فداکاری و مجاهدت روحانیت در تاریخ اسلام و انقلاب بسیار مهم است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و رئیس شورای سیاسی کنگره ملی در خصوص نقش امام خمینی (ره) در حراست مقدس و 6200 شهید استان مرکزی گفت: اعضای کمیته دومین همایش شهدای روحانی و مریدان پیامدهای فراوانی دارد و جشن مکتب شهدا تجلیل از مکتب اسلام ناب محمدی و ارزش های اسلامی است و یکی از درس های مکتب شهدا این است که مکتب اسلام ناب محمدی به قدرت نیاز ندارد. .

وی افزود: فعالیت برای شهدا در عرصه های مختلف پاسداری از ارزش های اسلامی به ویژه شهدای دانش آموز کار بسیار ارزشمند و نیاز مهم نسل جوان است چرا که اگر واقعیت های ایثار، ایثار و شهادت بیان شود انقلاب اسلامی بهترین الگو برای نسل جوان است: شهدا می مانند و حق بزرگی دارند که بشریت و امت اسلامی را بازگردانند و این حق باید به خوبی ادا شود.

امام جمعه اراک با اشاره به نقش روحانیت در تاریخ اسلام گفت: روحانیت در صد سال گذشته نقش مهمی در احیای ارزش های اسلامی و عزت و سربلندی مسلمانان داشته است. مرحله و این موضوع باید به خوبی برای نسل جوان توضیح داده شود.

وی تاکید کرد: روحانیت در انقلاب اسلامی همیشه پیشتاز و پیشگام بوده و هرجا که روحانیت وارد شده، الگوی موفقی ارائه کرده است و مهمترین دستاورد حضور روحانیت در همه عرصه ها فقه است و اسلام بدون فقاهت بی فایده است. و روحانیت است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه برگزاری دومین اجلاسیه شهدای علما و روحانیت استان مرکزی در قالب کنگره 6200 شهید اقدام بسیار ارزشمندی بود، گفت: باید از الگو و تجربه بسیار موفق کنگره و جلسات آن استفاده کرد. در این مورد.”

وی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی در سال های اخیر علاوه بر تبیین نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، جریان ایثار و شهادت موثری داشت و درخواست مقام معظم رهبری برای تداوم برجام. کنگره شهدا باید با قدرت پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی استفاده از توانمندی های مردمی را از ویژگی های مهم کنگره شهدای استان مرکزی خواند و گفت: امروز باید مشارکت انسانی را در صحنه اقدام بزرگ به میدان بیاورد. یک ضرورت مهم باشد.

وی تاکید کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ سازی متناسب با سیره گرانقدر شهدا باید از اولویت های مهم برنامه های متناسب با جایگاه شهدا باشد و همایش علمی و فرهنگی روحانیت باید دنبال این بنای فرهنگ باشند.»

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ایثار و مجاهدت روحانیت در طول تاریخ اسلام و انقلاب بسیار پررنگ بوده است، افزود:

وی خاطرنشان کرد: تهیه کتاب و تهیه مقاله برای تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از اولویت های مهمی بود و از آنجایی که کنگره بر نقش امام خمینی (ره) و 6200 شهید در تولید محتوا درخشید. در همایش دانشجویی حضور داشته باشند و روحانیون خوب دیده شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید