فرهنگ اسلامی عامل وحدت و انسجام مراکش است


ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917489

پیش نمایش اجرای جام جهانی آفریقا از شبکه العالم:

کارشناس ورزشی شبکه العالم معتقد است تیم ملی مراکش بخشی از گفتمان و فرهنگ اسلامی را در جام جهانی 2022 به نمایش گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد پاینده در برنامه ورزشی «جنگ» شبکه العالم با تحلیل عملکرد تیم های آفریقایی حاضر در جام جهانی قطر گفت: قبل از جنبه فنی باید فرهنگ اسلامی و گفتمان تیم ملی مراکش را بررسی کنیم. نماینده موفق جهان اسلام در مسابقات جام جهانی که زیباترین صحنه های تاریخ جام جهانی را رقم زد.

پاینده افزود: بازیکنان مراکش قبل از ورود به زمین دقایقی دعا می کنند و از خداوند کمک می خواهند، پس از پیروزی در مسابقه خدا را شکر می کنند. زیباترین تصاویر در شادی صمیمی بازیکنان این تیم با مادران محجبه ثبت شده است. در تمامی بازی ها پرچم فلسطین در بین بازیکنان و تماشاگران مراکش دیده می شود و فرهنگ اسلامی در مسیر موفقیت این تیم به زیبایی دیده می شود.

کارشناس شبکه العالم افزود: بسیار زیبا و جالب است که همه این اتفاقات در زمانی که دولت اسلامی میزبان جام جهانی است رخ می دهد و اکنون پرچم فلسطین به نماد اتحاد و انسجام هواداران مراکشی تبدیل شده است. تیم ملی و حتی اعضای این تیم. جالب اینجاست که بسیاری از بازیکنان مراکشی و حتی سرمربی این تیم در یکی از کشورهای اروپایی متولد شده اند، برخی از آنها متولد فرانسه یا اسپانیا هستند، حتی تماشاگران مراکشی هم اکنون از همه کشورهای اسلامی، عربی و آفریقایی هستند و پرچم فلسطین نیز به این کشور رسیده است. تبدیل به یک نماد و عامل وحدت برای همه آنها شود. در واقع فرهنگ اسلامی عامل وحدت و انسجام مراکش است. تیمی که برای یک گل از نیمکت تا زمین تا بازیکنان و اعضای کادر فنی کار می کند و درخشان ترین تیم حاضر در جام جهانی است و زیباترین تصاویر را خلق کرده است.

پاینده در پایان گفت: مراکش در مرحله نیمه نهایی کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت و شاید نتواند مقابل فرانسه پیروز شود اما این تیم تا کنون کار بزرگی انجام داده و به عنوان تاریخ ساز ظاهر شده است. 2022 هرگز فراموش نخواهد شد، تیمی که با دعای مادران مسلمان به اینجا رسید، شادی و سربلندی را برای امت اسلامی در سراسر جهان به ارمغان آورد و برای همیشه در یادها ماندگار شد.

دیدگاهتان را بنویسید