غبار فراموشی در پارک های محله ای یاسوج


ساعت: 18:51
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855177

شهروندان یاسوجی بر لزوم اصلاح پارک های محله ای و زیرساخت های فضای سبز شهری در محلات توسط مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز پارک های محله ای محل مناسبی برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت است اما این موضوع در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نادیده گرفته شده است و به گفته فرماندار شهرستان 16 بوستان وجود دارد. محله ای در شهر یاسوج است که با نگاهی به محله های شلوغ آن شهر و وضعیت نامناسب پارک ها، کمترین نتیجه این بررسی ها را از نگاه خبرنگار ما داشته است.

عدم تمایل شهرداری به توزیع امکانات پارکی در پارک های محله و نبود فضای سبز موجب بی توجهی در تامین نشاط و توزیع عادلانه خدمات شده و شهروندان در این زمینه گلایه مند هستند.

یکی از نیازهای اصلی و مهم‌ترین عوامل پایداری و توسعه شهرها وجود پارک‌ها و فضاهای سبز در محله‌ها است که با ایجاد آرامش، فضایی برای ورزش و گذران اوقات فراغت شهروندان را ایجاد می‌کند.

متاسفانه با احداث پارک هایی با امکانات و تفرجگاه ها از یک سو و کم توجهی به پارک های کوچک محله ای شهر یاسود، بی عدالتی در تقسیم بندی پارک ها و فضای سبز به وضوح نمایان است و انتظار شهروندان از مسئولان بیشتر است. نگران این موضوع و اعضای شورای شهر یاسوج به وعده های خود در خصوص پارک های محله ای عمل کنند.

بی شک ایجاد پارک های محله ای می تواند مانع از قاچاق، کاهش سوخت، برقراری عدالت اجتماعی، مدیریت بحران و آرامش و آرامش شود.

کمبود و ناکافی بودن سیستم روشنایی، فضای سبز خشک و نامناسب، عدم آبیاری چمن‌ها، کمبود وسایل بازی، نبود سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی در پارک، وجود شکایات اعتیاد آور اهالی امام حسین (ع). شهرستان جهاد منطقه اهالی شرکت گاز و محدوده بلوار عدل با ابراز نگرانی از محله های این مناطق از شهرداری خواستند نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

سنای یکی از اهالی شهر امام حسین (ع) یاسوج در گفتگو با خبرنگار ما از وضعیت پارک محله این منطقه گلایه کرد و اذعان داشت:

وی گفت: مدیریت شهری می تواند با تخصیص امکانات مناسب، پارک های خوبی در داخل یا نزدیک شهر ایجاد کند تا شهروندان با خانواده از آنها لذت ببرند. در پارک محله محله مسکونی ما امکاناتی وجود دارد». وی گفت: خیر، بنابراین با گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس باید به پارک های ساحلی برویم که این پارک ها نیز هیچ گاه پاسخگوی نیاز مردم شهر نیستند.

این شهروند یاسوجی با توجه به تعداد زیاد معتادان در پارک های محله، تدابیر امنیتی را ضروری می داند و می گوید: فرزندانم به دلیل نبود وسایل بازی و سلامت این پارک علاقه ای به ورود به این پارک ندارند.

خانم جوانی که منزلش در همسایگی پارک محله شهرک جهاد یاسود قرار داشت در این پارک با خبرنگار ما گفت و گو کرد و گفت: از کارکنان می خواهم عصر یک ساعت به دلیل عدم وجود این پارک وارد این پارک شوند. امنیت، نور ضعیف و معتاد را به خوبی دیدند و در این رابطه راه حلی برای آسایش ساکنان اندیشیدند.

وی با بیان اینکه کودکان می توانند از پارک ها نهایت استفاده را ببرند، گفت: متاسفانه با حضور این افراد کمبود امکانات و وسایل بازی از نظر مادر خطرناک است و ترجیح می دهیم فرزندانمان در خانه بمانند.

این مادر گفت: صرف کاشت چمن و رها کردن آن نمی توان گفت پارک محله ای است و تابستان فرصت خوبی است تا گروه های فرهنگی با برگزاری جشن ها و برنامه های هنری اوقات فراغت کودکان و خانواده ها را پر کنند.

وی که مملو از مسئولان شهری بود گفت: چرا وسایل بازی و نورپردازی در این پارک نباشد تا بچه های ما بتوانند از آن استفاده کنند مگر اینکه کاربری این فضا پارک محله ای است پس چرا به حال خود رها شده است. “

شهروند دیگری با گلایه از تمرکز پارک ها و فضای سبز شهری در چند نقطه، از توزیع نامناسب خدمات شهری در محلات مختلف انتقاد کرد و توضیح داد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر نسبت به اصلاح پارک های محله ای و زیرساخت های فضای سبز شهری در محلات اقدام می کنند.

برای درک وضعیت این پارک ها در شهر یاسود تعدادی تصویر از دید دوربین صبحگاهی زاگرس منتشر می کنیم که دیدن آنها خالی از لطف نیست.


6ddeecbe 410c 4146 bd03 c2b336a21ddc خبر خاکستری


aba0e3ba 5584 4cc9 b248 8bd60ad467f2 خبر خاکستری


396e3b2c 24c3 4ad1 b93d df5ec49f9123 خبر خاکستری


97605f2a f5e3 4e38 8c23 a36929cd9103 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید