لزوم توجه به مسائل ملی و زایمان / نباید با برنامه ریزی غلط زندگی را در آینده بدتر کند


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839993

استاندار زنجان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور و استان زنجان پایین است، گفت: با برنامه ریزی و تدابیر مناسب باید طی دو سال آینده نرخ زاد و ولد در استان زنجان افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امروز در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان زنجان اظهار داشت: در حکمرانی گاهی اقدامات و تصمیماتی که اتخاذ و اجرا می شود نتایج و عواقبی دارد که بعد از مدتی مشخص می شود، گاهی عواقب اقداماتی است که انجام می شود. در جامعه گیر نکرده اند فرض بر این است که ساخت و ساز مسکن در کشور 10 سال است که متوقف شده است و این روزها بیشتر مردم از افزایش اجاره بها و هزینه خرید مسکن گلایه دارند و این نتیجه یک دهه عدم ساخت مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد و باید روی آن تمرکز کرد، بحث زایمان است، افزود: در حال حاضر نرخ زاد و ولد به زیر نرخ جایگزینی نزدیک می شود، البته باید به ازای هر زن 2 عدد باشد. 1 بچه ولی اصلا اینطور نیست. متاسفانه نرخ زاد و ولد در کشور به 1.7 تا 1.9 رسید.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از راهبرد رفع تحریم ها به سمت راهبرد رفع تحریم ها و مقابله با تحریم ها حرکت می کنیم، گفت: اقداماتی که در زمینه یارانه ها و سایر مسائل انجام می شود به این دلیل است که می خواهیم از خود دفاع کنیم. دو پا داشته باشید، بنابراین لازم نیست همیشه به فکر گره باشید.

وی گفت: طی چند سال آینده در کشور ما روی همه مسائل باز خواهد بود و وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد. بنابراین نباید مسائل اقتصادی را دلیل کمبود فرزند قرار داد».

افشارچی با بیان اینکه در برخی زمینه ها ضعف هایی مانند کمبود تولید و تامین مواد اولیه مانند پوشاک وجود دارد، گفت: گاهی اصلا به فکر تامین مواد اولیه نبوده ایم و همیشه به فکر گشایش با رفع تحریم ها بوده ایم. “

وی با تاکید بر اینکه نباید 15 سال آینده را تعطیل کنیم، خاطرنشان کرد: اکثر افراد جامعه در حال ورود به دوران سالمندی هستند، اما باید گفت که ایران همیشه بوده و خواهد بود، بنابراین باید تصمیمات جدی گرفته شود و تدابیری برای بقای آن اتخاذ شود. نسل کشور

استاندار زنجان گفت: مشکل بسیار بدی که در کشور وجود دارد این است که وقتی فردی در دولت تصمیم می گیرد، فرد دیگری تصمیم قبلی را به نفع حزب حذف می کند، اما این نکته حائز اهمیت است که باید بیشتر به منافع ملی توجه شود. .

وی گفت: در کشوری مانند روسیه 9 هزار دلار در دوران بارداری برای مصرف قرص هایی که در تقویت مادر و جنین موثر است، سرمایه گذاری و هزینه می شود. این بسیار مهم است، مانند افزایش مرخصی زایمان. در کشوری مانند ایرلند علاوه بر مادر که 6 ماه مرخصی زایمان می گیرد، پدر نیز 6 ماه مرخصی می گیرد تا مادر و پدر بتوانند 6 ماه در کنار فرزند خود باشند، بنابراین منافع ملی در کشور ما وجود دارد. باید جدی گرفته شود

افشارچی گفت: ما 70 سال است که در ایران زندگی می کنیم و مجبور نیستیم تصمیم بگیریم تا فرزندانمان در آینده در شرایط بدتری زندگی کنند. ما در یک جنگ اقتصادی هستیم و در این مسیر خوب عمل می کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ زاد و ولد در استان زنجان باید طی دو سال آینده رشد قابل توجهی داشته باشد، گفت: گزارش ها دقیق است اما باید نتایج آن گزارش ها نیز اعلام شود. وی این ارزیابی را انجام داد، بنابراین باید شاهد افزایش تعداد ازدواج و فرزندان دوم و سوم در استان باشیم.

استاندار زنجان ادامه داد: در کشوری مانند کانادا دولت در نظر دارد در سال 2022 400 هزار مهاجر را بپذیرد زیرا هدف این است که تعداد افراد کشورشان به 100 میلیون نفر برسد.

وی افزود: در برخی کشورها برای جذب مهاجر برنامه ریزی می شود تا مهاجران طبق سیاست هایی که در نظر گرفته اند رفتار کنند و در این راستا یکی از برنامه هایی که انجام شده فراخوانی مهاجران به کار ملموس است. نشان می دهد.«همه کشورهای دنیا روی آینده تمرکز کرده اند، همچنین باید برای این امر برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

افشارچی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه مفاهیم کلی باید به زبان ساده برای مردم تبیین شود، گفت: سواد لازم را در زمینه تورم در استان نداریم. سازمان برنامه و بودجه باید در این باره صحبت کند و مردم با مفاهیم آشنا شوند، «اگر این کار انجام شود، مردم نگران نمی شوند و هزینه ای از آنها دریافت نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید