قربانی پرستاران در جبهه بهداشت / مدافعانی که زینب وار فداکاری کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر پنجم جمادی الاول، ولادت با سعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) بانوی قهرمان کربلا، روز پرستار نامیده شده است. امروز مردم با ترس از پرچمدار نهضت عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع) پرستار را صدا می زنند و در این راستا برای شفای درد بیماران تلاش می کنند.

پرستاران فرشتگان نجاتی هستند که خیر و صلاح در چهره های لبریز از لبخندشان نمایان است و شبانه روز در کنار کادر پزشکی بر بالین هر بیمار حاضر می شوند تا از آلام بیماران بکاهند.

هنوز زمستان تمام نشده بود، شلوغی شهر از آغاز بهار خبر می داد، اما خبر همه گیر شدن تاج در کشور، لحظه ای در محل نبرد با ولیعهد، اعلام شد.

در دو سالی که از شیوع این بیماری می گذرد که هر روز عوارض خود را به دنبال دارد، پرستاران از خود گذشتگی کردند و در روزهای سخت تاج و تخت برای نجات جان بیماران تلاش کردند تا جایی که حدود 60 پرستار به آن پیوستند. صفوف مدافعان سلامت.حفاظت از سلامت بیماران جان باختند.

پرستاران در این دو سال سنگ تمام گذاشتند و این در همان روزهای حفاظت مقدس تکرار شد، از خودگذشتگی و همدلی در کمک به دیگران بود که هر کدام در هر موقعیتی به دیگران کمک کردند.

b1c9bfda 16bc 49af 8170 bb17439cc375 خبر خاکستری

تلاش هایی که شفا می دهد

سجادی یکی از پرستاران لرستانی به سفیرافلاک می گوید: 15 سال است که به عنوان پرستار مشغول به کار هستم اما در دو سالی که اپیدمی تاج و تخت می گذرد شرایط واقعاً سخت بود. تعداد بیماران در هر قله تاج آنقدر زیاد بود که تخت خالی نبود.

وی افزود: در چنین شرایطی حتی به مرخصی و استراحت فکر نمی کردم و با خود می گفتم امروز زمانی است که بیماران به همت من و امثال من حتی در برخی موارد از مواقعی با تمام وجود نیاز دارند. بقیه را کم کردم تا بتوانم روی تخت های بیمارستانی بیشتری بروم.

این پرستار لرستانی گفت: در آن روزها که یک بیمار عروق کرونر در حال نقاهت بود، همه خستگی ها را فراموش می کردیم، اما وقتی خانواده ای از مرگ یک بیمار داغون می شد، شرایط بسیار سخت و دلگیر بود.

وی افزود: گاهی اوقات استرس کاری به حدی بود که حسرت استراحت را می‌خوردیم، اما سعی می‌کردیم خدمات بیشتری به بیماران ارائه کنیم و نبض زندگی هرگز کند نشد، به همین دلیل سعی کردیم در روزهای پر التهاب تاج خسته باشیم. “به خودت اجازه نده.

سجادی به یکی از تلخ ترین خاطرات اشاره کرد و گفت: چند ماهی از تاج گذاری می گذرد و در اوج بیماری بودیم، چند روز زحمت کشیدم و حالم خوب نبود، یکی از همکارانم تاج داشت. او جوان بود، با خودم گفتم که قطعا بهبود می یابد و دوباره او را در بیمارستان خواهیم دید.

وی افزود: اما روزها می گذشت و هر روز خبر وخامت حال دوستم را می شنیدم. ما هنوز امیدوار بودیم که او بهبود یابد، اما همان بهار سال گذشته، زندگی همکار و دوست جوان من سقوط کرد. برای من سخت بود باور کنم که در 40 سالگی “اجازه دهید سن از ما ناپدید شود.

36 پرستار نمونه معرفی شدند

صالح آزادباخت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در استان لرستان 4 هزار و 600 پرستار در بخش های مختلف و 1.4 پرستار بر روی تخت بیمارستانی در استان مشغول به کار هستند. طبق استانداردها در هر تخت باید 1.8 پرستار وجود داشته باشد.

وی افزود: در استان با کمبود پرستار مواجه هستیم اما تلاش کرده ایم حتی در ایام ولی عهد و زمانی که تعداد بیماران تاج در بیمارستان ها به بیش از هزار نفر رسید در ارائه خدمات مشکلی ایجاد نکنیم. اما خدمات ارائه شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به روز پرستار گفت: 18 پرستار استانی به عنوان پرستار نمونه کشوری و 36 پرستار استانی حضور داشتند و سعی کردیم با اهدای هدایایی این روز را گرامی بداریم.

وی گفت: پرستاران از ابتدای اپیدمی تاج همیشه در خط مقدم بوده اند و همه قدردان زحمات آنها هستند.

به گفته سفیر، پرستاران و حامیان سلامت که شبانه روز برای خدمت به مردم از خود گذشتگی و ایثار خالصانه را به نمایش می گذارند، دوران دفاع مقدس را یادآوری می کنند و از مسئولان مربوطه می خواهند برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید