فدراسیون فوتبال قبلا یک نهاد دولتی نبود / نمی دانم چرا برای تصویب قانون اساسی موافقت مجلس را می خواستند!

ساعت: 22:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791361

وزیر ورزش و جوانان گفت: نمی دانم چرا در چنین موردی حاضران اعلام کردند که تغییر این بند نظر مجلس را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در خصوص تغییر بند اول اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: تا جایی که من اطلاع دارم و مطلع شده ام در اساسنامه فدراسیون های ورزشی قبلاً آمده است که این فدراسیون ها عمومی غیر دولتی هستند. سازمان‌های دولتی.» در عین حال، فدراسیون جهانی باید از این امر مستثنی باشد تا بحث‌های عمومی حذف شود و بحث‌های غیردولتی باقی بماند. یعنی فدراسیون فوتبال ایران دیگر یک نهاد دولتی نیست.

وی ادامه داد: در گذشته که معاون تربیت بدنی سازمان بودم، فدراسیون فوتبال تنها فدراسیونی بود که محدودیت کلی نداشت. نمی دانم در این 8 سال که فوتبال به یک سازمان عمومی غیردولتی تبدیل شده، چه تغییراتی رخ داده است. چون قبلاً یک بار بررسی شده و به تصویب هیئت دولت رسیده است که فکر می کنم در سال 2006 و همزمان با بازی های آسیایی دوحه بود که فوتبال ایران به دلیل مشکلات حاکمیتی در آستانه توقف قرار داشت. سپس وضعیتی به ایران پیشنهاد شد که بر اساس آن فوتبال ایران یک سازمان غیردولتی تلقی می شد که از قضا مورد تایید هیئت دولت نیز قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: نمی دانم در آن 8 سال که فدراسیون فوتبال به یک نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شد چه گذشت. البته زیاد پیگیری نکرده ام اما طبق صحبت ها و مذاکرات و اسنادی که وجود دارد پروتکل هایی را دیده ام که مربوط به دوره وزارت من نیست و به چند ماه قبل برمی گردد. با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) توافق شد که فیفا به دنبال حذف عنوان عمومی از بند اول اساسنامه است و دوستانی که در جلسه حضور داشتند در صورتجلسه اعلام کردند که برای تغییر نیاز به مجوز از مجلس شورای اسلامی دارند. اساسنامه، طبیعتاً چرخه مجلس در اینجا اضافه شده است و پس از تصویب دولت، اکنون این موضوع در مجلس مطرح است. باید ببینیم آیا آنها موافق هستند که محدودیت تبلیغات را از اساسنامه حذف کنند و غیردولتی باقی بمانند. یا به همان روش قبلی دنبال نشود.

سجادی دشکک: می دانم زمان کافی نداریم اما در هر صورت باید ادامه دهیم. من هنوز نمی دانم چرا حاضران در این پروتکل گفتند که تغییر این بند نیاز به نظر مجلس دارد. این افراد از وزارتخانه قبلی و فدراسیون سابق بودند و از آنجایی که نماینده قانونی فدراسیون صورتجلسه را به من نشان داد، ما موظف به پیگیری هستیم و چون دیدم خبرنگاران سوال می‌پرسند و پاسخ ما شفاف‌تر است پاسخ دادم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید