فرزند مجرد مهمترین عامل وابستگی کودک به رایانه لوحی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، میتبی لشکربلوکی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری ، به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر میزان نقش خانواده های شهدا در الگوسازی از نسل کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: یاد شهدا زنده است و ما باید این بقای نام و یاد شهدا را به عنوان یک موضوع مهم دنبال کنیم. زیرا شهدا مژده می دهند.

وی افزود: شهدا به ما می گویند نترسید و ناراحت نشوید ، دلسرد نشوید و ناامید نشوید ، نعمت الهی ، لطف الهی ، نعمت های الهی را پیش چشم خود نگه داریم.آنها دارند و این چیزی است که ما امروز به آن نیاز داریم.

* رسانه ها در گسترش فرهنگ شهادت در جامعه کم کاری کردند

عضو سابق شورای نظارت بر فناوری وزارت آموزش و پرورش هیچی اون وی گفت: ما امنیت و قدرتی را که مدیون شهدا هستیم ، مدیون هستیم.

لشکر بلوحی اعلام می کند که پس از پیامبران الهی و امامان معصوم؛ وی چه الگویی بالاتر از شهدا گفت: اما همه برای گسترش این فرهنگ در جامعه کم کاری کرده اند ، حداقل کاری که می توان برای جستجوی شرح حال و وصیت نامه شهدا انجام داد ، از صدا و سیما گرفته تا مدارس و مراکز این منطقه است. حوزه. خوب بازی کن.

او ارجاع داد او در زمینه مدلسازی شهدا با تعدادی از نوجوانان در این زمینه تحقیقات میدانی انجام می دهد و در مورد نتایج می گوید: گاهی به این جملات بر می خوردم تا کنون هیچ تماسی با خانواده شهید نداشتم، تا اینجای کار ، ما نه تنها با خانواده ، بلکه از طرف مدرسه نیز از حرم شهید دیدن نکرده ایم ، شرح حال یا وصیت نامه هر شهید در مدرسه عکس ، بنر و … ما نیست.

8f6b27cc 7525 420a 8883 2a22099062b0 خبر خاکستری

*برخی از والدین اصول والدین را نمی دانند

لشکر بلوکی در پاسخ به این س whetherال که آیا با توجه به مجازی سازی فعالیت های آموزشی و تربیتی ، آیا برنامه ریزی مسئولان و خانواده ها برای حضور کودکان در این فضای پر التهاب و کنجکاو با چارچوب نسل اسلامی سازگار است یا خیر؛ بیان کرد: یکی از مشکلات عصر اطلاعات استفاده مداوم از تلفن است و این رفتار در کودکان به شدت تقلید می شود.

عضو سابق شورای نظارت بر فناوری وزارت آموزش و پرورش اضافه: برخی از والدینی که اصول اولیه آموزش را نمی دانند ، یا می خواهند کارهای روزانه خود را انجام دهند و زمان کمتری را با فرزندان و نوجوانان خود می گذرانند ، برای تفریح ​​با آن تبلت یا تلفن هوشمند به فرزند خود می دهند و والدین ، ​​به ویژه مادران ، آزادتر عمل می کنند!

لشکر بلوکی گفت: با گذشت بیش از یک سال و نیم از شروع آموزش الکترونیکی ، ما هنوز معلم و مدرسانی داریم که این فناوری را برای آموزش و یادگیری نمی شناسند.

* سواد رسانه ای شرط جذب معلمان و مربیان است

وی تأکید کرد که “تحصیل باید یکی از شرایط جذب معلمان و مدرسین جدید با سواد فنی و سواد رسانه ای باشد. معلمان باید با تکنیک های سواد رسانه ای آشنا باشند.”

عضو سابق شورای نظارت بر فناوری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این امر باید یکی از شرایط انتخاب وزیر برای مدیر مدارس و سرپرست مراکز مرکز باشد و تصویب سند حمایت از کودکان در فضای مجازی کمک خواهد کرد.

لشکر بلوخی در این زمینه توصیه هایی به والدین ، ​​معلمان و مربیان داشت و افزود: کار با رسانه ها و ابزارهای دیجیتال ، بهتر است از خودتان شروع کنید.

وی ادامه داد: “کودک ما آن چیزی نمی شود که ما انتظار داریم یا به او می گوییم ، بلکه کاری را که او انجام می دهد ، ما انجام می دهیم ، بنابراین توجه به این نکته ضروری است که او رفتار خود را کنترل می کند ، به ویژه در حضور کودک ، تا بتواند فردی خوب باشد. آموزش الگو “او فریاد زد.

*برای ثمره زندگی خود وقت بگذارید

عضو سابق شورای نظارت بر فناوری وزارت آموزش و پرورش وی خطاب به والدین گفت: اگر تنها یک فرزند دارید ، به او این حق را بدهید که به تبلت وابسته باشد تا تنهایی خود را برآورده کند. در چنین شرایطی ، به جای مبارزه با آن ، خودتان اقدام کنید تا شرایط را تغییر دهید. بازی های هیجان انگیز و هیجان انگیز برای دو بازیکن می تواند سلامت بدن فرزند شما را به طور همزمان تضمین کرده و مهارت های حرکتی او را تقویت کرده و لحظات خوشی را برای هر دوی شما فراهم آورد.

لشکر بلوکی با بیان اینکه بازی دست مهمی در تعلیم و تربیت است ، گفت: راز آموزش این است که تا آنجا که ممکن است والدین و فرزندان را همراهی کنید ، اگر برای شما مهم است باید برای ثمرات زندگی خود وقت بگذارید.

وی ادامه داد: بازی یک دست قدرتمند در آموزش و پرورش است ، زیرا کودک اصول زندگی را در بازی می آموزد ، اگر شما با او بازی نکنید ، همه و هر چیزی که با او بازی می کند و او را سرگرم می کند ، مراقب تحصیلات او خواهند بود! “در دبستان ، معلمان در آموزش درس های خود به دانش آموزان از طریق بازی و داستان موفق تر هستند.

لشکر بلوکی گفت: کودک ذاتاً بیشتر به بازیهای فعال و هیجان انگیز علاقه مند است و همراهی والدین با او برای چنین بازیهایی برای کودک بسیار خوشایند است و او مطیع و عاشق چنین والدینی می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید