لزوم تغییر نگرش کارکنان به محیط زیست خوزستان

وی با بیان اینکه طرح جامع فضای سبز اهواز پس از 28 سال بازنگری و تدوین شده است، گفت: طرح جامع جدید فضای سبز اهواز با استفاده از فناوری GIC و اولویت های فضای سبز اهواز طراحی شده و از ابتدای سال 1401 اجرایی می شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شورای اسلامی شهر اهواز تهیه و تامین مواد اولیه لازم برای کاشت درخت و گل از مجموعه های خارج از خوزستان برای ساماندهی پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز را ممنوع کرد. هماهنگی های لازم برای ارائه اطلاعات لازم به اهواز انجام شد.

مطیعی ادامه داد: در صورت عدم امکان خرید نهال در خوزستان پیش بینی شده است که در خارج از استان و با هماهنگی انجمن صنفی پرورش دهندگان گل و گیاه خوزستان اقدام شود.

وی همچنین تهیه تقویم کاری برای ساماندهی فعالیت های سازمان پارک ها و مجموعه های مختلف در حوزه فضای سبز را از دیگر اقدامات کمیسیون محیط زیست شورای شهرداری اهواز برای ساماندهی توسعه فضای سبز شهر برشمرد.


لزوم تغییر نگرش کارکنان نسبت به محیط زیست

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر اهواز، قانونگذاری، سیاستگذاری و حکمرانی صحیح شهری و نظارت بر حسن اجرای این قوانین را از وظایف مهم شورای اسلامی شهر دانست و گفت: اهواز دیدگاه را تغییر داد. محیط زیست به عنوان مهمترین نیاز فعلی این شهر مطرح شد.

متیو با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان خوزستان به محیط زیست نیاز به تغییر دارد، ادامه داد: توجه به محیط زیست در استانداری یک امر خیالی و تشریفاتی است و با این وجود باید در اولویت همه پروژه ها قرار گیرد.

وی گفت: حل مشکلات زیست محیطی و فضای سبز اهواز باید از یک موضوع تشریفاتی به یک کار اساسی و اساسی تبدیل شود.


اولویت تکمیل کمربند سبز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: قانونگذار مسئولیت های اجتماعی را برای شرکت ها و سازمان های مختلف به شهر و شهروندان محول کرده است که در این زمینه نواقصی در اهواز وجود دارد.

متیو با انتقاد از ناکارآمدی دستگاه های متولی در اجرای کمربند سبز اهواز گفت: شورای اسلامی شهر اهواز با تعامل مثبت با دستگاه های مختلف در تلاش است با اجرای کمربند سبز پروژه مهم کمربند سبز اهواز را به طور کامل اجرا کند.

وی با تاکید بر مشارکت شهروندان و اصناف در افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط زیست افزود: تنوع کشت نهال از اولویت های مورد توجه شورای شهرداری اهواز است و برنامه ریزی ویژه ای در این زمینه در سطح شهر انجام شده است. شورا. “


چالش نگهداری درختان کاشته شده

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه طی هشت سال گذشته یک میلیون اصله نهال در اهواز کاشته شده است، ادامه داد: وضعیت فعلی اهواز نشان می دهد که پایداری فضای سبز در این شهر با چالشی مواجه است که بر درختکاری و کاشت نهال تاکید دارد. “واقع شده.

اجرای مطیعانه طرح سفیران سبز اهواز از دیگر اقدامات شورای اسلامی شهر اهواز برای مشارکت شهروندان در بهبود سرانه فضای سبز شهر است و گفت: مدیریت شهری اهواز از سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در عرصه های سبز و توسعه کامل پارک های اهواز حمایت می کند. آماده شده.


طرح تفکیک زباله از ابتدای سال 1401

وی افزود: جلوگیری از تخریب درختان، اصلاح روشنایی پارک ها، تفکیک بیمارستان های عفونی و بیمارستانی و تفکیک زباله از مبدا از جمله طرح هایی است که در دولت شهری اهواز با جدیت در حال پیگیری است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اختصاص زمین برای سرمایه گذار در اجرای طرح تفکیک زباله، ادامه داد: روند عملیاتی طرح تفکیک زباله از اوایل فروردین سال آینده با ورود به اهواز اجرا می شود. سرمایه گذار و توسعه طرح تفکیک زباله.

در ایران از 15 تا 18 اسفند ماه «هفته منابع طبیعی» نامیده می شود، اولین روز این هفته یعنی 15 اسفند ماه «روز درختکاری» است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید