قدرت اسلام در راهپیمایی اربعین به نمایش گذاشته شد


ساعت: 16:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897879

سردار محمدعلی نظری گفت: باید از اربعین و چهل روزی که خلق الله در اسارت بودند و کارهای بزرگی که در عرصه جهاد انجام دادند درس بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار محمدعلی نظری امروز در یادواره 28 شهید روستای کنگ و کوهتوکرها شهرستان شهربابک ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اربعین سیدالشهدا علیه السلام ، قطعاً برکاتش را دارد و می فرماید: بسیاری از شما در صفوف عظیم هستید. شما در اربعین شرکت کردید. این کنفرانس بسیار بزرگ مذهبی و سیاسی که همه دنیا سعی کردند در این راهپیمایی تاثیر بگذارند و همچنین همه دنیا سعی کردند این کنفرانس عظیم را زیر سوال ببرند. زیرا یکی از مضامین و نمایش قدرت اسلام در این راهپیمایی وجود دارد.

فرمانده سپاه طرالله از استان کرمان ادامه داد: به گفته مسئولان عراقی و ایرانی امسال یکی از بهترین سال ها برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین بود که در دنیا تاثیرگذار بود و قدرت اسلام را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در فیلم های دوران دفاع مقدس می بینیم که شعارها و سرودهای رزمندگان درباره کربلاست، گفت: شهدا از جان و خون و مال خود گذشتند تا بتوانیم در راهپیمایی شرکت کنیم. اربعین امروز و امروز از این راهپیمایی ما از آن به عنوان نمایشی از قدرت اسلام و به عنوان یک عامل بازدارنده برای تمام جهانیانی که با حرص به منطقه نگاه می کنند استفاده می کنیم.

این مسئول بیان کرد: اگر امروز به راحتی می توانیم در راهپیمایی اربعین شرکت کنیم و بیست میلیون نفر از سراسر دنیا در این راهپیمایی حضور دارند به خاطر رشادت ها، ایثار و از خود گذشتگی شهداست و تشکر می کنیم. خدا کنه سالم و سلامت و راحت باشند. که از طریق شهدا داریم، می توانیم این پرده بکارت بزرگ را نشان دهیم.

سردار نظری با بیان اینکه در مورد امام حسین علیه السلام و پیاده روی اربعین روایات و آیات فراوانی وجود دارد، گفت: مصادف شدن این روز و بزرگداشت شهدای روستای کنگ و کوهتوکار به این دلیل ذکر شده است. مسائل؛ این اقدام مسابقه بسیار جالبی است و جوانان باید بدانند تمام احترامی که امروز داریم مدیون شهدای عزیزی است که امروز در خدمت آنها هستیم.

فرمانده سپاه طرالله از استان کرمان افزود: نگهداری از این یادواره های اربعین حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی تنها به خاطر مظلومیت و ظلم خلق الله نیست. بلکه وقتی امام زمان(عج)، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و مقام معظم رهبری خوشحال می شوند که از درس عاشورا و دفاع مقدس استفاده کنیم و آیا واقعا الان این است؟ آیا از همه فضایل عاشورا و پاسداری مقدس استفاده می کنیم؟

با طرح این سوال که آیا از وصیت نامه شهدا استفاده می کنیم؟ و با بیان اینکه بسیاری از شهدای خانواده شهدا گمنام هستند، گفت: یکی از دردهایی که امروز داریم این است که در خانواده شهدا برخی از نسل های بعدی شهدا آنها را نمی شناسند. شهدایی که هر جمله از اراده آنها می تواند تصمیمی برای ما رقم بزند.

این مسئول گفت: امروز اربعین امام حسین علیه السلام است و حضرت زینب سلام الله علیها و کاروان و اهل بیت امام حسین علیه السلام چهل روز جهاد تبیین کردند و امروز ما در سراسر جهان و شاید حتی در داخل کشور در معرض باج گیری هستیم.

سردار نظری گفت: در چند روز گذشته اتفاقی افتاد و یکی از هموطنان ما فوت کرد. دشمنان غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به افول هستند. اما آنها برای تهمت زدن و نفوذ در کشور به دنبال چنین مسائلی در کشور ما هستند.

فرمانده سپاه تارولا استان کرمان تصریح کرد: دولت جدید علیرغم مشکلاتی که قبلا وجود داشت; اما او کارهای خوب زیادی انجام داده است، از جمله پرداخت بدهی، فروش نفت، مسائل برجام، اقدامات موثر کرونا و غیره. و وقتی این اتفاق بیفتد، رسانه های دشمن به گونه ای برنامه ریزی می کنند که کارهای بزرگ دولت را زیر سوال ببرند. گرفتن

وی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: از سوی دیگر باید از اربعین و اربعین اسارت و کارهای بزرگی که در عرصه جهاد انجام دادند عبرت بگیریم، اما متأسفانه عبرت نگرفته ایم. هر کاری انجام داده بله و برخی از مسئولان می خوابند بله فقط برخی از مسئولان زمانی کار می کنند که منافع خودشان در میان باشد.

این مسئول گفت: امام حسین علیه السلام دو سال قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی، تمامی یاران پیامبر و یاران اصلی، نخبگان و افرادی را که در جامعه مسئولیت داشتند، گرد هم آورد و سخنرانی جامعی را برای آنان ایراد کرد. مینا. محتوای سخنان وی به شرح زیر بود؛ با تمام اعتباری که از مردم به دست آورده اید؛ چرا وقتی نیاز به انجام کاری برای خیر است، این کار را انجام ندهیم و در آن دیدار با مقامات به اختلاف پایان دادند. اما امام حسین (علیه السلام) را در صحرای کربلا تنها گذاشتند.

سردار نظری با اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز همین اتفاق در حال رخ دادن است. مردمی که قبل از انقلاب زیر چتر شاه خان به دعا و عزاداری می پرداختند. بعد از انقلاب تجلی کردند و نماز و روزه خود را اقامه کردند و در جنگ شرکت نکردند و گاهی امام را مسخره کردند که چرا وارد جنگ و دفاع مقدس شدیم. بعد از پاسداشت مقدس عده ای به فتنه 88 و 96 عقب نشینی کردند و وقتی منافعشان به خطر افتاد، تهمت ها و تهمت هایشان بالا رفت و مردم را برای حفظ منافعشان جلو انداختند.

فرمانده سپاه تارولا از استان کرمان ادامه داد: الان هم همینطور است، عده ای وقتی می خواهند وارد صحنه عمل شوند عقب نشینی می کنند و گاهی حرف هایی می زنند که کسانی که می خواهند وارد میدان شوند نمی توانند. آنها را بد می کنند و این موضوع یکی از مشکلاتی است که در زمان امام حسین و امام علی علیه السلام وجود داشت و الان هم متأسفانه برخی مسئولان خیلی بی طرفانه عمل می کنند و وقتی می بینند منافعشان در خطر است. ، جلو نیایند و مردم و وقتی مردم در خطر هستند عده ای باید اقدام کنند و مانع شوند یا خود مردم کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: باید دید شهدا از ما چه می خواهند; شهدا نمی خواهند ما از مظلومیتشان گریه کنیم، اما هدف از بزرگداشت شهدا، اربعین، تاسوعا و حسینی عاشورا، درس گرفتن از این حوادث است. زیرا تا زمانی که اسلام هست دشمن هم هست و روز به روز حیله های خود را تغییر می دهد و به همین دلیل است که امروز به شدت نیازمند توضیح هستیم تا امام حسین (علیه السلام) و علی زمان تنها نمانند. .

این مسئول ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به فعالیت دو گردان شهرستان شهربابک در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: چگونه می توانیم در شهربابک و از 450 شهید عارف شهدای نمونه باشیم. از «من المؤمنین رجال صدقوا ما احداء الله العالیه فامنهوم من» قاضی نحبه و منهوم من یانطاظر» و نامی از 73 شهید کربلای چهار و پنج این شهر نبرده است.

سردار نظری افزود: در عملیات کربلای معلی لشکر 41 طرالله بیشترین نقش را در این پیروزی داشت و شهرستان شهربابک از نظر جمعیت و شرکت در عملیات های مختلف یکی از بهترین و موفق ترین شهرستان های دوران دفاع مقدس است. هشت سال از جنگ تحمیلی می گذرد.

فرمانده سپاه طرالله از استان کرمان ادامه داد: آیا ممکن است در شهربابک بوده و 28 دی 65 را فراموش کرده باشد؟ این تاریخ تقریباً با سالگرد خاکسپاری شهید سلیمانی برابری می کند و حکمت این را نمی دانیم که در این تاریخ در سال 65، 23 شهید از شهرستان شهربابک تشییع و شهید سلیمانی نیز در تاریخ تشییع شده است. این روزها.

گفت: آیا ممکن است در شهربابک بوده و گردان 417 را نگوید؟ گردانی که در عملیات کربلای پنج حضور داشت و سلیمانی را به شهادت رساند، از این گردان به عنوان ارتش یاد کرد. گردان شکست خط که از کانال ماهی گذشت و جزو اولین گردان هایی بود که به کانال زوجی رسید و این نشان از رشادت های این شهید دارد.

این مسئول تصریح کرد: مگر می شود شهربابک بود و از 163 شهید فرهنگی و شاگرد این شهر صحبت نکرد؟ حضور دانش آموزان این شهر در خط مقدم نشان می دهد که بابک ولایی و پای انقلاب است. آیا ممکن است ایشان در شهربابک بوده و از سه شهید حسین منگلی، حسین فتحی و حسین زارعی که مانند سرورشان امام حسین (علیه السلام) در عملیات کربلای پنج سر بریده شده اند، ذکری نکرده باشد؟ زندگینامه این شهدا باید بازخوانی شود و به جوانان ارائه شود.

سردار نظری با بیان اینکه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سربازانش شهید بودند اما در خستگی ناپذیری حاج قاسم وقفه ای حاصل نشد، گفت: باید شهدا را به فرزندان خود معرفی کنیم که این شهدا چه کسانی بودند و چگونه به این مرحله رسیدند. رسید؟ در حال حاضر برای تبدیل گام دوم انقلاب به پیروزی باید از شهدا درس بگیریم.

فرمانده سپاه تارولا استان کرمان بیان کرد: جوانان بدانید نظام به شما نیاز دارد. زیرا جنگ امروز، جنگ روایتی است و امروز دشمن با سیاه‌نمایی و تحریف واقعیت‌ها، بزرگ‌نمایی برخی از نقاط ضعف و کوچک‌شدن نقاط قوتی که در دنیا بی‌نظیر بود و همه تحریف‌های دشمن وارد شد تا تحریم‌ها را عملی کند. آنها مال آنها هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید