قبل از انقلاب تجهیزات نظامی در کشور تولید نمی شد/ قدرت موشکی نشان از پیشرفت پس از انقلاب دارد

ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804646

سردار جوانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب مردم در شرایط سخت معیشتی بودند، گفت: قبل از انقلاب تجهیزات نظامی در کشور تولید نمی شد و همه چیز وارداتی بود اما امروز در صنایع دفاعی و نظامی پیشرفت و بازدارندگی داشته ایم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، نگاهی به وضعیت اقتصادی دوران پهلوی نشان می‌دهد که علیرغم رژیم پهلوی، با حمایت دلارهای نفتی و حمایت گسترده بیگانگان، جریان کالاهای مصرفی و تجملی به خارج از ایران توانسته در بخش‌هایی از کشور به وضعیت اقتصادی دست یابد. به ویژه گروه های قدرت یا مناطق مرفه و شهری خوب به نظر می رسند، اما نگاهی دقیق تر به ساختارها و برنامه های اقتصادی و چگونگی اقتصاد کلان کشور در این حوزه و وضعیت اکثر طبقات پایین جامعه، وضعیت اقتصادی وخیم و منفی آن زمان را نشان می دهد.
فقدان برنامه مشخص اقتصادی، انحصار اقتصاد و وابستگی به صادرات نفت، رشد سرمایه داری در دامان امپریالیسم، نابودی کشاورزی، وابستگی فزاینده به بخش صنعتی، گسترش صنایع مصرفی، بیکاری و کم کاری بالا، سرانه پایین. درآمد جمعیت، بهره وری پایین، بهداشت عمومی ضعیف، بی توجهی به علم، مراکز تحقیقاتی، بی توجهی به بهبود و رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد تأسیسات نظامی وابسته، دنبال کردن سیاست اسراف و زیاده خواهی سلطنتی در مسائل مبتذل، درآمدهای ناعادلانه ملی و گسترش اختلاف طبقاتی و خلاصه فساد، اسراف، ظلم اقتصادی و فقر اکثریت مردم ایران از ویژگی های حکومت فاسد، ناکارآمد و ناکارآمد دوران پهلوی بود. .

a363f872 b99a 4703 8c43 650f22d3e14f خبر خاکستری

باید گفت اقتصاد ایران قبل از انقلاب اسلامی در دست کشورهای خارجی بود و ما به نوعی صرفا مصرف کننده بودیم.
قبل از انقلاب مردم در شرایط سختی بودند
به همین دلیل است که سردار یدلا جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کم فردا با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران قبل و بعد از انقلاب گفت: ایران قبل از انقلاب دارای اقتصاد نفتی و خام فروشی نفت بود. روزانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت از ایران صادر می شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این ما قبل از انقلاب صنعت بومی نداشتیم و فقط یک کشور مصرف کننده و وابسته به درآمدهای نفتی بودیم.
وی گفت: در وضعیت عمومی اقتصادی مردم عقب ماندگی هایی وجود داشت و مردم در شرایط سخت معیشتی قرار داشتند که در بسیاری از نقاط کشور خود را به صورت فقر، محرومیت و عقب ماندگی نشان می داد.
وی افزود: اگرچه قبل از انقلاب اسلامی فقرا و فقرا اکثریت را تشکیل می‌دادند، اما درآمدهای نفتی عمدتاً صرف خریدهای نظامی و ساخت کارخانه‌های مونتاژ و همچنین کالاهایی می‌شد که دیگران می‌خواستند برای جامعه ما استفاده کنند. ایران این کار را کرد، اما با انقلاب اسلامی، نگرش‌ها به‌طور چشمگیری تغییر کرد، با کاهش پیوسته وابستگی ایران به نفت، اگرچه انتظار می‌رفت که یک جهش رو به جلو باشد.
افزایش صادرات غیرنفتی
وی افزود: امروز با وجود تحریم ها و محدودیت ها، صادرات غیرنفتی در حال شکل گیری است و زمانی که صادرات غیرنفتی بالاست و بیشتر نیازهای کشور در داخل تامین می شود، به این معناست که تحولی اساسی در اقتصاد ایران ایجاد می شود.
وی گفت: امروز در بحث صنعت برق، آب، پتروشیمی، نفت و گاز می بینیم که اساساً متخصصان و دانشمندان هر روز وابستگی ایران را به کشورهای خارجی کاهش می دهند تا حالت استقلال به وجود بیاید. “

513a0240 4702 4ba7 b121 a8dc7b0bb5fe خبر خاکستری

ایران امروز کشوری مهم در زمینه صادرات غیرنفتی است
معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه اقتصاد ایران قابل مقایسه با گذشته نیست، گفت: ایران در گذشته کشوری وابسته به نفت با یک محصول بود و نفت نقش اساسی در اقتصاد ایران دارد، اما امروز سهم نفت در اقتصاد ایران حداقل است. جاده ای را می توان دید که روزی ایران وابستگی خود را به فروش نفت خام کاهش داد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر امروز جمهوری اسلامی یکی از مهم ترین کشورها در زمینه صادرات غیرنفتی است چرا که در کشورهای مختلف شاهد حضور اقتصادی ایران در بازارهای منطقه هستیم.
قبل از انقلاب تجهیزات نظامی در کشور تولید نمی شد
فرمانده ارتش با اشاره به وضعیت نظامی کشور و صنایع دفاعی قبل و بعد از انقلاب گفت: ایران قبل از انقلاب اسلامی کشوری کاملا مسلط بود و آمریکایی ها همه ابعاد ملت ما اعم از دفاعی و امنیتی را تحت کنترل داشتند. “.
وی ادامه داد: آمریکایی ها قبل از انقلاب ارتش ایران را به نوعی کنترل می کردند و اگر تجهیزاتی را به ما می فروختند بارها به آنها دست می یافتند که در درجه اول به نفع آنها در منطقه بود به گونه ای که ایران را ژاندارم می کرد. خلیج فارس.» آنها علیه بلوک شرق روی آوردند.
جیوانی تاکید کرد: قبل از انقلاب اسلامی کشور عمدتاً سلاح، مهمات و تجهیزات خریداری و وارد می کرد. حتی خارجی ها هم در تعمیر و نگهداری نقش داشتند، بنابراین نمی توان گفت قبل از انقلاب در کشور صنعت دفاعی داشتیم که متکی به تجهیزات نظامی بود. و ما در موقعیتی هستیم که می توانیم بگوییم قدرت بازدارندگی نظامی داریم.

681d8ba2 212f 46c1 ae55 41d1aa7e8705 خبر خاکستری

قدرت موشکی نشانه پیشرفت پس از انقلاب است
وی گفت: قدرت موشکی ایران نشان دهنده پیشرفت کشور در سال های پس از انقلاب است. در حالی که جنگ در سال 59 بر ما تحمیل شد، اساساً موشکی برای دفاع از خود نداشتیم که منجر به طولانی شدن جنگ شد و رژیم بعثی به طور مرتب شهرهای کشور را با استفاده از موشک ها و هواپیماهای اهدایی ارتش آمریکا بمباران و گلوله باران کرد. غرب.
این کارشناس سیاسی گفت: امروز ایران توانایی موشکی دارد. امروز ملت ایران قدرت موشکی دارد. در حوزه دفاعی، دریایی و خشکسالی به گونه ای است که امروز هیچ دشمنی توان تهاجم به ایران را ندارد.
همه پیشرفت ها به برکت انقلاب اسلامی است
وی ادامه داد: ملت ایران با وحدت، انسجام، عزم و اراده جدی؛ تجهیزات لازم برای دفاع از حقوق خود را دارد و همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است که امروز به وجود آمده است.

30d5894d 8b51 4cf0 8b32 59cee220c121 خبر خاکستری

مصرف تولیدات داخلی معادل تقویت اقتصاد کشور است
جیوانی با اشاره به بحث تولید و اتکا به انرژی داخلی گفت: یکی از الزامات رونق تولید، مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات کالاهای قابل تولید در کشور است و مردم به سمتی حرکت می کنند. مصرف از تولید محلی.

وی افزود: زمانی تولید رونق پیدا می‌کند که مردم محصولات تولید شده در کارخانه‌ها و صنایع داخلی را مصرف کنند، اما از سوی دیگر امکان صادرات محصولات نیز وجود دارد و این زمانی پایان می‌یابد که از واردات نادرست آنچه در داخل تولید ممکن است جلوگیری کنیم و با «قاچاق باید». نیز مبارزه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید