لابی صهیونیستی سیاست آمریکا را تعیین می کند


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893185

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به فعالیت های لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: این لابی همیشه تصمیم نهایی را برای انتخاب رئیس جمهور در آمریکا می گیرد و خط مشی این کشور را تعیین می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید باقریان کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به کم رنگ شدن وجهه آمریکا در بین مردم جهان اظهار داشت: رژیم آمریکا اکنون به دلیل منفور مردم جهان است. سیاست تهاجمی و بی تصویر در بین مردم، حمله نظامی به کشورهای مختلف، ایجاد پایگاه های نظامی در کشورها، حمایت از گروه های تروریستی و گروهک جنایتکار منافقین و غیره از جمله ماموریت های سران آمریکایی است.

وی با بیان اینکه سیاست های جنایتکارانه آمریکا بین روسای جمهور دموکرات و جمهوری خواه مشترک است، ادامه داد: بایدن نیز جنایاتی را انجام داد که ترامپ در دوره گذشته مرتکب شد، البته این جنایات از نظر روشی متفاوت بود، اما در اصل با یکدیگر تفاوتی نداشتند. .

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به فعالیت های لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: این لابی همواره تصمیم نهایی را برای انتخاب رئیس جمهور در آمریکا می گیرد و مهم ترین فعالیت آن اتخاذ سیاست های منطقه ای و بین المللی است.

باقریان تصریح کرد: آمریکا از دیرباز به دنبال تعامل با متحدان خود از جمله رژیم صهیونیستی و سایر متحدان اروپایی و غربی برای موجودیت خود بوده و با همکاری آنها سعی دارد خود را به عنوان یک ابرقدرت جهانی نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق، آمریکایی ها خود را ابرقدرت جهان معرفی کردند و با لشکرکشی، وحشیگری و آدم کشی سعی کردند حق خود را ثابت کنند، اما به مرور زمان مشخص شد که آمریکا نه تنها یک رقیب قدرتمند بود، بلکه در این زمینه نیز حضور داشت. او حتی قادر به حل مشکلات داخل کشورش هم نیست.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: آمریکا با مشکلات داخلی از جمله گرانی گاز و اجناس، فساد اقتصادی، اعتیاد به مواد مخدر، نژادپرستی و… مواجه است و مردم این کشور از دولت هایی که در طول روز سر کار آمده اند متنفر هستند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید