فساد ستیزی جزو اصول اصلی دولت مردمی است

رئیس جمهور با بیان اینکه جلسات مشترک مسئولان نهادهای مختلف از جمله دولت و مجلس به همگرایی دیدگاه ها و هماهنگی در اقدامات و اقدامات کمک می کند، گفت: هماهنگی دولت و مجلس در تصویب برنامه هفتم، بودجه است. لایحه و سایر قوانین مرتبط می تواند به مدیران کمک کند تا با جدیت و قدرت بیشتری بر اجرای برنامه ها نظارت کنند.

رئیسی همچنین با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از حکومت مردمی تحت عنوان «دولت کار و فعالیت» تصریح کرد: همه مسئولان و روسای دستگاه های اجرایی باید قدر این توصیف ارزشمند و تلاش شبانه روزی را بدانند تا بتوانیم این تلاش را حفظ و تشویق کنید

رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات در خصوص شناسایی و رسیدگی به تخلفات ارزی در حوزه واردات چای از سوی دولت و با تقدیر از اقدامات نهادهای دولتی برای شناسایی و محاکمه متخلفان، اظهار داشت: یکی از مهمترین اصول مبارزه جدی با فساد، پرهیز از رویکردهای سیاسی، مبارزه با فساد است.

رئیسی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد یکی از اصول اساسی دولت مردمی است و تخلف ارزی مذکور ابتدا توسط دفاتر مسئول در دولت کشف و با آن برخورد قانونی شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در گزارش خود با بیان اینکه این تخلف ابتدا توسط دولت کشف شد و وزارت اطلاعات به عنوان قاضی- مجری گزارش خود را در خصوص نظارت مستمر رئیس جمهور به قوه قضائیه ارائه کرد و گفت: تاکید وی بر اطلاع رسانی به مردم از نتایج این پرونده اعلام شد.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه اطلاعات و ارقام ارائه شده در افکار عمومی مبنی بر پرداخت ارز در پرونده دقیق و صحیح نیست، افزود: این تخلف از سال 1397 آغاز شد و در سال اول این دولت عوامل آن شناسایی و شناسایی شدند. بررسی و متخلفان از بین عوامل شرکت مذکور و برخی مقامات دولتی حسب مورد به دادسرای تهران و کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز در جلسه امروز گزارشی از برنامه ریزی های انجام شده برای حضور مسئولان دستگاه های مختلف قوه مجریه در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در 2 ماه گذشته ارائه کرد و دانشجویان پاسخ خود را مد نظر قرار دادند. دغدغه ها و تلاش برای رفع این گره های فکری به عنوان یکی از ثمرات حضور مسئولان در فضای دانشجویی است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با اشاره به مصوبه دولت برای احیای برنامه تحقیقاتی حیات در فضا در قالب سند توسعه صنعت فضایی که حدود 11 سال است به حالت تعلیق درآمده است، گفت: آخرین در شب کپسول بیولوژیکی نسل جدید ساخت متخصصان کشورمان با موفقیت راه اندازی شد و آزمایشات لازم انجام شد.

زارع پور فناوری فرود نرم، سپر حرارتی و چترهای فرود ویژه را از جمله فناوری ها و تجهیزات جدیدی دانست که در پرتاب شب گذشته با موفقیت آزمایش شد و افزود: دیشب برای اولین بار یک پرتابگر با سطح مقطع کوچکتر از کپسول بیولوژیکی مورد آزمایش قرار گرفت. استفاده شد.همچنین یک کپسول 500 کیلوگرمی برای اولین بار به بازار عرضه شد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این آزمون موفقیت آمیز، جایگاه ایران را به رتبه 5 تا 6 کشوری که به این فناوری ها و قابلیت ها دسترسی دارند ارتقا می دهد.

در ادامه جلسه امروز روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با قدردانی از دیپلماسی علم و فناوری که شخص رئیس جمهور در سفرها و روابط خارجی خود دنبال می کند، اظهار داشت: در عین حال صادرات محصولات فناوران کشور به ترتیب. در سال 1998 حدود 600 میلیون دلار، در سال 2009 حدود 300 میلیون دلار، در سال 1400 حدود 600 میلیون دلار و در سال 1401 حدود 850 میلیون دلار بود. ممکن است تا پایان سال به 2 میلیارد دلار برسد.

فیروزآبادی ضمن قدردانی از همکاری نهادهای مختلف از جمله وزارت حراست، بانک مرکزی و گمرک برای افزایش صادرات محصولات دانش بنیان، خاطرنشان کرد: این افزایش صادرات که با حمایت شخص رئیس جمهور محقق شد تنها به حدودی مربوط می شود. هزار شرکت از مجموع 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و تلاش می کنیم از ورود بقیه این شرکت ها در حوزه صادرات محصول حمایت کنیم.

در این نشست محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با استقبال از فرا رسیدن روز دانشجو، گفت: برای اولین بار 6500 انجمن علمی دانشجویی به شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری متصل می شوند. وی گفت: در سال گذشته 5000 دانشجو از وزارت امنیت بورسیه گرفتند و برنامه ما این است که این تعداد را در سال آینده به 20000 دانشجو برسانیم.