فیلمی درباره چهارشنبه سوری ساخته می‌شود

فیلم «چهارشنبه سیاه» قرار است به موضوع چهارشنبه سوری بپردازد و به زودی جلوی دوربین برود.


به گزارش خبرگزاری موج، مرحله پیش تولید فیلم «چهارشنبه سیاه» به نویسندگی و کارگردانی علی محمدیان آغاز شد.

به تعبیر محمدیان، داستان فیلم‌نیمه بلند «چهارشنبه سیاه» براساس آیین چهارشنبه سوری است که  مردم در این روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهایشان مراسمی را برگزار می‌کنند جشن کهنی که قربانی غفلت و هیجان می‌شود.

او در این باره گفته است: سعی داریم اتفاقی که در این شب رخ می‌دهد در قالب یک داستان اجتماعی جلو دوربین ببریم. استفاده از موضوعات روزمره جامعه و مردم عامه در آثار سینمایی سبب می‌شود تا سینمای ما بومی و باورپذیر باشد.

وی در خصوص استفاده از هنرمندان شیرازی برای نقش‌آفرینی در فیلم‌هایش نیز اظهار داشت: در هر کدام از فیلم‌هایم از چند چهره مطرح و سرشناس سینما استفاده کرده‌ام و بقیه همگی از بچه‌های  شیراز و استان فارس بوده‌اند و این  به نفع کار است زیرا استعدادها و هنرمندان خوبی در سطح استان داریم  و باید از این داشته ها استفاده کرد . از انسان های عامه جامعه برای بازی در فیلم‌هایم استفاده می‌کنم که خوشبختانه این امر نتایج خوبی دربرداشته و این کمک می کند روند ساخت فیلم بهتر پیش برود.

با پایان یافتن کلاس‌های آموزشی و تمرینی  و بررسی فیلمنامه، قرار است به زودی و با کامل شدن عوامل و انتخاب بازیگران بومی و همچنین مطرح کشور تصویربرداری این فیلم در شیراز آغاز  شود.

علی محمدیان که از معدود فیلمسازان پرکار شیراز به شمار می‌رود در کلیه کارهایش نویسندگی فیلمنامه و تدوین آنها را خود برعهده داشته و فیلم‌هایش تاکنون فراخور حال بیننده بوده است.

فیلم‌هایی از جمله جاده خاکی، کوچه بغلی، شهر کاغذی، بای سیکل و همچنین چندین مجموعه ایپزودی در کارنامه این  نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر شیرازی به چشم می‌خورد که عمده این فیلم‌ها از شبکه‌های استانی و سراسری در معرض دید مخاطب قرار گرفته است.






آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید