فاز دوم طرح عفاف و حجاب خدمات کشوری راه اندازی شد + جزئیات

فاز دوم طرح عفاف و حجاب خدمات کشوری راه اندازی شد + جزئیات

روز جدید جانشین دبیر ستاد کل نیروهای مسلح از آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم ستاد از 30 تیرماه خبر داد و گفت: در این مرحله گزارش های ارزیابی واحدها در تمامی استان ها علاوه بر گزارش های مردمی تدوین و تجزیه و تحلیل می شود و کارنامه ای نیز ارائه می شود. برای هر واحد به صورت استانی صادر شود

معاون عمرو به معروف از بهبود وضعیت عفاف و حجاب در نهادهای دولتی پس از پایان کار اردوی 30 تیرماه و معرفی برترین نهادها در حوزه عفاف و حجاب در جشنواره شهید رجایی خبر داد.

جعفر صادق منش جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بیست و یکمین قرارگاه عفاف و حجاب در نهادهای دولتی از 18 اردیبهشت تشکیل شد و مرحله اول کار آن در تاریخ 18 اردیبهشت به پایان رسید. 16 تیر 1395. هده: بر اساس مصوبات شورای انقلاب فرهنگی، 32 تشکل تعهدات مشخصی برای ارتقای حجاب و عفاف در همه زمینه ها دارند و تمامی ارگان ها، سازمان ها و اصناف دولتی نیز تکالیف قانونی و شرعی برای ارتقای حجاب و حجاب دارند. در مجموعه های خود

این مسئول به اقدامات و دستاوردهای اردوی 21 تیر پرداخت و گفت: در سطح کشور علاوه بر اردوی ملی 21 تیر، 29 قرارگاه عملیاتی استانی با حضور مسئولان استانداری و نهادهای نظارتی و فرهنگی تشکیل شد. با ماموریت های خاص برای اعضا

صادق منش از برگزاری 800 نشست در نهادهای دولتی در سراسر کشور برای تبیین ضرورت اجرای شاخص های عفاف و حجاب خبر داد و گفت: 1270 نشست و همایش مطالبه گری و هماهنگی و تقسیم کار در راستای ارتقای عفاف و حجاب با حضور خانواده ها برگزار شد. از ایثارگران و ایثارگران و شخصیت های برجسته و دغدغه مند فرهنگی، ائمه جمعه سراسر کشور، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و معتمدین، نمایندگان نهادها و مسئولان اداری استان ها و شهرستان ها برگزار شد.

وی با اشاره به همکاری 105 نهاد از 121 نهاد بزرگ کشور در اجرای این طرح در سطح ملی، گفت: اکثر دستگاه ها همکاری مناسبی داشتند که اعتقادی به لزوم تغییر و اجرای شاخص ها در هیچ کدام وجود نداشت. موسسه، نهاد. . 10 دستگاه که از عملکرد آنها مطمئن بودیم مشمول اجرای طرح نشدند و 6 دستگاه نیز در حال حاضر پشتیبانی لازم را نداشتند.

به گفته این مسئول، بر اساس گزارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جشنواره شهید رجایی از تشکل های فعال در حوزه عفاف و حجاب تجلیل می شود.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، طراحی سامانه نظارت مردمی را از دیگر اقدامات این قرارگاه برشمرد و افزود: برای نظارت و ارزیابی مردمی در اجرای طرح، طراحی سامانه و آدرس آن به تلفن های همراه مشتریان روی دستگاه ها ارسال شد و بر اساس آن کاربرگ و گزارش وضعیت را تکمیل کردند.

وی به عنوان یکی دیگر از ابعاد این طرح، استفاده از ظرفیت بیش از 6000 داوطلب از سازمان ها و ذینفعان جامعه برای نظارت بر وضعیت دستگاه ها را به صورت قابل مشاهده و نامحسوس برشمرد.

جمع آوری و گزارش شاخص های عفاف و حجاب در نهادهای دولتی

صادق منش یکی از دستاوردهای مهم برپایی قرارگاه 21 تیر را ایجاد گفتمان مطالبه گری با شفاف سازی انتظارات در نهادهای دولتی برای ارتقای عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: ائمه جمعه و جماعات و سخنرانان قبل از خطبه در بیشتر بیش از 300 شهر و افراد برجسته استان این مطالبه را از دولت و متولیان امر مطرح کردند و مردم را به مطالبه ی انجام این وظایف مهم دینی از مسئولین تشویق کردند.

به گفته معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در عملیات 31 تیرماه وضعیت عفاف و حجاب در 9 هزار و 400 شعبه بانک، 5 میلیون دفتر و شعبه بیمه، 2 هزار و 450 نهاد دولتی، 600 مرکز درمانی، 4000 مرکز خدمات الکترونیک و کتابخانه و مراکز فرهنگی در سراسر کشور مشاهده شده است.

وی با اشاره به نتایج اجرای این طرح گفت: شوراهای دستگاه های امر به معروف و نهی از منکر کشور با همکاری مردم و ستاد امر به معروف در سراسر کشور طی دو ماه کاری به تحقق موضوع نظارت و اجرای شاخص های عفاف و حجاب در نهادها که در سال های اخیر انجام نمی شد و مهم ترین کار این بود که سرمایه اجتماعی مردم و دلواپسان به میدان برود.

صادق منش با تشریح ابعاد مرحله اول عملیات قرارگاه بیست و یکم گفت: گام اول در این راستا رصد و بررسی وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه ها و گام دوم ارتقای وضعیت بود. عفاف و حجاب در دستگاه ها با رعایت شاخص های پیش بینی.

این مقام مسئول، تدوین و ابلاغ شاخص های عفاف و حجاب در نهادهای دولتی را از اقدامات مهم رهبری جدید ستاد برشمرد و افزود: این اقدام با استقبال و استقبال خوبی مواجه شد و در مرحله بعدی نیز یک اقدام جدی صورت می گیرد. امکان فراموشی و عدم رعایت شاخص ها از این رو برای اطمینان از اراده سازمان در اجرای این شاخص ها، نظارت را تقویت کرده ایم.

وی افزود: نظارت و بازنگری بر اجرای این شاخص ها با کمک مردم و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه ها و در عمل با نظارت مردمی بر وضعیت کشور انجام می شود. حجاب و عفاف در نهادها شکل می گیرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به منظور ایجاد انگیزه در اعمال شاخص ها در دستگاه هایی که مدیر دستور نداده و یا احکام ضعیفی صادر و یا به افراد غیر مرتبط ارجاع داده شده است، ضرورت و مبانی قانونی اجرای عملیات تبیین شد.

شروع مرحله دوم کار اردو از 31 تیرماه

وی برنامه ریزی سازوکار لازم برای اجرای شاخص ها را از دیگر فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: در برخی از دستگاه ها مشاور در امور زنان و خانواده مسئولیت عفاف و حجاب را بر عهده داشت. اما در عمل به این حوزه عفاف و حجاب کاری نداشت و از این رو حافظ عفاف و حجاب را برای پیشبرد کار شورا با مدیریت شورای امر به معروف و نهی از منکر منصوب کردند.

جانشین دبیر ستاد بهزیستی کشور هدف اصلی از برگزاری این اردو را آگاه سازی مسئولان از آثار مثبت عفاف و حجاب، تشویق و هشدار نسبت به آثار سوء زنا و حجاب عنوان کرد و افزود: باید یادآوری کنم. که دسته حجاب و عفاف دستگاه ها فقط مختص خانم ها نیست، بلکه برای آقایان هم هست.

وی از آغاز مرحله دوم کار این اردوگاه از 30 تیرماه خبر داد و گفت: در این مرحله گزارش های ارزیابی دستگاه ها در تمامی استان ها علاوه بر گزارش های مردمی جمع آوری و تحلیل می شود و برای هر دستگاه کارنامه در یک دستگاه صادر می شود. شیوه استانی .

صادق منش در مرحله دوم به تقسیم بندی دستگاه ها اشاره کرد و گفت: در این مرحله دستگاه ها به سه منطقه سبز، زرد و قرمز تقسیم می شوند. دستگاه های سبز که مدل مدیریتی آنها در بهبود عملکرد موفق بوده است پس از مستندسازی به سایر دستگاه ها معرفی خواهند شد. منطقه زرد مخصوص دستگاه هایی است که اقدام کرده اند اما به نقطه مطلوب نرسیده اند که راه حل هایی را پیش بینی کرده و با کمک همدیگر و مردم آن را اجرا کنیم تا علت آن وضعیت و شکست آنها را تشخیص دهیم.

وی افزود: مؤسسات منطقه سرخ که اراده ای برای بهبود نشان نداده اند به دلیل تخلف و قصور از طریق نهادهای نظارتی عمومی و اداری و در صورت نیاز دستگاه قضایی پس از جمع بندی ادله و تعیین مهلت تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. “”

دیدگاهتان را بنویسید