لزوم بسترسازی برای اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806374

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان؛

حجت الاسلام گلمرضا نجفی گفت: زمینه سازی برای اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان امری است که نیازمند اقدام در این زمینه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، حجت الاسلام غلامرضا نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در سومین جلسه هیئت مستشاری امور مشاوره دادگاه های اطفال و نوجوانان با اشاره به اهمیت پیشگیری از رشد اطفال و نوجوانان. در خطر. وی گفت: گرچه رفتار مجرمانه کودکان و نوجوانان تابعی از روش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و والدینی است، اما بدون شک با توسعه آموزش‌های کاربردی برای والدین، والدین یا سرپرستان قانونی کودکان می‌توان آنها را بسیار رشد داد. روش‌های آموزشی قابل قبول. ” دستور کار قرارداد فرآیندی است که در ماده 43 ق.



وی افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در حوزه صیانت از حقوق بشر، رعایت حقوق شهروندی به ویژه در راستای حفظ حقوق کودکان و نوجوانان، مقرر شد جلسات آموزشی برگزار شود. و جلسات توجیهی برای عوامل و بازپرسان برای تسریع در اجرا.» مواد 39 و 40 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان باید در دستور کار قرار گیرد.

نجفی با اشاره به نقش مهم راهبردهای حمایتی و رویکردهای روانشناختی در اصلاح جامعه پذیری کودکان و نوجوانان بزهکار گفت: امسال عملیاتی و اجرایی شود.

وی با اشاره به نقش مهم اقدامات ترویجی و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری و حمایت از رشد محور از کودکان و نوجوانان گفت: تشکیل و اجرای کمپین اطلاع رسانی با موضوع ماده 17 و تبصره ذیل آن و ماده 20 قانون مبارزه با مواد مخدر. حمایت از کودکان و نوجوانان راهکارهای پیشگیرانه در زمینه جرایم و انحرافات کودکان و نوجوانان مدنظر است و لازم است از راهکارهای ترویجی در استان استفاده شود که راهکارهای ترویجی در دستور کار مضاعف قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید