غربی ها منافع کشور را در غرب تعیین می کنند/ اتکای غرب به اقتصاد اشتباه است


ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810794

بیژنی با بیان اینکه در سال های گذشته برای اقتصاد خود به غرب متکی بودیم، خاطرنشان کرد: غرب با عمل نکردن به تعهدات خود ضربه سنگینی به اقتصاد ما وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد بیژنی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه برای هر کشور زنده و پویا باید کشورهای همسایه به شرط رعایت احترام متقابل در اولویت ارتباطات و دیپلماسی قرار گیرند، گفت: مسائل فرهنگی و اقتصادی در اولویت است. روابط نزدیک اکثر کشورها متعلق به ما هستند و اگر این ارتباط به درستی و با منطق درست انجام شود، منافع زیادی برای هر دو کشور شکل خواهد گرفت و اساسا می توانند نظام تحریم های سرکوبگرانه را تا حد زیادی بشکنند.
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: در سال های اخیر شاهدیم که غربی ها تمام تخم و منافع کشور را در چارچوب روابط با غرب تعریف کرده اند.
بیژنی افزود: در عین حال که منطق ایجاب می کند باید در این زمینه تعادلی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت ایجاد شود تا تعادل غرب و شرق البته بر اساس همین سه اصل برقرار شود. زیرا اگر غرب به تعهدات خود عمل نکند، از هر دو طرف کوتاه نخواهیم آمد. از سوی دیگر، غرب نباید ما را یک ضرورت مطلق بداند.

وی گفت: در سال های اخیر برای اقتصاد خود به غرب متکی بوده ایم. غرب با عمل نکردن به تعهدات خود ضربه سختی به اقتصاد ما وارد کرده است.
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: از نظر فرهنگی و عقیدتی در کشورهای شرقی و آسیایی و همسایگان خود به یکدیگر نزدیک هستیم و بسیاری از این کشورها در سال های اخیر برخلاف منافع ملی ما عمل نکرده اند. بنابراین آنها می توانند شرکای بسیار بهتری از غرب باشند.
بیژنی با اشاره به اینکه قطر یکی از همسایگان ما در مرز جنوبی و منطقه خلیج فارس است، گفت: درست است که از نظر جغرافیایی کشور کوچکی است، اما از نظر منابع طبیعی غنی و در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس، این کشور است. چالش کوچکی است که برای ما وجود دارد.
وی گفت: قطر در دوراهی قرار دارد که از سوی عربستان سعودی به آن تحمیل شده است و می تواند با روابط عادلانه و منطقی با کشورمان بر این چالش فائق آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید