قطعنامه پیشنهادی حقوق بشر کانادا علیه ایران مبنای قانونی ندارد


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911605

سخنگوی وزارت امور خارجه با بررسی تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، پیشنهاد این قطعنامه از سوی کانادا فاقد وجاهت قانونی و اساسا است. رد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: پیشنهاد این قطعنامه از سوی کانادا با … حمایت برخی کشورهای غربی و تکرار ادعاهای بی اساس مبتنی بر اطلاعات نادرست و کلی گویی های ناصادقانه بی اساس است و از نظر قانونی و بنیادی آن را مردود دانست و اظهار داشت: این گونه اقدامات غیر سازنده نه تنها کمکی به بهبود حقوق بشر نمی کند، بلکه وضعیت در در سطح جهانی، بلکه باعث تداوم کلیشه های منفی و برچسب های سیاسی علیه کشورهای مستقل می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای ادامه پروژه ایران هراسی و افترا به ایران، گفت: کشورهایی که سابقه طولانی در نقض سیستماتیک حقوق بشر و مردم در سراسر جهان دارند، تلخ و گزنده هستند. تجارب مداخله آنها در موقعیتی است که هیچ توصیه حقوق بشری به دولت و مردم ایران ندارند.

کنعانی همچنین اقدامات دولت کانادا و سایر بنیانگذاران این قطعنامه را یک جانبه و غیرواقعی خواند که مصداق بارز سوء استفاده از مفاهیم و ارزش های والای حقوق بشر برای پیشبرد اهداف کوته بینانه سیاسی است و آن را فاقد مشروعیت و اعتبار می دانستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است و همواره در راستای ارتقای حقوق بشر و اجرای تعهدات بین المللی خود جدیت کامل داشته و بر اساس اصول والای خود برای ارتقای جایگاه انسانی آماده گفتگو و همکاری است. داشتن روابط سازنده در چارچوب احترام متقابل، برابری و انصاف و عدالت و به دور از اهداف سیاسی با کلیه سازوکارهای مشروع بین المللی با کشورهای علاقه مند به تحکیم و حمایت واقعی از حقوق بشر.

دیدگاهتان را بنویسید