لزوم برچیده شدن مدارس غیردولتی اجاره ای در گلستان

ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784758

پس لرزه های تکان دهنده فرشتگان علیه آبادکتول ادامه دارد;

بیش از 80 هزار دانش آموز در گلستان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که 90 درصد آنها مدارس استیجاری هستند و سازمان نوسازی و نوسازی مدارس در ساخت آنها دخالتی نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; ریزش دیوار یک مدرسه غیردولتی در علی آبادکتول 10 کودک مجروح و 4 کودک بر اثر فرار مجروح شدند و این موضوع اگرچه بازتاب گسترده ای در رسانه ملی داشت اما خیلی زود در روزنامه ها به فراموشی سپرده شد.

90 درصد مدارس غیردولتی گلستان اجاره ای است

بیش از 80 هزار دانش آموز در گلستان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که 90 درصد آنها مدارس استیجاری هستند و سازمان نوسازی و نوسازی مدارس در ساخت آنها دخالتی نکرده است.

مشکلی که باعث شده خانواده های بسیاری از دانش آموزان نگران سلامت فرزندان خود باشند و از مسئولان آموزش و پرورش خواستار توجه بیشتر به مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی شوند.

البته گلایه هایی از هیئت امنای و کارکنان این مدارس نیز وجود دارد که می گویند تسهیلات ساخت مدارس غیردولتی با شرایط آنها منطبق نیست و در صورت دریافت این تسهیلات به بانک ها بدهکار می شوند و نیاز دارند. دولت امکانات لازم را فراهم کند و فکری به حال خود بکند و اگر چنین سوالی محقق شود بسیاری از مشکلات در این زمینه مرتفع خواهد شد.

ضرورت لغو مدارس استیجاری غیردولتی در استان گلستان نیز با شیوع کرونا دوچندان شده است چرا که بسیاری از دانش آموزان این مدارس با فضاهای کوچک و تعداد زیاد دانش آموزان مواجه هستند.

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان گفت: در بحث مدارس غیردولتی در دهه 80 ابتدا مسائل فنی توسط کارشناسان نوسازی مدارس مورد توجه قرار گرفت و در سال های بعد بخشنامه های دیگر به سازمان عمران واگذار شد. سیستم های.

مدیرکل نوسازی مدارس منطقه گلستان ادامه داد: مجلس در سال 95 سازوکار دیگری را برای مدارس غیردولتی تصویب کرد و در سال 98 آیین نامه داخلی آن ابلاغ شد و دفتر نوسازی مدارس مسائل فنی آن را تصویب کرد.

d2b46d80 b161 4bd7 983a d0cdf6ea710d خبر خاکستری

لبنان به ریزش دیوار مدرسه فرشتگاه علی آبادکتول اشاره کرد و یادآور شد: حدود یک متر تا یک متر و 40 سانتی متر در کنار این مدرسه کنده شد که بیل مکانیکی سنگ های زیر دیوار را برداشت و آن هم در حالی بود که دیوار. حاصلخیز بود و متاسفانه منجر به ریزش دیوار مدرسه شد.

وی خاطرنشان کرد: مدارسی در روستا داریم که بسیار قدیمی هستند و نیاز به تخریب و بازسازی دارند. اقدامات انجام شده و مدارس جدید در حال ساخت است. ایده آل ما ساخت مدارس غیرانتفاعی در دستور کار و بحث های فنی به صورت رایگان است.

این مسئول تاکید کرد: تمام مدارسی که می سازیم چه تک کلاسه و چه بزرگ بر اساس ضوابط است و گزارشات بسیار مهم است و گزارش ژئوتکنیک در این زمینه از مهندسان دریافت می شود.

حفاری در نزدیکی مدرسه فرشتگان علی آبادکتول مجاز نبود
آلوستانی رئیس سازمان عمران گلستان گفت: سازنده همسایه این ساختمان کار خود را غیرقانونی انجام داده و اقدام به ساخت یک ساختمان تجاری 220 متری در همان طبقه کرده است.

a359cc60 69d6 4f78 9564 df7bec7e061a خبر خاکستری

آلوستانی تاکید کرد: طرح برای این زمین بررسی شده و از دفتر سازمان عمران علی آبادکتول صادر نشده است و نوعی تعهد وجود دارد که باید انجام می شد و باید بیمه مسئولیت پرداخت می کرد که در ابتدای به نظر می رسد عملیات مشکل دارد.

وی افزود: در ابتدای فاز اول باید فرم به امضای مهندسان می رسید اما به نظر می رسد خود سازنده این کار را انجام داده و حتی فکر می کنم شهرداری در مرحله گودبرداری نبوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: ناظران ما به 22 موضوع پایداری ساختمان می پردازند و این موارد توسط سازه ها و تجهیزات مکانیکی، مجوزهای شهرداری، طراحی و نظارت و … رصد می شود و موظف به رعایت آن در مراحل ساخت هستند.

آلوستانی گفت: فکر می کنم مهم ترین درسی که این ساختمان به ما داد این بود که رعایت مقررات ملی الزامی است و می تواند عنوان کار ما در هر جایی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید