لزوم تقویت تولید و معیشت در بودجه 1401; وقتی جهش اقتصادی مشکلات کشور را حل می کند


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812408

کارشناسان در میزگرد بودجه سال آینده می گویند مجلس و دولت برای جبران کمبودهای گذشته باید جهشی اقتصادی در بودجه 1401 داشته باشند تا تولید و معیشت افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز انقلابی مردمی بود که پیام آن در سراسر جهان پیچید و پیام آن را به تمام جهان دریافت کرد و موج آزادی در کشورهای مختلف گسترش یافت.

ایران اسلامی با وجود فراز و نشیب های فراوان و اقدامات خصمانه مختلف، امروز به یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار جهان تبدیل شده است و برخی معادلات جهانی بدون حضور ایران حل نمی شود و ایشان از آنها تبعیت کردند.

پیشرفت انقلاب اسلامی بسیار زیاد و چشمگیر بوده است، به طوری که امروزه در بسیاری از زمینه ها کارهای زیادی انجام شده است و شرایط کنونی کشور نشان از نفوذ ایران بر سایر کشورها دارد، اما در برخی زمینه ها هنوز برای رسیدن به مطلوب نیاز به کار بیشتری داریم. وضعیت . .

امروزه در حوزه اقتصاد جا دارد که عده ای همچنان در شرایطی زندگی کنند که قطعاً مربوط به ایران نیست و آماری که از این افراد به دست می آید با آنچه واقعاً هستند متفاوت است.

اکنون در شرایطی هستیم که بودجه 1401 در مجلس در حال تهیه و نهایی شدن است و بهتر است هم برای تولید و هم معیشت مردم با جهشی در حوزه اقتصاد کشور را در وضعیت پیشرفت قرار دهیم.


بودجه 1401 در یک میز گرد مجازی با کارشناسان با پیشنهاداتی برای بهبود رویکرد برای سال آینده مورد بحث قرار گرفت.


8a9d58b4 abeb 4473 b1a8 60d60f76f668 خبر خاکستری



بودجه باید با توجه به جهش اقتصادی تدوین شود

سید صمد شفیعی کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در شرایط کنونی برای حل مشکلات کشور نیازمند یک جهش اقتصادی هستیم.

وی گفت: شرایط ناپایدار اقتصادی هزینه های گزافی را بر مردم تحمیل کرده است تا جایی که مردم مجبور به حذف بخشی از هزینه های امور مهم خود شده و اکنون تنها به فکر تامین مواد غذایی هستند.

شفیع افزود: جهش اقتصادی هم شامل حذف قوانین زائد و هم ایجاد رویکردهای جدید و موثر برای پیشرفت است.


مردم باید شرایط کار و تولید خود را بهبود بخشند

علی فریادی کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایلام بیدار گفت: دولت حرکت خوبی در جهت بهبود کسب و کار و معیشت انجام داده و باید با بودجه مناسب در سال آینده آن را ادامه دهد.

وی گفت: در شرایط کنونی این فرصت فراهم شده تا با جهشی در اقتصاد سازوکارها به سمت تولید و صنعتی شدن سوق داده شود تا فضای اقتصادی کشور علاوه بر بهبود، در وضعیت خوبی قرار گیرد و دستان سفته بازان و سود کاهش می یابد.”

فریادی گفت: جهش اقتصادی نیازمند اصلاح رویکردها و ساختارها برای شفافیت و حرکت به سمت تولید و حمایت از معیشت مردم است.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که برای جبران کاستی های گذشته و رونق در شرایط ثبات اقتصادی کسب و کار نیازمند ایجاد رونق اقتصادی هستیم.


نقش اقتصاد مقاومتی در بودجه باید بیشتر نمایان شود

فریادی افزود: دولت و مجلس باید شرایط کشور را نسبت به واقعیت های زندگی مردم در مناطق مختلف ارزیابی کنند و بر این اساس برای انحلال قطب اقتصادی برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: برای حل مشکلات مردم نیازمند رویکرد اسلامی هستیم چرا که مدل های اقتصادی غربی با مشکل مواجه هستند بنابراین باید از ظرفیت داخلی و استعدادهای ملی بهترین استفاده را کرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: رونق تولید و تاب آوری اقتصاد از جمله مواردی است که از نظر اقتصادی رهایی بخش است و با استفاده مناسب از ظرفیت داخلی قابل ارتقا است.


f84e2e3b 7548 40f4 bfe8 343e04822a55 خبر خاکستری



اصلاح رویکردها و مبارزه با فساد یک ضرورت است

حجت الاسلام احمد امریه امام جمعه درهشهر در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مبارزه با فساد یکی از نیازهای جامعه امروزی است تا دلالان از ثروت ملی محروم شوند.

وی افزود: آنچه قابل مشاهده است مزایای بسیار زیادی است که مفسدان از خلأهای قانونی یا روابط منتفع می شوند، بنابراین همه باید به دستگاه قضایی برای دستگیری این افراد کمک کنند.

امرای افزود: البته باید خلأهای قانونی و نظارت ها تقویت شود تا شاهد وجود افراد مفسد اقتصادی و البته واجد شرایط در مناصب دولتی نباشیم.

امام جمعه دره شهر گفت: ایران اسلامی استعدادهای زیادی دارد که قطعاً می تواند چهره کشور را تغییر دهد به شرط اینکه بتوان از آن استفاده بهینه کرد.


مردم باید جهش اقتصادی را احساس کنند

سید صمد شفیعی، استاد دانشگاه گفت: رویکردهای بهبود باید به گونه ای باشد که مردم آن را احساس و ببینند تا با آن همگام شوند.

وی افزود: برای اینکه مردم تغییر را احساس کنند، اصلاح رویکردها و پیگیری دقیق روند اجرای قانون ضروری است.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید