بهترین محور برای اتحاد و همبستگی همه مسلمانان جهان اسلام است و وظیفه ما در دنیای امروز اتحاد و حفظ حقوق مظلوم و مقابله با ظلم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاد امین راستی از علمای برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردی، وی بیان می کند: حضرت علی (علیه السلام) شوهر فاطمه زهرا (س) و یار و یاور حضرت محمد (ص) و اولزاده کعبه بود که در دانشگاه نبوت به امامت رسید و در علوم عرفانی تسلط یافت و به مرتبه ای که پیامبر اکرم فرمودند; «من شهر علم و علی باباها» یعنی من شهر علم هستم و دروازه آن حضرت علی است.

وی گفت: حضرت علی (ع) در بعد عرفانی و در همه شئون زندگی اوج را فتح کرد، لذا جایگاه ایشان در نزد همه مسلمانان عالی است.

وی افزود: عید غدیر خم بهترین محور برای اتحاد و همبستگی همه مسلمانان جهان اسلام است و وظیفه ما در دنیای امروز اتحاد و حفظ حقوق مظلومان و مقابله با ظلم است.

امام جماعت موقت سنندج تصریح کرد: خداوند همیشه بعد از قرآن اهل بیت(ع) را گرامی داشته است زیرا آنها اهل بیت پیامبر هستند که همیشه عزیز و دوستدار پیامبر بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه اهل سنت امام علی (ع) به دلیل اینکه در سن ده سالگی به دایره ایمان رسید به عنوان با فضیلت ترین عالم شناخته می شود.

عالم برجسته اهل سنت کردستان با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در دامان پیامبر اسلام (ص) پرورش یافته است، تصریح کرد: در دنیای امروز که معنویت بشریت از بین رفته است، ارائه شخصیت های منحصر به فرد مهم است. مانند حضرت علی که در تمام مراحل زندگی گرانقدر خود الگو و نمونه است و برای مردم ایده آل است. شایسته و لازم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید