لزوم تغییر نگرش دستگاه های اجرایی کشور به مدیریت اسناد


ساعت: 15:50
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880874

مدیرکل کتابخانه ملی و مرکز اسناد استان یزد بیان کرد؛

زارع مدیرکل کتابخانه ملی و مرکز اسناد استان یزد نگاه سطحی دستگاه های اجرایی کشور به موضوع مدیریت اسناد را چالش بزرگی دانست و گفت: تغییر نگرش دستگاه های اجرایی کشور ضروری است. در راستای مدیریت اسناد شعار این سازمان را تحقق بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید زارع در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حفظ آثار ملی و تاریخی اظهار داشت: ارزشمندترین گنجینه هر کشوری تاریخ آن است و در زمینه حفظ و حراست و حفظ آن. انتقال مناسب، یک فرد همیشه باید تمام تلاش خود را بکند

وی افزود: جمع آوری اسناد مکتوب و کتب خطی و همچنین بایگانی سوابق ادارات از وظایف این اداره کل در استان بوده و در این راستا همواره با چالش هایی مواجه بوده است که ممکن است ناشی از نگاه سطحی مسئولین باشد. قوه مجریه در کشور در بحث گردش اسناد و همچنین سطح پایین آن به میزان گزینش کارکنان بایگانی در خدمات اشاره کرد.

مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به شعار سازمان اسناد ملی کشور گفت: با توجه به اینکه شعار این سازمان «اسناد ملی، اصالت، حفاظت و هویت» است، می‌توان به این موضوع اشاره کرد. موضوع مهم این است که حفظ و صیانت از اسناد یک مسئولیت و تعهد اخلاقی، دینی، اجتماعی و ملی است و در صورت تغییر نگاه مسئولان کشور به موضوع اسناد ملی بر اساس این شعار، اهداف شعار سازمان خواهد بود. قطعا محقق می شود

زارع از تلاش سازمان اسناد و مدارک استان یزد برای استفاده از همه فرصت ها در حوزه اعتمادسازی خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد از همه فرصت ها برای اعتمادسازی برای تشویق مردم به اهدای اسناد به این مرکز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر قدمت تاریخی یزد و کثرت بناهای ارزشمند در این شهر، گفت: با توجه به قدمت تاریخی و پیشینه تاریخی و فرهنگی استان یزد و به ویژه شهر دارالآباده یزد، لازم است با همت و تلاش و حمایت مسئولان استانی در زمینه تخصیص زمین و تجهیز ساختمان هوشمند بایگانی اسناد و موزه اسناد برای حفظ اسناد تاریخی استان یزد، اجازه دهید استان یزد را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به تاریخ گرانبها و فرهنگ غنی استان یزد گفت: یزد از نظر تاریخی و فرهنگی جایگاه ارزشمندی دارد و لازم است این پیشینه تاریخی در دنیا معرفی شود. سطح .

وی افزود: بیش از هفت هزار صفحه سند در آرشیو ملی استان و مصاحبه با بیش از 300 نفر از مشاهیر، فرهیختگان و نخبگان در آرشیو تاریخ شفاهی استان یزد و همچنین مفاخر فرهنگی استان یزد نگهداری می شود. استان در حوزه های مختلف، از جمله اقدامات مهم انجام شده این سازمان است، اما تلاش بیشتری برای غنی سازی آرشیو ملی استان یزد نیاز است.

زارع استفاده از پتانسیل اسناد و آرشیو شفاهی در موضوع تبیین جهاد را از جمله اقدامات در دستور کار خود عنوان کرد و اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر و تبادل نظر با کارشناسان، تدوین تاریخ مکتوب، استفاده از ظرفیت اسناد در فضای مجازی. اطلاع رسانی نسل آینده نوا نسبت به شرایط قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی با انتقال میراث فکری گذشتگان و مدیریت دانش یکی از برنامه های مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید