فیفا خطاب به ایران: ورود زنان به ورزشگاه باید غیر گزینشی باشد

فیفا خطاب به ایران: ورود زنان به ورزشگاه باید غیر گزینشی باشد

روز جدید : با توجه به تمرکز فیفا بر فدراسیون فوتبال ایران، حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقات تیم ملی باید بی رویه و رایگان باشد. دیدار بعدی تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی ۷ باخمن به مصاف عراق خواهد رفت.

البته فدراسیون جهانی فوتبال به فدراسیون فوتبال ایران روی آورد، با توجه به اینکه در دوران تاج و تخت زندگی می کنیم، ممکن است فدراسیون فوتبال ایران در بازی تیم ملی حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی را محدود کند، اما حضور تماشاگران زن را محدود کند. در ورزشگاه همانند تماشاگران مرد است باید غیرانتخابی باشد.

فدراسیون فوتبال ایران در هفته چهارم مقدماتی جام جهانی 2022 تلاش کرد میزبانی دیدار ایران و کره جنوبی را با حضور تماشاگران برگزار کند که در نهایت به دلیل مخالفت فیفا با این بازی ناکام ماند. طبیعتا فدراسیون فوتبال ایران نتوانست نظر مساعد فیفا را برای برگزاری این دیدار با حضور تماشاگران جلب کند که شاید یکی از آنها حضور بانوان در ورزشگاه باشد. این تقابل با فدراسیون فوتبال لبنان نیز رخ داده است و طبق اعلام فیفا، دیدار لبنان مقابل ایران روز 11 نوامبر در ورزشگاه شهر صیدا بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

دیدار بعدی تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی ۷ باخمن به مصاف عراق خواهد رفت. اگر فدراسیون فوتبال تصمیم دارد این مسابقه را با حضور تماشاگران برگزار کند، باید برای حضور بانوان در ورزشگاه هم برنامه ریزی کند. همچنین غیر انتخابی. در غیر این صورت این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود. در گذشته یکی دو دیدار تیم های ملی با حضور تماشاگران برگزار می شد که فیفا آن را حضوری انتخابی می دانست.

دیدگاهتان را بنویسید