فرمانده ناجا: فعالیت افراد مشهور و تاثیرگذار در فضای مجازی ساماندهی شود/ برپایی قرارگاه عفاف و حجاب

فرمانده ناجا: فعالیت افراد مشهور و تاثیرگذار در فضای مجازی ساماندهی شود/ برپایی قرارگاه عفاف و حجاب

روز جدید : با برنامه ریزی و تشکیل پایگاه فرهنگی اجتماعی عفاف و حجاب، تمامی ۳۲ دستگاه متولی این امر باید به تعهدات خود عمل کنند.

فرمانده کل قوا در خصوص فعالیت های فضای مجازی گفت: فعالیت مصرف کنندگان و سلبریتی هایی که در مسائل رفتاری تاثیر دارند باید ساماندهی و قانونی شود و در چارچوب قوانین، مقررات و شرع عمل کنند.

اشتری تاکید کرد: هنگام انجام ماموریت ها باید با برنامه ریزی، تجهیز، به روز رسانی، برنامه ریزی و پیش بینی از آسیب های جانی و مالی جلوگیری شود.

وی افزود: قرارگاه فرهنگی اجتماعی در دو موضوع عفاف و حجاب و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و برخورد با تظاهر کنندگان به روزه داری فعالیت می کند.

فرمانده انتظامی کشور گفت: روزه خواری و تظاهر در ملاء عام از نظر قانون (638 مجازات اسلامی) و شرع از مصادیق فعل حرام و جرم محسوب می شود. بنابراین پلیس با مرتکبین جرایم طبق قانون برخورد خواهد کرد.

سردار اشعری ادامه داد: همانطور که در بیانیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، چایخانه ها، آبغوره فروشی ها و بستنی فروشی ها و به طور کلی اصناف مرتبط با پذیرایی و آشپزخانه ها از سحر حق فعالیت دارند. به افطار نرود و در صورت رعایت پلمب و واحد مربوطه پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شود. مراکز پذیرایی و اقامتی میانی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و بیمارستان‌ها در صورت داشتن مجوز می‌توانند برای ارائه خدمات مطابق با قوانین اسلامی و رعایت شئونات اسلامی فعالیت کنند.

مهر 3419 متخلف از صنف در ماه رمضان

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در بازرسی پلیس برای نظارت بر اماکن عمومی در سراسر کشور، به تعدادی از واحدهای صنفی متخلف ماه مبارک رمضان تذکر داده شد و تعدادی نیز پلمب شدند.

سردار اشتری به آمارهای موجود در این خصوص اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعات به اصناف و مراکز پذیرایی (رستوران ها و …) در سراسر کشور 169 هزار و 499 فقره تبصره برای اصناف مرتبط با کترینگ 76 هزار و 362، دریافت تعهد از مراکز، متخلف از احکام ماه مبارک رمضان ۲۰ هزار و ۵۹۱ مورد، صدور اخطاریه ۱۲ هزار و ۱۳۵ مورد، طرح شکایت از متخلفان مراکز پذیرایی و ارجاع ۲۹۲ پرونده به دادگاه، توقیف ۱۷۶ دستگاه خودرو و ۳ هزار و ۴۱۹ مورد پلمب خودرو با شکم خالی رمضان گزارش شده است.

ایجاد پایگاه فرهنگی اجتماعی و لزوم ایفای نقش نگهبان

وی درباره موضوع عفاف و حجاب نیز گفت: 32 دستگاه متولی این موضوع هستند و پلیس یکی از دستگاه هایی است که به طور مستمر در این زمینه فعال است و نیازمند نهادهای بیشتری است که در این زمینه مسئولیت دارند. و نقش خود را در انجام این وظیفه مقدس تکمیل کنند.

سردار اشعری با بیان اینکه از نظر عفاف و حجاب تنها مرجع انتظامی این موضوع نیست، گفت: و قوانین به شدت رعایت می شود.

وی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: این امر باید با همکاری همه اقشار جامعه انجام شود زیرا این یک هنجار اجتماعی است و تقویت آن باعث افزایش امنیت در جامعه می شود. در این راستا نیروی انتظامی در میان همه فرماندهان قرار دارد، «او حامی امر به معروف و نهی از منکر است و تمامی کلانتری ها و پاسگاه ها در حمایت از امر به معروف و نهی از منکر اعلام شده است.

سردار اشتری افزود: پلیس در خدمت مردم است و تمام تلاش خود را انجام می دهد و به این ترتیب علیرغم موانعی که دارد به وظایف خود عمل می کند اما در این راه باید از همه فرصت های موجود از جمله ولایتمدار، ائمه جماعات و جماعات استفاده کند. نهی از منکر، بسیج ، از نیروهای سازماندهی شده مردمی و شورای فرهنگ عمومی و … استفاده بهینه شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به اجرای ناظر 1 و 2 گفت: در ناظر 1 موضوع بازکردن حجاب در خودرو و در ناظر 2 بر فعالیت اماکن عمومی و مغازه ها نظارت می شود که تمامی اعلام شده در مطابق شئونات اسلامی

ضرورت ساماندهی فعالیت سلبریتی های تاثیرگذار در فضای مجازی

وی در خصوص فعالیت های فضای مجازی نیز گفت: فعالیت مصرف کنندگان و سلبریتی هایی که در مسائل رفتاری تاثیر دارند باید ساماندهی و قانونی شود و در چارچوب قوانین، مقررات و شرع عمل کند و پلیس فتا ناجا نیز باید بر این حوزه نظارت داشته باشد. “

دیدگاهتان را بنویسید